لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تاریخچه ساعت مچی برند رومانسون

Romanson

رومانسون با قدمتی بیش از 26 سال

بسیاری از برندهای ساعت مچی لوکس دنیا در سوئیس واقع شده اند و خیلی از افراد با آنها آشنایی دارند. اما سالهاست که قهرمانی صاحب نام در کنار پرچمداران ساعت مچی سوئیسی، در این عرصه با آنها رقابت میکند. این برندی نیست جز رومانسون (Romanson)، که در سئول کره مستقر است و نمیخواهد این بازار بزرگ را از دست دهد.

تأسیس کمپانی رومانسون

از زمان تاسیس کمپانی رومانسون در سال 1988 ، این شرکت خوش ذوق مدل هایی از ساعت را با طرح هایی خلاقانه و با کیفیتی بین المللی تولیده کرده است. نام این شرکت با الهام از هنر و صنعت “شهر مکانیکی سوئیس” ، رومنشورن ، محل تولد بسیاری از مارک ها یا برندهای برجسته ساعت در جهان ، طراحی یا نامگذاری شده است.

تاریخچه ساعت مچی برند رومانسون

پیوستن به جمع تولیدکنندگان دنیا

رومانسون در ابتدای فعالیت خود تنها یک مؤسس و دو کارگر داشت اما اکنون به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت در دنیا تبدیل شده است. کمپانی رومانسون سالانه حدود 25 میلیون دلار فقط فروش صادراتی دارد و در بیش از 70 کشور در جهان محصولات خود را میفروشد.

پشت پرده موفقیت رومانسون

پشت پرده موفقیت رومانسون که با جهانی شدن محصولات این کمپانی، تحولی بزرگ را برای این کمپانی رقم زد، اقدامی بود که طی آن این سازنده ساعت 26 سال بر روی استراتژی بازاریابی جهانی متمرکز بوده است.
کیم کی مون بنیانگذار برند رومانسون معتقد است آنچه باعث موفقیت این شرکت در مدت زمان کوتاه شده است وابسته به  “طراحی برجسته ، تکنیک ها ، قیمت رقابتی و کیفیت” این برند است.

علاوه بر این موفقیت ها ، هنگامی که این شرکت خط جدید ساعتهای خود را با روکش طلا ارائه نمود، بسیاری از مشتریان خانم اروپایی و به ویژه روسی ، عاشق این مدل ساعت مچی رومانسون که مخصوصاً با طرح صورتی آغشته بود، شدند.

تمرکز بر روی بازار خاورمیانه

در سال 1988 ، کیم کی مون، تلاش های خود را به جای هدف قرار دادن مشتریان داخلی بر روی بازار خاورمیانه متمرکز کرد ، زیرا خاورمیانه با صادرات نفت خود به کشورهای متقاضی، با سرعت بسیار عجیبی در حال رشد و رسیدن به یکی از ثروتمندترین قدرتهای جهان بود. این استراتژی پیش بینی کننده بود ، زیرا آمار فروش صادرات نفت در یک دهه به 20 میلیون دلار رسید.

توسعه فناوری ساخت ساعت

بخش قابل توجهی از موفقیت این برند به سرمایه گذاری آن در توسعه فناوری ساخت ساعت اختصاص داده شده است. رومانسون اولین شرکت در جهان است که به طور مستقل فناوری “برش شیشه” را توسعه داده است. این اجازه می دهد تا یک ساعت مچی با نمای الماس و نمای شیشه ای زیبا ساخته شود ، این ویژگی باعث فروش چشمگیری در سراسر خاورمیانه ، به ویژه در دبی شده است.

تولید ساعت فوق باریک

رومانسون همچنین اولین ساعت ساز کره ای است که یک ساعت فوق باریک 3.89 میلی متری را روانه بازار کرد ، طرحی که مورد پسند بسیاری از مشتریان این کشور بود.

 

چالش جدی در سال 2009

با این حال ، پس از حدود 20 سال تجارت موفق ، این شرکت در سال 2009 با موانع غیر منتظره ای روبرو گردید. قضیه به این گونه بود که به تدریج و با گذر زمان، امکانات دستگاه های تلفن همراه بسیار افزایش پیدا میکند و ازین رو افراد بسیاری به این بازار رو می آورند که این باعث میشود شرکت رومانسون موقعیت فروشی خود را از دست بدهد. رومانسون برای مقابله با این سختی نیاز به تغییر اساسی داشت.

مقابله با چالش ها

برای مقابله با این چالش ها ، این شرکت مدل جدیدی را در سری Premier خود در سال 2011 به نام Atrax عرضه نمود. نامگذاری این مدل، از عنکبوت های سمی که معمولاً در استرالیا یافت می شود، برگرفته شده است. در این مدل ساعت، به نظر می رسد چهار پا دارد و از پشت باند را گرفته است. با وجود گران بودن نسبت به مدل های قبلی ، این مدل فروش فوری در داخل و خارج از کشور داشت و به ستاره خط تولید رومانسون تبدیل شد. این مدل ساعت، از “قطعات کلیدی ساخت سوئیس و با کیفیت بالا” ساخته شده است ، که همه آنها نیز در کشور آلپ تولید شده اند.
تاریخچه ساعت مچی برند رومانسون

تمرکز رومانسونی

کیم کی سئوک مدیرعامل رومانسون می گوید: “ما بر توسعه طرح هایی از ساعت با هدف برآوردن نیازها و انتظارات مورد نیاز هر منطقه و فرهنگ تمرکز کرده ایم.”
“استراتژی جهانی ای که ما به آن پایبند بوده ایم به اندازه کافی موفق بوده است و فرصتی برای ما ایجاد کرد تا به جمع Baselworld 2014 بپیوندیم ، که معمولاً فقط با مارک ها یا برندهای ساعت سوئیسی گردهمایی دارد.”

تاریخچه ساعت مچی برند رومانسون

ورود به بزرگترین نمایشگاه ساعت و جواهرات

Baselworld یکی از بزرگترین نمایشگاه های ساعت و جواهرات جهان است که هر ساله در ماه مارس در بازل سوئیس برپا می شود. ساعت سازان و سازنده جواهرات از سراسر جهان گرد هم می آیند تا خط تولید جدید خود را به نمایش بگذارند. رومانسون از سال 1997 در این رویداد سالانه شرکت کرده است و هر بار ، طرح های جدید این شرکت توجه افراد را به خود جلب کرده است.

در سال 2013 ، سرانجام برند رومانسون موفق در ورود به سالن اصلی میشود که معمولاً فقط توسط مارک ها یا برندهای ساعت لوکس سوئیسی اشغال می شد.

پیش به سوی بهترین شدن

مدیرعامل کمپانی Romanson تأیید کرد که رومانسون بر اساس مهارت های تولید و اعتمادسازی مشتری که در این سالها بدست آورده است ، تلاش خود را برای تبدیل شدن به بهترین برند ساعت در جهان ادامه خواهد داد.

پیشنهاد ما
انواع برندهای ساعت مچی