لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

با عقربه شب نما در ساعت مچی آشنا شوید.

یکی از امکانات ساعت مچی وجود عقربه شب نما در آن است. در این مقاله در مورد این ویژگی صحبت خواهیم کرد.

عقربه شب نما ، ویژگی خاص هر ساعت مچی

صنعت ساعت سازی نیز مانند دیگر صنایع تولیدی از سال ها شروع فعالیت خود تا کنون شاهد افول و ظهور تکنولوژی های مختلفی بوده است. این تکنولوژی ها تا کنون باعث تغییرات زیادی در موتور یا عقربه های ساعت و یا حتی اجزای اصلی آنها مانند بدنه و دیگر قابلیت های ساعت شده است. این تکنولوژی ها در تلاش هستند که محصولی پیشرفته تر عرضه کنند. به طور ویژه می توان در محصولاتی نظر برند ساعت رولکس این موارد را به وفور مشاهده کرد.

 

در این مقاله قصد داریم شما را با تکنولوژی لومیبرایت(lumibrite) که برای تولید انواع شبنما در برند های معتبر استفاده میشود آشنا کنیم.

بطور کلی مواد روشنایی دهنده به هفت دسته تقسیم می شوند، که موادی مانند فلورنست که در لامپ ها بکار می روند و مواد رادیواکتیو مورد استفاده در عکاسی های پزشکی برپایه مواد شیمیایی هستند.

 

عقربه شب نما ساعت مچی
عقربه شب نما ساعت مچی

ظهور ماده فلورسنت در عقربه شبنما

در گذشته برروی عقربه ها و ایندکس های ساعت مچی برای ایجاد درخشش و روشنایی از مواد رادیواکتیو استفاده می شد. اما با پیشرفت فناوری، فلورسنت، جایگزین مواد رادیواکتیو شد. ماده ی فلورسنت که بر پایه عنصر شیمیایی تولید میشود، نوری را که در طول روز از محیط ذخیره کرده است را در تاریکی آزاد می کند و باعث میشود روشن بنظر برسد.

دلیل برتری ماده درخشان فلورسنت

مواد رادیواکنیوی که در گذشته استفاده می شد باعث ایجاد خطراتی بود، اما با استفاده از فلورسنت این خطرات کاهش پیدا کردند و در آن زمان همین امر پیشرفت بزرگی محسوب می شد، از سویی دیگر ماده فلورسنت درخشش کوتاه مدتی داشت و با تخلیه انرژی نور ذخیره شده به سرعت محو می شدند.

ظهور تکنولوژی لومیبرایت(lumibrite)

پیشرفت دیگری که در تولید رنگ های شب نما بدست آمد، تکنولوژی لومیبرایت بود که ماندگاری بالاتری داشت و عاری از مواد رادیواکتیوی بود و سازگار با محیط زیست است. برندهای معتبر جهانی مانند سیکو و اورینت و… از لومیبرایت در ساعت های خود استفاده می کنند که باعث با درخشان شدن ایندکس ها، خواندن ساعت راحت تر باشد.

تفاوت لومیبرایت با فلورسنت در این است که به سرعت مقدار نور زیادی را از محیط ذخیره می کند و باعث می شود که درتاریکی طولانی تر بدرخشد و روشن تر بنظر برسد.

امکانات(lumibrite):
  • مدت زمان درخشش طولانی تر

این مواد اگر ده دقیقه در معرض نور خورشید یا نور مصنوعی قرار بگیرند، انرژی زیادی را ذخیره می کنند و زمانی که در محیط های تاریک هستند ده برابر بیشتر از رنگ شب نمای معمولی دوام می آورد.

  • شدت درخشش بیشتر

تکنولوژی لومیبرایت در تاریکی بسیار درخشان تر از مواد فلورسنت و رادیواکتیو است.

  • سازگار با محیط زیست

این ماده به دلیل نداشتن مواد رادیواکتیوی، ایمنی را برای افراد و محیط زیست تضمین می کند. از این ماده می توان برای پوشش تمام صفحه ی ساعت استفاده کرد چرا که محدودیتی در استفاده از این نیست.

  • طول عمر دائمی

به علت اینکه لومیبرایت ساخته شده از مواد معدنی است پس کیفیت آن برای مدت زیادی ماندگار است.

همانطور که گفته شد ساعت مچی با عقربه شب نما یکی از کاربردی ترین انواع ساعت مچی بشمار می آید و باعث استفاده ی آسان تر افراد در ساعت می شود. پس اگر شما به دنبال ساعتی هستید که بتوانید در هر زمان از آن استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد می دهیم که ساعتی با عقربه های شب نما تهیه کنید. شما می توانید این ساعت ها را از گالری جواهریان تهیه نمایید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *