لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.
در این مقاله شما را با تاریخچه ساعت اسلازنجر ( slazenger ) آشنا خواهیم کرد:
Slazenger watches history

تاریخچه ساعت اسلازنجر slazenger

برند ساعت اسلازنجر slazenger در سال 1881 توسط دو برادر به نامهای رالف و آلبرت اسلازنجر تاسیس شد. در سال 1881 رالف اسلازنجر زادگاهش منچستر را ترک کرد و فروشگاهی در خیابان کانن لندن باز کرد که کالاهای ورزشی لاستیکی می فروخت.

اسلازنجر
ساعت اسلازنجر 2
تاریخچه ساعت اسلازنجر ( Slazenger )

اصالت برنداسلازنجر

اسلازنجر یک برند تجهیزات ورزشی بریتانیایی است که در حال حاضر متعلق به گروهFrasers (که قبلاً “Sports Direct International” نامیده می شد)می باشد.

Slazenger به عنوان یک برند لوازم ورزشی در سال 1881 تاسیس شد. در سال 1959، خانواده Slazenger شرکت را به Dunlop فروخت که قبل از فروخته شدن به BTR plc به Dunlop-Slazenger تبدیل شد.

تنوع محصولات اسلازنجر

در سال 1985 اسلازنجر از خرده فروشی طیف گسترده ای از محصولات را تحت برچسب “Slazenger” ارائه کرد. از جمله این تجهیزات میتوان لوازم کریکت، هاکی روی چمن، گلف، شنا، تنیس، کفش های ورزشی و لباس را نام برد.

اسلازنجر
ساعت اسلازنجر

اسلازنجر قدیمی ترین اسپانسر ورزشی

اسلازنجر به دلیل ارتباطش با مسابقات قهرمانی تنیس ویمبلدون که از سال 1902 توپ‌هایی را برای مسابقات فراهم می‌کند، طولانی‌ترین اسپانسر ورزشی در تاریخ جهان است. طولانی ترین حمایت ورزشی در تاریخ توپ های تنیس Slazenger برای اولین بار توسط تنیس بازان قهرمان در ویمبلدون درخواست شد. Slazenger از آن زمان به عنوان تامین کننده رسمی توپ تنیس ویمبلدون از سال 1902 تبدیل شد.

اسلازنجر قدیمی ترین اسپانسر ورزشی

ساعت اسلازنجر

برند ساعت اسلازنجر به دلیل ارتباطش با مسابقات قهرمانی تنیس ویمبلدون که از سال 1902 توپ‌هایی را برای مسابقات فراهم می‌کند، طولانی‌ترین اسپانسر ورزشی در تاریخ جهان است. طولانی ترین حمایت ورزشی در تاریخ توپ های تنیس Slazenger برای اولین بار توسط تنیس بازان قهرمان در ویمبلدون درخواست شد. Slazenger از آن زمان به عنوان تامین کننده رسمی توپ تنیس ویمبلدون از سال 1902 تبدیل شد.

1984 و معرفی توپ زرد اسلازنجر

هشتاد و چهار سال بعد، توپ زرد Slazenger برای اولین بار در ویمبلدون معرفی شد.

ساعت اسلازنجر

اضافه شدن ساعت به محصولات اسلازنجر

برند اسلازنجر امروز به عنوان یک برند ورزشی بین المللی با عملکرد، سبک و تخصص ادامه می دهد. طرحهای اسپرت، کلاسیک و مدرن این برند (Slazenger) هم اکنون در آریکان ساعت، به تولید مجموعه های ساعت و عینک برای استفاده روزمره ادامه می دهد.

سال های جنگ (1939-1945)
ساعت اسلازنجر

در طول جنگ جهانی دوم، Slazenger، مانند بسیاری از تولیدات غیر ضروری در بریتانیا، تولید خود را به سمت تولید طیف گسترده ای از اقلام برای مقاصد نظامی، با استفاده از تخصص Slazenger در تولید چوب و لاستیک هدایت کرد.

در 15 سپتامبر 1940، در جریان حمله برق آسا در لندن، بمب های آتش زا بر روی کارخانه Slazenger افتاد. کارخانه Gradidge در Woolwich به همین ترتیب آسیب دید. کارخانه رقیب، ویلیام سایکس با مسئولیت محدود در هوربری در اثر بمباران آسیبی ندید. Slazenger و Gradidge توانستند تولید خود را در سایر تأسیسات ادامه دهند اما یک سری ادغام با شرکت های رقیب را آغاز کردند.

ساعت اسلازنجر اصل
توپ رسمی مسابقات جام جهانی فوتبال 1966:

در دوران اوج خود، امپراتوری Slazenger Gradidge Sykes و Ayres در سراسر جهان با توزیع کنندگان یا نمایندگان دارای مجوز و یا عملیات تولیدی که در آن شرکت شراکت یا موافقت نامه های صدور مجوز داشت، در سراسر جهان گسترش یافت. 

1985

ترکیب باBTR plc:

 Dunlop Rubber توسط BTR plc خریداری شد، که یک گروه ورزشی را تشکیل داد که Slazenger را با کالاهایی با نام تجاری Dunlop Sport ترکیب کرد.

1996 فروش برند دانلوپ اسپرت:

شرکت BTR plc  برند Dunlop Sport را در یک خرید مدیریتی به مبلغ 300 میلیون پوند فروخت که این خرید توسط شرکت سرمایه گذاری Cinven حمایت شد. شرکت جدید قرار بود با نام «دانلوپ اسلازنجر» شناخته شود.

Slazenger-Logo.wine-min

2004

خرید اسلازنجر توسط Sports Direct International

CINVen Dunlop Slazenger به قیمت 40 میلیون پوند به Sports Direct International فروخت شد، که به نوبه خود حقوق برند Slazenger Golf در اروپا را به JJB Sports فروخت.

حقوق جهانی و مجوز

در استرالیا و نیوزلند، برند اسلازنجر دارای مجوز از برندهای اقیانوس آرام است و دارای حقوق کامل و انحصاری برای فروش و توزیع در سراسر این مناطق است.

افراد مشهور در کنار برند اسلازنجر

بسیاری از بازیکنان معروف گلف مانند Jack Nicklaus، Seve Ballesteros، Tom Weiskopf، Tom Watson و Johnny Miller از برند اسلازنجر استفاده کرده اند. علاوه بر گلف‌بازان حرفه‌ای، شان کانری، ستاره سینما، هنگام بازی گلف در اوقات فراغت خود، جامپر یقه V-Slazenger را می‌پوشید. در فیلم جیمز باند گلدفینگر، او جامپر اسلازنجر یقه بورگوندی می پوشد و توپ های گلف مارک Slazenger روی صفحه نمایش داده می شود و چندین بار در دیالوگ از این برند یاد میشود.