لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

نشانگر و انواع تقویم ساعت مچی

ساعت مچی تقویم دار

در این مقاله قصد داریم به نشانگر و انواع تقویم ساعت مچی بپردازیم:

انواع تقویم ساعت مچی
از گذشته تا به امروز دانستن تاریخ برای انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و همواره در پی کشف زمان و تاریخ از روی حرکات ماه ، خورشید و ستارگان بوده است (مردم باستان با استفاده از اندازه گیری سایه خورشید به تاریخ پی می بردند). در طی زمان ابزاری های گوناگونی برای فهمیدن تاریخ و موقعیت اجرام آسمانی اختراع کردند.
باتوجه به نیاز انسان به تاریخ و تقویم برای برنامه ریزی و سازماندهی زندگی خود در نهایت تقویم های امروزی ساخته شدند. بعد از ساخت تقویم طولی نکشید که ساعت سازان ایده دیدن تاریخ بروی مچ دست که بسیار جذاب به نظر می رسید به ذهنشان خطور کرد و برای اولین بار ساعت با نشانگر تقویم ماه شمار ساخته شد.

انواع تقویم ساعت مچی آنالوگ

اضافه کردن تقویم به ساعت به سادگی که به نظر می رسد نیست چون ساعت مچی به خصوص ساعت های مکانیکی از قطعات ریز بسیار زیادی تشکیل شده اند که با نظم و هنر ساعت ساز کنار هم قرار گرفته اند افزودن قطعات تقویم به این ساعت ها نیازمند تجربه و دانشی عظیم است. این ساعت ها انواع مختلفی دارند:
ساعت مچی مکانیکی تقویم دار

1. انواع تقویم ساعت مچی از نوع ساده:

2.تقویم دوگانه:

ساده ترین و مرسوم ترین نوع ساعت مچی های تقویم دار می باشد که 31 روز ماه را نشان می دهند. اکثر ساعت مچی های بازار دارای تقویم ماه شمار می باشند.
ساعت تقویم دار
نوع دیگر ساعت های تقویم دارآنهایی اند که علاوه بر نمایش روز های ماه روز های هفته را نیز نشان می دهند که شامل اسامی 7 روز هفته می باشد.
ساعت مچی روز شمار
3.تقویم کامل:
4.تقویم کامل میلادی:
تقویم کامل یا تقویم سه گانه شامل نشانگر روز های هفته ، ماه و شب و روز می باشد.
ساعت تقویم کامل
علاوه بر تقویم سه گانه این نوع ساعت مچی ها ماه های میلادی را نیز نشان می دهند که شامل اسامی 12 ماه می باشد.
ساعت مچی تقویم کامل
_تقویم کامل یک قرن (پرپچوال کلندر)
ساعت سازان نمیتوانند از یک سیستم ثابت برای نمایش تقویم استفاده کنند و این ساعت ها نیازمند تنظیم مجدد می باشند زیرا: هر چهار سال یک بار یک روز به یکی از ماه های سال اضافه می شود(سال کبیسه) همچنین ماه های تقویم دارای روز های یکسانی نمی باشند. بعض ی از برند های ساعت سازی با مهندسی بسیار دقیق ساعت هایی تولید می کنند که به طور اتوماتیک تنظیم می شوند و تقریبا تا یک قرن احتیاجی به تنظیم ندارند که به این نوع از ساعت مچی ها دارای تقویم کامل یک قرن(پرپچوال) می گویند.
ساعت مچی تقویم یک قرن


_ حالت ماه

یک قابلیتی که در ساعت های تقویم دار مشاهده میشود نشانگر حالات ماه در طول برج می باشد.(هلالی تا کامل)
ساعت مچی حالت ماه
انواع نشانگر تقویم
برای نشان دادن تقویم روی صفحه ساعت از روش های مختلفی استفاده می کنند:


1.نشانگر پنجره ای


2.نشانگر صفحه


3.نشانگر صفحه کمکی

یک پنجره در صفحه ساعت تعبیه می شود که در آن اطلاعات تقویم نمایش داده می شود.
این مدل اعداد دور صفحه وجود دارد و یک فلش در صفحه ساعت وجود دارد که تاریخ را نشان می دهد.
در این مدل تاریخ به وسیله یک صفحه کمکی کوچک که در صفحه ساعت وجود دارد به وسیله یک عقربه کوچک نمایش داده می شود.
ساعت تقویم ماه شمار
ساعت مچی تقویم دار
ساعت دیجیتال تقویم دار
همانطور که در بند های بالا توضیح دادیم داشتن تقویم برای ساعت های مکانیکی هنر فوق العاده ساعت ساز است اما در عصر دیجیتال امروزی ساعت های تقویم دار دیجیتالی بدون نیاز به تنظیم دقتی کم نظیر دارند همچنین تمام امکانات تقویم ساعت های آنالوگ را نیز دارا هستند که حاصل هنر کامپیوتر سازان است نه ساعت سازان.
سخن پایانی
در قرنی که تکنولوژی همه جا را فراگرفته و کامپیوتر و گوشی موبایل با تقویم دقیق در دسترس همه قرار دارد درواقع وجود ساعت مچی تقویم دار یک نوع ادای دین به دنیای ساعت است. شما می توانید برای خرید انواع ساعت مچی تقویم دار آنالوگ و دیجیتال به وبسایت گالری جواهریان مراجعه کنید.
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *