لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

ساعت سیکو میراثی از سال 1881

موسس سیکو

سیکو تنها تولید کننده با هر تخصص ساعت سازی

بررسی تخصصی تاریخچه ساعت سیکو: برند سیکو در سال 1881 توسط یک کارآفرین 21 ساله که کینتارو هاتوری نام داشت آغازبکار کرد. کینتارو یک مغازه فروش و تعمیر ساعت مچی در مرکز توکیو افتتاح کرد.

امروزه با گذشت بیش از 130 سال نوآوری، شرکت ساعت سازی KINTARO HATTORI (ساعت سازی سیکو) با همان هدفی که بنیان گذار آن برای دستیابی به آن شروع بکار کرد، فعال میباشد.

در ادامه میتوانید تاریخچه کامل این برند را مطالعه نمایید و با ساعت های شاخص آن آشنا شوید. از طرفی برای خرید ساعت اصل از برند ساعت مچی سیکو از گالری جواهریان ثبت سفارش را انجام دهید.

تاسیس فروشگاه توسط بنیانگذار ساعت سیکو در سال 1881

شروع کار ساعت سیکو در سال 1881 آغاز شد، زمانی که یک کارآفرین 21 ساله بنام  کینتارو هاتوری، مغازه ای را برای فروش و تعمیر ساعت در مرکز توکیو افتتاح کرد. با گذشت یازده سال، در سال 1892، او کارخانه «سیکوشا» را تأسیس کرد.

1892

تاسیس کارخانه سیکوشا و تولید ساعت دیواری در سال

1892

در سال 1892، کینتارو هاتوری در توکیو یک کارخانه از کار افتاده را خریداری نمود و با نام سیکوشا شروع به فعالیت نمود (در ژاپنی، "سیکو" به معنای "نفیس"، "دقیقه" یا "موفقیت" و "شا" به معنای خانه است). در این مرحله کینتارو هاتوری اولین ساعت‌ خود را تولید کرد و این شروع بکار شرکتی بود که بعدها به یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان ساعت در جهان تبدیل شد.
Seiko

ساخت اولین ساعت جیبی سیکو توسط سیکوشا(1895)

درطول دهه 1890، موفقیت تجاری ساعتهای دیواری سیکوشا افزایش یافت. کمپانی ساعت سیکوبه جهت افزایش فعالیت تجاری در سال 1895 یک ساعت جیبی به نام Timekeeper ساخت که بعدها مسبب تولید ساعت های مچی سیکو آینده ساعت سازی ژاپن گردید.
Seiko

ساعت اولین ساعت مچی ژاپن با نام لورل

در آغاز عصر تایشو، تنها چند برند از ساعت های مچی وارد ژاپن میشد وساعت‌های جیبی همچنان بسیار محبوب بودند. با این حال، ساعت سازی سیکو مصمم بود که «یک قدم جلوتر» باشد و کار دشوار ساخت اولین ساعت مچی ژاپن را آغاز کرد. در سال 1913 او موفق شد و لورل تولید شد. در روزهای اولیه، این شرکت قادر بود تنها 30 تا 50 ساعت در روز تولید کند، اما برای اولین بار، کینتارو پیشتاز بقیه بود.
SEIKO

ساخت اولین ساعت مچی سیکو در سال 1924

در سال 1923 زمین لرزه بزرگ کانتو رخ داد و شرکت سیکوشا در آتش سوخت. سیکوشا باید یک شروع جدید را آغاز میکرد. درست بعد از زلزله در دسامبر سال 1924 ساعت مچی سیکو ساخته و فروخته شد.

ساعت جیببی سیکو، دیده بان رسمی راه آهن ملی ژاپن (1929)

1929. با گسترش خطوط راه آهن، راه آهن ملی ژاپن، ساعت سیکو را به عنوان تایم نگهدارنده اصلی رسمی خود منصوب کرد.

(1932)

برج ساعت واکو، دیزاین مشهور گینزا را ساخت (1932) برج ساعت فعلی واکو در سال 1932 ساخته شده است.
جواهرات داخل موتور

شروع به استفاده از قطعه “DIASHOCK” و ساخت یک ساعت ضد ضربه (1958)

DIASHOCK یک وسیله مقاوم در برابر ضربه است که در ساعت سیکو بکار گرفته شد. هنگامی که یک چرخش سریع یا ضربه سریع به ساعت اعمال شود، اجزای داخلی موتور به علت چرخش سریع بر روی محور چرخ تعادل که حدودا 0.07 یا 0.08 میلیمتر میباشد باث آسیب دیدن این محور که در اندازه تار موی انسان است میشود. بنابراین محافظت در برابر شوک و ضربه در ساعت مچی بسیار اهمیت دارد و راه حل ساعت سیکو استفاده از قطعه ای بنام DIASHOCK بود که هم در ضربات ناگهانی بسیار مقاومتربود و اصطکاک بین چرخ تعادل را کاهش میداد.

زوایای دیگر از تاریخچه ساعت سیکو: اولین ساعت مجهز به اهرم جادویی اختصاصی ساعت سیکو (1959)

اهرم جادویی یک اختراع و مکانیزم خود سیم پیچی است که از “سیستم اهرمی پنجه ساده به طور عالی برای انتقال قدرت وزن نوسانی در هر دو جهت استفاده می کند. اهرم‌های جادویی هنوز در ساعت‌های خود پیچ‌شونده SEIKO استفاده میشود. این مکانیسم کم هزینه با سیم پیچ کیفت بالا فوراً بر بازار جهانی تسلط یافت و پیشگام شد. برند ساعت سیکو با این حرکت توانست به یک جایگاه ویژه دست یابد.

1960-1979

1960 - گرند سیکو برای اولین بار راه اندازی شد.

در سال 1960 اولین مدل گرند سیکودر کوه های استان ناگانو در مرکز ژاپن تولید شد. تیم کوچکی از با تجربه ترین و ماهرترین افراد وظیفه ساخت ساعت سیکو را عهدار شد. بهترین ساعت آنها گرند سیکوبود که اوج برتری سیکو را نشان میداد. گرند سیکو ساعتی مکانیکی و بادقت بسیار بالا،خوانایی و دوام نسبت به هر ساعت دیگری بود.
Seiko

مدل های MILESTONE

اولین ساعت مچی ژاپنی مجهز به کرونومتر، در سال 1964، سالی که بازی های المپیک توکیو شروع شد معرفی گردید که عملکرد روان و دوام آن توسط یک چرخ ستون تضمین شده بود.
SEIKo

مسابقه رصدخانه نوشاتل و مسابقه رصدخانه ژنو

از سال 1963، سیکو در جشنواره نوشاتل شرکت کرد که در سال 1967 سیکو مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص داد.این آخرین سال مسابقات نوشاتل بود. سیکو سپس در سال 1968 وارد مسابقات رصدخانه ژنو شد و در اولین تلاش به نتیجه فوق العاده ای دست یافت. سیکو رکورد تمام مراحل چهارم تا دهم رابرای حرکات مکانیکی از آن خود کرد.

ساعت مچی سیکو

1969

معرفی ساعت سیکو cal.6139

اولین ساعت کرنوگراف اتوماتیک جهان مجهز به کلاچ عمودی و چرخ ستونی

جا دارد عنوان کنیم که در تایخچه ساعت سیکو، برند ساعت مچی سیکو اولین کرنوگراف خودکار جهان با «اهرم جادویی»، چرخ ستونی و کلاچ عمودی در جهان را معرفی کرد و این نقطه عطفی برای سیکو به سمت برتری در فناوری کرنوگراف در جهان بود.

اولین ساعت کوارتز جهان

معرفی اولین ساعت کوارتز جهان بنام "Seiko Quartz AstronJ"

اولین ساعت اتوماتیک سیکو

اولین ساعت کوارتز جهان توسط سیکو طراحی شد که استرون نام داشت. این ساعت در 25 دسامبر 1969 در توکیو معرفی شد. عملکرد این ساعت بی نظیر بود و خطای این ساعت 5 ثانیه در ماه بود که 100 برابر دقیق تر از ساعت های دیگر بود، و به طور مداوم به مدت یک سال یا 250 بار بیشتر این آزمایش اجرا شد نسبت به اکثر ساعت های مکانیکی بسیار دقیق تر بود این تکنولوژی کوارتز نام داشت.

1973: معرفی اولین ساعت ال سی دی کوارتز شش رقمی جهان. 0614

این ساعت کاملاً الکترونیکی از یک مایع برای نمایش شش رقمی استفاده میکرد. نمایشگر کریستالی این ساعت برای نشان دادن زمان قادر به انجام مداوم نمایش ساعت، دقیقه و ثانیه در این مایع بر اثر تاثیرات میدانی صفحه نمایش کریستالی عمل میکرد، این ساعت دیجیتال پیشگامانه به طور گسترده ای در زمان عرضه در اکتبر 1973 مورد توجه قرار گرفت. ال سی دی توسعه یافته داخلی این ساعت عمر بسیار طولانی (50000 ساعت) و کنتراست خوبی داشت که یک لامپ، روشنایی کافی برای دید این صفحه را فراهم می کرد و خواندن اعداد روی صفحه نمایش حتی در تاریکی مطلق را آسان میکرد.

ساعت مچی سیکو

معرفی اولین ساعت دیجیتال چندکاره جهان. 0634

در سال 1975 سیکو اولین ساعت دیجیتال کوارتز کرنوگراف جهان را به نام 0634 عرضه کرد. این ساعت می‌توانست زمان را تا 0.1 ثانیه ثبت کند و عملکرد زمان دور را داشت. همچنین دارای یک نور داخلی بود تا در تاریکی به وضوح دیده شود. این یک موفقیت بزرگ و بازاری مناسب را برای ساعت های دیجیتالی با عملکرد بالا ایجاد کرد.

ساعت مچی سیکو

معرفی اولین ساعت غواصی حرفه ای جهان با قاب تیتانیومی و میزان ضدآبی 600 متر

 در سال 1968، مهندسان سیکو نامه ای از غواصان حرفه ای از استان هروشیما دریافت کردند که نامه مهندسان سیکو را با توصیف واضح خود شوکه کرد. این نامه اشاره به فشارهای وارد شده به ساعت تا عمق 350 متری میکرد که نفوذ آب و اشباع شدن صفحه ساعت مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده بود. شرکت ساعت مچی سیکو چالش را بر عهده گرفت و پس از هفت سال تحقیق در سال 1975، اولین ساعت غواصی جهان با کیس تیتانیومی و مقیاس ضدآبی 600 متر را به آسانی میسر کرد. واشر غیر قابل نفوذبا خروجی گاز هلیوم ، خوانایی بالا در اعماق زیاد ومحفظه تیتانیومی، استاندارد جدیدی برای ساعت های غواصی را تعیین کرد. در صورتی که قصد خرید ساعت غواصی از برند سیکو را دارید می توانید از لینک بالا اقدام به مشاهده و ثبت سفارش کنید.

1982

معرفی اولین ساعت تلویزیون دار جهان

در این سال شرکت سیکواولین ساعت تلویزیون دار دنیا که هم با تیونر و هم جک هدفون برای تماشای تلویزیون در هر زمان و مکان طراحی شده بود را معرفی کرد. این ساعت سیکو همچنین مجهز به رادیو FM، همراه با تمام عملکردهای استاندارد ساعت مانند زنگ هشدار، کرنوگراف و تقویم بود.

1983

اولین ساعت ضبط صدا در جهان "Note صوتی

ساعت مچی سیکو

از سال 1973 که اولین کوارتز ال سی دی شش رقمی جهان معرفی شدTساعت سیکو دستگاه های اطلاعات را بر روی ساعت های خودرا توسعه داد. ‘Voice Note’ اولین ساعت مجهز به صدا در جهان بود که عملکرد ضبط صدا برای حداکثر 8 ثانیه را انجام میداد. ضبط صدا و پیغام های صوتی توسط این دستگاه پخش میشد.

ساعت سیکو کرنوگراف

معرفی اولین ساعت کوارتز آنالوگ دنیا با کرنوگراف

تسلط کمپانی ساعت سیکو در فناوری کوارتز و ساعت سازی مکانیکی کرونوگراف سبب شد تا ایجاد اولین ساعت آنالوگ کرونوگراف کوارتز جهان تولید شود. این ساعت زمان سپری شده را تا 0.05 ثانیه اندازه گیری میکرد و قابلیت تقسیم زمان و سرعت سنج را ارائه داد. این ساعت توسط طراح مشهور ایتالیایی، جورجتو جوجارو طراحی شد.

1984

معرفی اولین ساعت جهان با عملکرد کامپیوتری UC-2000

ساعت مچی سیکو

سیکو پس از معرفی اولین ساعت تلویزیونی جهان، یک کامپیوتر مچی را معرفی کرد که داده ها را ذخیره می کرد. این ساعت اولین مدل طراحی شده در نوع خود بود. حافظه این ساعت حداکثر تا 2000 کاراکتر بود و می‌توانست شماره تلفن، آدرس و همچنین یک دفتر خاطرات یا برنامه را تا یک ماه ذخیره کند. کامپیوتر مچی سیکو آغاز عصر دستگاه های اطلاعاتی قابل حمل بود.

1986: اولین ساعت غواصی 1000 متری جهان با بدنه سرامیکی

The Diver's 1000m اولین ساعتی غواصی بود که از مواد سرامیکی برای لایه بیرونی بدنه استفاده کرد. بدنه تیتانیومی سبک و مقاوم در برابر خوردگی با ساختار یک تکه قابل توجه این ساعت را قادر ساخت تا عمق 1000 متری فشار وارد بر ساعت را تحمل کند.

1987 سیکو تایم نگهدارنده رسمی مسابقات جهانی IAAF ایتالیا:

سیکو به عنوان تایمر رسمی در دومین دوره مسابقات جهانی دو و میدانی IAAF در رم، ایتالیا خدمت کرد.

ساعت سیکو غواصی
سیکو در المپیک

1988معرفی اولین "A.G.S"جهان ( کنتیک "Kinetic"):

از لحظه ای که ساعت کوارتز متولد شد، سیکو تلاش کرد تا فناوری‌هایی را تولید کند که ساعت نیازی به تغییر باترینداشته باشد. در سال 1977 سیکو ساعت خورشیدی (سولار) و در سال 1986 یک ساعت کوارتز با سیم پیچ مولد را تولید کرده بود.

ساعت مچی سیکو

ساعت کنتیک ساخته شد:

در سال 1988 پیشرفت بزرگی حاصل شدو سیکو ساعت مچی کنتیک (Seiko KINETIC)را تولید کرد. این  تکنولوژی یک وزنه نوسانی بود که حرکت را به الکتریسیته تبدیل میکند و نیروی محرکه کوارتز را تامین می کند.

1990

معرفی اولین ساعت غواصی کامپیوتری جهان Scubamaster” cal. M726 :

تسلط سیکو در ساعت سازی الکترونیکی و تجربه طولانی در ساعت های غواصی باعث ساخت ساعت Scubamaster شد که مجهز به حسگر آب و حسگر عمق بود. این ساعت، زمان و عمق غواصی و اطلاعات حیاتی را برای غواصان به نمایش می گذاشت .

1991

سیکو تایم نگهدارنده رسمی مسابقات جهانی IAAF در توکیو

سیکو به عنوان تایمر رسمی در سومین مسابقات قهرمانی جهانی دو و میدانی IAAF در توکیو، ژاپن خدمت کرد.

1992

کمپانی سیکو برای اولین بار برای بازی های المپیک در اروپا انتخاب شد. تیمی متشکل از 300 مهندس و متخصص زمان‌بندی در این رویداد حضور داشتند.

ساعت سیکو

1993

تایم نگهدارنده رسمی مسابقات جهانی IAAF اشتوتگارت

1993 سیکو

سیکو به عنوان تایمر رسمی در چهارمین دوره مسابقات جهانی دو و میدانی IAAF در اشتوتگارت، آلمان فعالیت کرد.

1998

نسل جدید ساعت های مکانیکی گرند سیکو

نسل جدید سیکو اتوماتیک

اولین کالیبر مکانیکی جدید گرند سیکو در بیست سال اخیر تولید شد. این استاندارد جدید، گرند سیکو را با تکنولوژی پیشرفته که تفسیر جدیدی از ارزش های سنتی گرند سیکو را ممکن می ساخت، تنظیم کرد.

ساعت مچی سیکو

1999

معرفی Spring Drive، یک ساعت مکانیکی لوکس رانده شده بادقت کوارتز


Spring Drive یک فناوری منحصر به فرد برای سیکو است. در این تکنولوژی یک تنظیم کننده کاملا جدید جایگزین روش سنتی  شد که دقت و حرکت بی صدا و صاف را ارائه میداد.

معرفی نهایی کرنوگراف جنبشی cal. 9T82

ساعت سیکو اصل

ساخت ساعت سینتیک سیکو که در عملکرد کرونومتر و طراحی بسیار منحصر به فرد و مجهز بود. این ساعت مجهز به عملکرد تنظیم مجدد صفر با بادامک قلبی شکل و ساختار حرکتی ویژه ای بود که ورود  گرد و غبار به داخل ساعت جلوگیری می کرد.

2005

معرفی ساعت سیکو Kinetic Perpetual

این ساعت اولین ساعتی است که با حرکت بدن برق خود را تولید و ذخیره می کند.هنگامیکه از این ساعت استفاده نشود ساعت از کاکردن متوقف میشود و با استفاده مجدد به طور خودکار به زمان درست باز می گردد. همچنین این ساعت دارای تقویم دائمی برای یک قرن تا 28 فوریه 2100 را دارا میباشد.

2006

معرفی اولین ساعت E-Ink جهان

در این ساعت بااستفاده از فناوری جوهر الکترونیکی که برای اولین بار در یک ساعت مورد استفاده قرار گرفت، زمان یا هر داده دیگری در صفحه نمایش با خوانایی کامل در هر زاویه را امکان پذیر کرد. علاوه بر این، در این صفحه نمایش به کاربر این اجازه را میداد  تا از میان بسیاری از تم های ارائه شده، مانند پس‌زمینه «روز و شب» که زمان AM و PM را نشان میداد، یکی را انتخاب کند. این ساعت برنده جایزه Grand Prix de Geneve شد.

معرفی ساعت مچی سیکو Credor Spring Drive Sonnerie

ساعت مچی سیکو اسپرینگ درایو جریان طبیعی و پیوسته زمان را نمایش میدهد. در این ساعت عقربه‌ها بدون هیچ نشانه ای  بصورت کاملا روان حرکت می‌کنند.اسپرینگ درایو آنقدر ساکت است که  تنها هنگامی می توان از زمان مطلع شد که زنگ اورین ساعت را با صدای بلند تنظیم کرده باشید.

2007

معرفی ساعت سیکو کرونوگراف Spring Drive

کرونوگراف در Spring Drive به لطف عقربه‌های حرکتی-لغزشی، میتواند زمان سپری شده را دقیقاً اندازه‌گیری کند. این ساعت با دقت بالا و خطای کم در حد یک ثانیه در روز، دقت کرنوگراف اتوماتیک فنری را دوباره تعریف کرد.

2009

اولین کالیبر هی-بیت جدید در گرند سیکو به پس از 41 سال

ساعت سیکو

کالیبر موتور ضربه مکانیکی Hi-beat 36000 با ده بار ضربان. در حالی که سرعت ارتعاش بیشتر باعث می شود ساعت مقاومتر در برابر شوک و در نتیجه دقیق تر شود ولی در اینصورت مصرف بیشتری نیز دارد بنابراین ساعت انرژی و انعطاف پذیری بیشتری را اجزا ی دیگر و فنر میطلبد.

حرکت 10 ضربی گرند سیکو دقت 5+ تا -3 ثانیه در روز را ارائه می دهد، ذخیره انرژی 55 ساعت و این کالیبر موتور و مدل گرند سیکو مشهور است. این پیروزی نتیجه چندین سال توسعه و پیشرفت در طراحی و ساخت قطعات و خود ساعت بود.

ساعت سیکو

2010

معرفی نسخه یادبود Seiko Spring Drive Spacewalk:
ساعت سیکو

این ساعت به طور خاص برای فضا طراحی شده است. این مدل چه در داخل و چه در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی، عملکرد بی عیب و نقصی در فضا را ارائه داد. این ساعت همچنین برنده جایزه ساعت ورزشی Grand Prix d’Horlogerie de Genève شد.

ساعت سیکو

اولین ساعت EPD جهان با سیستم ماتریس فعال

این سیستم نمایش جدید تمام مزایای خوانایی اولین ساعت E-Ink Seiko را حفظ می کند، اما اجازه می دهد تا طیف بسیار غنی تری از تصاویر و داده ها بر روی صفحه ساعت با 80000 پیکسل نمایش داده شود که هر کدام دارای چهار سایه مختلف هستند و 300 نقطه در اینچ را ارائه می دهند.

2011

معرفی ساعت سیکو مدل Introduction of Credor Spring Drive Minute Repeater

صدای طولانی و زیبای زنگ با استفاده از فولاد مخصوص ساخته شده توسط یک فولادساز مشهور ژاپنی، Munemichi Myochin ایجاد می شود. خلوص صدا با جادوی مکانیزم کاملاً بی صدا Spring Drive سیکو تضمین می شود.

2012

معرفی اولین ساعت GPS دار سولار سیکو Astron GPS Solar

سرانجام در سال 2012 ، مرکز توسعه سیارات سیکو، تمام شد و با ثبت اختراع یک ساعت بامصرف کم انرژی و قابلیت اتصال به جی پی اس معرفی کرد که می توانست سیگنال های GPS را دریافت کند و منطقه زمانی را شناسایی کند،

داده های زمان و تاریخ با استفاده از شبکه جهانی GPS تمام 39 منطقه زمانی روی زمین را شناسایی میکرد. این ساعت پیشرفت سیکو استرون نام داشت. این ساعت پایه گذار تکنولوژی زمان سنجی در جهان شد و اولین ساعتی بود که در این زمینه تولید شد. به همین جهت سیکو جشن بزرگی را برپا کرد.

2013

صدمین سالگرد ساعت سازی سیکو

جشن صد سالگی سیکو

هنگامی که در سال 1913، سیکو اولین ساعت مچی خود را ساخت، آن را لورل نامید. سیکو، آغاز سنت نوآوری بود که مستقیماً از تصمیم کینتارو هاتوری ناشی شد و همیشه “یک قدم جلوتر از بقیه” به تولید ساعت پرداخته است.

سیکو استرون سری جی پی اس سولار 8X کرنوگراف: Astron GPS Solar از زمان راه اندازی در سپتامبر 2012 موفقیت چشمگیری داشته است که با استقبال گسترده جهانی و تقاضای بالا برای این ساعتی روبرو شد. کالیبر جدید Astron چهار ویژگی جدید ارائه می دهد،این ساعت برای جذب مصرف کنندگان جدیدو مشتاق به ستارگان طراحی شده است.
2014
سیکو برنده جایزه "Petite Aiguille" در جایزه بزرگ d'Horlogerie de Geneve 2014 شد: ساعتی که برنده جایزه "Petite Aiguille" شد در Baselworld 2014 زودی فاش شد که این نسخه محدود 36000 GMT Hi-beat است. مدل (SBGJ005). هم در اجرا و هم در ظاهر بیانگر این است که بهترین کار ساعت سازی مکانیکال سیکو ساعتی است که برنده جایزه "Petite Aiguille" شد.
2014
ساعت سیکو

2016

اولین ساعت توربیلون سیکو FUGAKU از برند Credor

موتور کالیبر 6830 اولین موتور توربیلن ساعت سیکو است. کالیبر6830 با استفاده از حداکثر امکانات مکانیکی ساخته شد و تخصص آن تولید نیروی محرک با استفاده از قسمت پایه a به ضخامت فقط 1.98 میلی متر است که در آن کالسکه، به  اندازه 3.98 میلی متر در عمق است، و قطر آن فقط 25.6 میلی متر است که در نتیجه این کوچکترین توربیلون از نظر حجم قطر جهانی است. در صورتی که قصد خرید ساعت سیکو اصل را دارید می توانید از گالری جواهریان ثبت سفارش نمائید.

معرفی گرند سیکو 9ROI با ذخیره نیروی 8 روز

موتور کالیبر 9ROI رزرو هشت روزه (192 ساعت) نیرو را دارد. این قدرت توسعه یافته توسط یک سری استوانه های متصل به هم است که حرکت مکانیکی یک رقاصک را تجهیز می کند. استوانه ها برای صرفه جویی در فضا به صورت عمودی چیده شده اند. 9ROI برای به حداکثر رساندن انرژی و کاهش اصطکاک بین قطعات است که در غیر این صورت منجر به تلفات در انتقال انرژی حاصل از جریان اصلی میشود.

2016

ساعت سیکو

گرند سیکو "سرامیک سیاه"

عملی بودن و دوام از ویژگی‌های حیاتی بهترین ساعت‌های ورزشی است و همچنین ارزش‌های اصلی Grand Seiko است که از زمان ایجاد آن در سال 1960 تعهد ثابتی را به ملزومات ناب ساعت‌سازی نشان داده است. Grand Seiko طراحی خود را از ساعت‌های مشکی به دسته‌بندی ساعت‌های ورزشی گسترش داد. در صورتی که قصد خرید ساعت مردانه از این برند را دارید می توانید از گالری جواهریان با ضمانت و گارانتی معتبر ثبت سفارش کنید.

2017

گرند سیکو

گرند سیکو به برندی مستقل از سیکو تبدیل شد:

گرند سیکو همیشه در طراحی، شخصیت، ارائه و اخیراً کالیبرهایش متمایز بوده است. به منظور تقویت بیشتر جذابیت منحصر به فرد آن و دستیابی به مخاطبان گسترده تر، تصمیم گرفته شد که یک قدم جلوتر رفته و گرند سیکو را به عنوان یک برند کاملاً مجزا معرفی کنند.