لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

آشنایی و خرید بند ساعت مچی

علاوه بر اینکه موتور ساعت مچی و استایل آن هنگام خرید ساعت اهمیت دارد نباید فراموش کرد بند ساعت و متریال آن نقش مهمی در زیبایی و قیمت ساعت مچی دارد. هدف این مقاله آشنایی و خرید بند ساعت مچی  می باشد که به طور کامل شما را در این زمینه آگاه خواهیم کرد تا بهترین خرید را داشته باشید.

بهترین بند ساعت مچی برای من کدام است؟

بی شک یکی از اصلی ترین اجزای ظاهری ساعت مچی، طرح بند آن است که در خرید ساعت یکی از فاکتور های مهم محسوب می گردد. استایل و شکل هر ساعت مچی وابسته به جنس بندی است که در آن بکار می رود. اکثر افراد به نام تجاری یا برند ساعت توجه بیشتری دارند اما نباید از این نکته غافل شد که ساعت از طریق بند آن به دست شما متصل می شود، پس باید از بهترین متریال ساخته شده باشد. برای تعویض و یا خرید بند ساعت با ما در ارتباط باشید.

بند ساعت مچی و انواع آن

جنس های مختلف بند ساعت مچی

همانطور که می دانید بند ساعت مچی نیز دارای جنس های مختلفی می باشد که هر کدام یک کاربرد و ویژگی خاص دارند که باعث می شود از سایر جنس های متمایز شوند. بهتر است هنگام خرید بند ساعت مچی ابتدا نیاز روزمره خودتان را هم مدنظر قرار دهید تا خریدی مناسب داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی جنس های مختلف بند ساعت مچی بپردازیم.

بند چرم (leather)

بند ساعت مچی چرم

بند چرم معمولی

این نوع بند ساعت با طراحی ساده و سطح صاف یکی از کلاسیک ترین نوع بند ساعت های مچی می باشد. ساعت مچی چرم مناسب افرادی است که می خواهند استایلی شیک و رسمی داشته باشند و گاهی اوقات از آن در جلسات استفاده کنند.

بند ساعت چرم معمولی

بند چرم دوخته شده

بند چرم دوخته شده، همان بند چرم معمولی است که با ایجاد بخیه یا دوخت در کناره آن به این نوع بند تبدیل شده است. این سبک از طراحی بصورت ماهرانه ای با استفاده از دوخت کنتراست، باعث می شود که بند ساعت ناهموار بنظر برسد و استایل آن را به سمت اسپرت بودن میبرد. این ساعت مچی را می توان بیشتر با شلوار جین ست کرد.

بند چرم دوخته شده

برای خرید ساعت ست و مشاهده انواع آن کلیک کنید.

بند چرم طبیعی

بیشتر بندهای چرم موجود در بازار از پوست شترمرغ و یا گوساله تهیه شده اند. این نوع بند به دلیل ارزانی و در دسترس بودن این پوست ها، طرفدار بیشتری در بین تولیدکنندگان ساعت مچی دارد.

بند ساعت چرمی طبیعی

بند چرم اگزاتیک یا دانه دار

عموما ساعت مچی هایی با بند اگزاتیک یا دانه دار با لباس های ساده و رسمی استفاده می شوند، که باعث ایجاد ظاهری لطیف و زیبا می شود. این نوع بندها نسبت به بند چرم طبیعی معمولی به دلیل دسترسی کمتر، گران قیمت تر هستند. ساعت مچی با چرم اگزاتیک بیشتر مناسب سلبریتی ها و افراد لاکچری است.

بند چرمی اگزاتیک

بند دوطرفه

بند دوبل و یا دوطرفه نوعی از بند ساعت مچی است که در داخل آن دو بالشتک باریک قرار داده شده است تا به صورت برجسته بنظر برسد. در نتیجه این طرح از بند با ویژگی منحصر بفرد خود، گزینه مناسبی برای استایل اسپرت-کلاسیک به شمار می آید.

بند ساعت از نوع دو طرفه

بند باند

این مدل بند ساعت مچی از یک لایه ی اضافی روکش چرمی در زیربند آن تشکیل شده است تا در شرایط مختلف، فلز روی بند تاثیر نگذارد و بند پوسته پوسته نشود. ساعت مچی با بند باند گزینه مناسبی برای افرادی است که به فلز حساسیت دارند، برای اینکه از تماس مستقیم فلز با پوست جلوگیری می کند. طراحی این ساعت از نیروی هوایی کشور آلمان الهام گرفته شده است.

بند های مختلف ساعت مچی

بند برزنتی

بند برزنتی نوعی از پارچه با بافتی ضخیم است. در سال های اخیر این ساعت های مچی با بند برزنتی به دلیل رنگبندی، ظاهری زیبا، وزن مناسب و مقاومت کافی بسیار محبوب شده است.

بند ساعت مچی نوع برزنتی

بند ناتو

این مدل از بند ساعت مچی، بیشتر از جنس نایلون در ساخت آن استفاده شده، اما بندهای چرمی ناتو وجود دارد. ساعت مچی با بند ناتو به دلیل دوام بالا، قیمت ارزان و سبک بودن در بین افراد خاص پسند به یک نوع بند ساعت رایج تبدیل شد. این بند بصورت تک قطعه ای ساخته شده است، همین ویژگی باعث ساده شدن آن می شود.

انواع بند ساعت مچی

بند زولو

این بند شباهت زیادی به بند ناتو دارد اما تفاوت اصلی آن ها این است که بند ساعت از نوع زولو، ضخیم تر است و همین امر باعث دوام بیشتر آن نسبت به بند ناتو میشود. بند ساعت مچی زولو در دو مدل 3 و 5 حلقه ای موجود است. اگر در انتخاب بین بند زولو و ناتو به شک افتاده اید، باید بگوییم که به این نکته توجه داشته باشیذ که بندهای زولو برخلاف بندهای ناتو، شامل ابعاد فوق العاده بزرگی هستند.

 

بند ساعت زولو

بند پرلون

امروزه ساعت مچی با بند پرلون بسیار محبوب تر از سایر بند ها شده است. این بند تشکیل شده از یک نخ پلاستیکی بافته شده است که هیچ سوراخی روی آن برای پین وجود ندارد. ساعت مچی با بند پرلون به دلیل بافت سه بعدی بند آن، نمای خیلی زیبایی دارد و بستن آن به مچ بسیار راحت است.

ساعت مچی با بند پرلون

بند ساعت مچی فلزی

ساعت مچی با بند فلزی به دلیل ماندگاری و استقامت بیشتر و اینکه به دلیل نوع ساختارشان کتر امکان دارند که در طول استفاده از دست شخص بازشوند، علاقه مندان بیشتری را به سمت خود می کشند. در ساخت ساعت های بند فلزی از چند نوع استیل ضدزنگ استفاده می شود که تفاوتشان در ضدحساسیت بودن، انعطاف پذیری و مقاومت بدنه آنهاست.

بند ساعت از نوع فلزی

انواع استیل بکار برده شده در ساعت های مچی

استیل 304: این نوع استیل به دلیل کیفیت پایین تر نسبت به دیگر استیل ها، در ساعت های ارزان قیمت استفاده می شود.

استیل L316: معمولا این آلیاژ ضد حساسیت بوده و در ساعت های معروف و مطرح دنیا استفاده می شوند.

استیل 904: این نوع از استیل به دلیل مقاومت بیشتر آن نسبت به دیگر رقبا، زیبایی و براقیت بیشتر در ساعت های لوکس استفاده می شود و جزو استیل های گرانقیمت بشمار می آید.

بکارگیری استیل در بند ساعت مچی

بند تیتانیوم ساعت مچی

تیتانیوم فلزی با درخشندگی بالا، چگالی کم و استحکام بالا است که به دلیل نقطه ذوب بالایی که دارد بسیار سخت شکل می پذیرد و همین امر باعث قیمت بالای ساعت مچی های تولید شده با تیتانیوم می شود. این فلز ضدخش نبوده و به راحتی آسیب می بیند اما به دلیل اینکه به راحتی نمی شکند و وزن سبکی دارد بسیار با آن احساس راحتی می کنید.

بند تیتانیوم

بند طلا ساعت مچی

فلز طلا به دلیل قیمت بالایی که دارد عموما در ساعت مچی های گرانقیمت و لوکس به همراه نگین های برلیان و موتورهای قوی سویسی استفاده می شود. در نتیجه ساعت های از جنس طلا مناسب برای افراد ثروتمند و متول است.

بند طلا ساعت مچی

بند سرامیکی ساعت مچی

سرامیک به دلیل ضدخش بودن آنها گزینه مناسبی برای استفاده در بند ساعت مچی است. برخلاف آنچه که بنظر می رسد ساعت مچی سرامیکی بسیار برروی دست سبک هستند و تنها نقطه ضعف آنان این است که در مقابل خرد شدن مقاوم نیستند.

بند ساعت از نوع سرامیکی

استفاده از انواع پلاستیک در بند ساعت مچی

پس از ساعت مچی های فلزی و چوبی، مرسوم ترین نوع آن ها ساعت هایی است که در آنان از انواع پلاستیک استفاده شده است. پلاستیک ها عموما وزن بسیار مناسبی دارند و در برابر آب مقاوم هستند، به همین دلیل برای استفاده در ساعت های اسپرت گزینه مناسبی هستند.

بند ساعت از نوع پلاستیکی

بند سیلیکونی

ساعت مچی با بند سیلیکونی به دلیل مقاومت بالا و درجه حرارت پایین باعث احساس سبکی و راحتی برروی دست شما می شود. نقطه ی قوت این نوع از بند ها این است که سازگار با محیط زیست هستند و گزینه ی مناسبی برای ورزشکاران حامی محیط زیست بشمار می آید.

بند سیلیکونی ساعت مچی

پلاستیک پلی اورتان

این نوع از پلاستیک در مقایسه با سیلیکون استحکان بیشتری داردو قیمت ارزانتری نیز دارد. این بند ها بسیار راحت و انعطاف پذیر هستند و بسیار مناسب برای شنا و فعالیت های آبی هستند، به همین دلیل برندهایی مانند جی شاک و بببی جی از این بند در محصولات خود استفاده کرده اند.

بند پلاستیکی پلی اورتان

پلاستیک فشرده

این نوع از پلاستیک به دلیل اینکه بسیار سخت و غیرقابل انعطاف است بیشتر در قاب ساعت استفاده می شود. همچنین مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد.

بند ساعت مچی از جنس پلاستکی فشرده

با توجه به مطالبی که بیان شد امیدواریم که بتوانید ساعت مچی مناسب خود را به راحتی انتخاب کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با گالری جواهریان در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

4 دیدگاه در “آشنایی و خرید بند ساعت مچی

  1. سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *