لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

در این مقاله به آموزش کامل تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک سری PRG-270 به طور کامل با تصویر می پردازیم.

امکانات ساعت مچی پروترک

  1. قطب نما
  2. فشار سنج
  3. ارتفاع سنج
  4. زنگ هشدار ALARM
  5. ساعت جهانی
  6. موتور با قابلیت شارژ نوری (TOUCH SOLAR)
  7. میزان ضدآبی 100 متر
  8. قابلیت اندازه گیری تا 10- درجه سلسیوس
  9. کرنومتر
  10. تایمر شمارش معکوس

آشنایی با دکمه های ساعت مچی پروترک

کاربرد دکمه های ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270 به شرح تصویر زیر میباشد:

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

استفاده از انرژی خورشیدی ساعت مچی کاسیو پروترک

این ساعت مچی به وسیله نور خورشید انرژی خود را ذخیره می کند. پس بهتر است هنگامی که از ساعت خود استفاده نمی کنید، آن را در جایی که نور خورشید وجود دارد، قرار دهید تا بتواند انرژی روزانه خود را ذخیره کردن در باطری داشته باشد. دقت کنید که برای شارژ شدن کامل صفحه ساعت حتما رو به نور باشد.

هشدار: در صورتی که شارژ باطری تمام شود تمامی تنظیمات و رکوردهای ساعت پاک می شود و ریست می شود یعنی به تنظیمات کارخانه باز می گردد.

بهترین راهکار برای سیو کردن انرژی این است که POWER SAVING را روشن کنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

طریقه چک کردن باطری ساعت پروترک

جهت چک کردن باطری ساعت مچی کاسیو پروترک، یکی از 5 راه زیر وجود دارد:

نوع حالتنوع نمایش روی صفحه

نوع فعالیت امکانات ساعت

1درج حرف H زیر صفحه اصلی نمایش شارژ کاملتمامی امکانات قابل استفاده است
2درج حرف M زیر صفحه اصلی نمایش شارژ متوسطتمامی امکانات قابل استفاده است
3درج حرف L زیر صفحه اصلی و لغت LOW بالای صفحه نمایشغیر فعال  شدن تمامی سنسورها، روشنایی و بوق ساعت
4درج لغت CHG در صفحه که حتما باید شارژ شودفقط حالت اصلی که برای ناشن دادن زمان است فعال است
5ــــــــ خاموش شده کامل ساعت و ریست شدن کاملغیر فعال بودن تمامی امکانات ساعت

 

 

 

 

طریقه شارژ کردن باطری پروترک

  • در شرایط بیرون و نور مستقیم در حالتی که شارژ ساعت کامل است 5 دقیقه در روز و در حالتی که اصلا شارژ ندارد 5 ساعت برای شارژ کامل زمان می برد.
  • در داخل ساختمان کنار پنجره و در شرایطی که نور باشد 24 دقیقه در روز و در حالتی که اصلا شارژ نداشته باشد 24 ساعت زمان لازم است.
  • در داخل در داخل ساختمان کنار پنجره و در شرایطی که هوا ابری باشد 48 دقیقه در روز و در حالتی که اصلا شارژ نداشته باشد 48 ساعت زمان لازم است.
  • با استفاده از نور لامپ 8 ساعت در روز و در حالتی که اصلا شارژ نداشته باشد 300 ساعت زمان لازم است.
  • اگر ساعت مچی شما در حالت یک یا دو باشد شما می توانید به روزانه بدون اینکه احتیاجی به تخلیه شارژ باشد، ساعت خود را شارژ کنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

حالت اصلی صفحه نمایش ساعت مچی کاسیو پروترک

حالت اصلی (TIME KEEPING): به حالتی از صفحه نمایش گفته می شود که در آن زمان و تقویم و یا یکی از حالت های زیر نمایش داده می شود که هر زمانی قصد وارد شدن به این حالت را دارید، فقط دکمه D را 2 ثانیه بفشارید. همچنین برای نمایش انواع حالت های زیر فقط دکمه D را بفشارید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

 

تنظیمات اصلی ساعت مچی PRG-270

1.1 در حالت TIMEKEEPING دکمه E را دو ثاینه نگه دارید تا وارد تنظیمات اصلی ساعت شوید میبینید که کلمه SET HOLD در صفحه دیجیتالی ظاهر می شود و سپس اسم CITY می آید که نام شهر کنونی شما است.

1.2 برای انتخاب شهر مورد نظرتان دکمه های A و C را انتخاب کنید. پس از انتخاب نیز در صفحه زمان همان شهر نشان داده می شود.

1.3 برای ورود به DST دکمه D را بزنید و برای خاموش و روشن کردن نیز از دکمه A استفاده کنید.

برای مشاهده توضیحاتی در رابطه با DST کلیک کنید.

1.4 برای ورود به تنظیمات نشانه شب و روز دکمه D را بزنید و برای تغییر نیز از دکمه A استفاده کنید. اگر 24H باشد ساعت 2 بعد ازظهر را 14 و اگر 12H باشد همان 2 نشان میدهد.

1.5 برای ورود به ثانیه شمار دکمه D را بزنید.

توجه: از این مرحله به بعد اصلا تغییری اعمال نکیند زیرا باعث بهم ریختن کلیه تنظیمات اصلی ساعت می شود و برای اینکه زمان دقیق را داشته باشید مجبور می شوید تا ساعت خود ریست کنید. پس اگر زمان شهر انتخابی شما درست نمایش داده نشد اصلا تغییرات اعمال نکنید.

در صورتی که دکمه A را بزنید، حرکت ثانیه شمار از صفر شروع می شود. پس از آن با 6 بار زدن دکمه D تنظیمات از حالت های ساعت، دقیقه، سال، ماه و روز را می گذراند تا به حالتی برسد که برای صدای دکمه ها است.

1.6 صدای دکمه ها به دو صورت MUTE (بی صدا) و KEY (با صدا) وجود دارد و به وسیله دکمه A قابلیت تغییر دارد.

1.7 برای ورود به تنظیمات LT3 دکمه D را بزنید. این قسمت مخصوص تنظیم میزان تایم روشنایی ساعت می باشد که اکر دکمه A را بزنید بین 1 تا 3 ثانیه متغیر است.

1.8 برای ورود به تنظیمات POWER SAVE که برای سیو کردن انرژی یا باطری ساعت است دکمه D را بزنید که در زمان استفاده صفحه روشن می شود و در صورتی که ساعت را حرکت ندهید و در سکون باشد و این قسمت روشن باشد صفحه آن خاموش می شود و انرژی را در خود ذخیره می کند. این باعث می شود تا شارژ باطری ساعت مچی شما دیرتر تمام شود.

1.9 برای ورود به تنظیمات واحد اندازه گیری فشار، دما و ارتفاع سنج دکمه D را بزنید.

1.9.1 برای تغییر واحد اندازه گیری ارتفاع سنج بین فوت (ft) و متر (m) دکمه A را بزنید.

1.9.2 برای تغییر واحد اندازه گیری فشار سنج بین هکتو پاسکال (hpa) و اینچ جیوه (inHg) دکمه A را بزنید.

1.9.3 برای تغییر واحد اندازه گیری دما سنج بین سلسیوس (C) و فارنهایت (F) دکمه A را بزنید.

1.10 برای ورود به صفحه اصلی ساعت دکمه D را بزنید و برای ذخیره کردن تمامی تغییرات اعمال شده دکمه E را بزنید تا ساعت تمامی تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ و دیجیتال با هم تنظیم شوند.

قطب نمای ساعت مچی پروترک

این ساعت مچی این توانایی را دارد که جهت را در هر زمان و مکانی برای شما نمایش دهد. برای ورود به حالت قطب نما دکمه C را بزنید. در قسمتی از دور صفحه دیجیتالی علامت 3 مربع مشکی رنگی ظاهر شده است که سمت شمال را نمایان می کند. سمت عدد 12 ساعت جهتی را که به طور اختصار حروفی روی صفحه دیجیتالی پدید آمده است را نشان میدهد. برای نمایش و خواندن درست تر می توانید طبق زیر عمل کنید.

  1. توجه کنید که ساعت شما در حالت اصلی باشد و یا در حالت یکی از سنسورهای زیر باشد.
  2. ساعت خود را روی یک صفحه مسطح و اگر روی مچتان بسته اید نسبت به سطح زمین کاملا افقی باشد قرار دهید.
  3. سمت عدد 12 ساعت مچی را به جهتی قرار دهید که قصد نمایش آن جهت را دارید.
  4. برای ورود به بخش قطب نمای ساعت دکمه C یا COMP را بفشارید. ابتدا کلمه COMP نمایش داده می شود و پس از آن علامت 3 مربع مشکی رنگ که در کنار هم هستند در دور ساعت بوجود می آید که علامت نمایش شمال است.

نکته: در صورتی که پس از اینکه دکمه C را زدید مطابق شکل علامت جهت های شمال، جنوب، شرق و غرب نمایش داده نشد این یعنی جهت در حال نمایش از قبل در حافظه ذخیره شده می باشد و در حال نمایش است. برای حل این موضوع کافیست دکمه E را نگه دارید تا حافظه این بخش حذف شود تا دوباره جهت ها را به طور صحیح نمایش دهد.

_نوع مفهوم جهت ها نمایش داده شده:تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

N: شمال  E: شرق W: غرب S: جنوب

ترکیب این حروف زاویه سمت را نمایش میدهد. به عنوان مثال NE به معنای شمال شرقی و NNE به معنای شمال – شمال شرقی می باشد.

کالیبره کردن قطب نما

شما حتما هنگامی باید قطب نمای ساعت خود را کالیره کنید که اطمینان حاصل کنید که جهات را صحیح نمایش نمی دهد. لازم به ذکر است که ساعت مچی های پروترک در اغلب مدل ها به دلیل اینکه خاصت ضد مغناطیسی ندارند ممکن است در صورت نزدیک بودن به لوازم برقی همچون موبایل باعث ایجاد خطا شود. به منظور این کار در ابتدا توصیه می شود که ساعت مچی خود برای 20 دقیقه دور از گرما و سرمای زیاد و جریان مغناطیسی قرار دهید و دوباره مورد بررسی قرار دهید اگر مشکل شما برطرف نشد طبق راهکارهای زیر قطب نمای ساعت را کالیبره کنید.

در زمانی که در حال کالیبره کردن هستید به هیچ وجه حرکت اضافه تری انجام ندهید زیر باعث می شود جهات ساعت به طور صحیح تنظیم نشوند. حتما طبق دستورالعمل زیر ساعت خود را کالیبره کنید.

  1. در حالت قطب نما به مدت 2 ثانیه دکمه E را بفشارید. در ابتدا SET HOLD و پس از آن CALIBRATION ظاهر می شود. آنقدر این دکمه را نگه دارید تا این لغت را ببینید. در این حالت علامت نشانشگر به سمت شمال (به صورت سه مربع مشکی) رو به عدد 12 قرار می گیرد و عدد 1- روی صفحه نمایان می شود.
  2. ساعت خود را به سمتی که در نظر دارید و کاملا موازی با سطح زمین قرار دهید و دکمه C را یکبار بفشارید. صفحه نمایش حالت – می شود و صبر کنید فرآیند کالیبره کردن تمکیل شود و در شرایطی که با موفقیت انجام شد علامت نشانگر از عدد 12 به سمت عدد 6 برود و کلمه Turn 180 روی صفحه نمایان می شود. پس از گذشت یک ثانیه کلمه CALIBRATION -2 نمایان می شود. (اگر کلمه ERR ظاهر شود دوباره باید دکمه C را بزنید)
  3. ساعت خود دقیقا 180 درجه بچرخانید.
  4. دکمه C را بفشارید تا سمت دوم را کالیبره کنید. صفحه نمایش در ابتدا – نمایان می شود و پس از آن در صورتی که موفقیت آمیز بود OK ظاهر می شود.

فشار هوا و دماسنج کاسیو پروترک

در حالت اصلی یا TIMEKEEPING یا هر کدام از سنسورهای ساعت دکمه B را بفشارید و وارد قسمت فشارسنج و نمایشگر دما سنج شوید. برای بازگشت به حالت اصلی مجددا دکمه D را بزنید در غیر این صورت یک ساعت زمان می برد تا ساعت به صورت خودکار به حالت اصلی ساعت برمی گردد.

بر روی صفحه نمایش ساعت عددی پایین صفحه نمایان می شود که دمای کنونی می باشد و عدد وسط صفحه دیجیتال میزان فشار هوا را نمایش می دهد.

نموداری که روی صفحه نمایان می شود به گونه ای است که اگر دو محور افقی و عمودی را فرضی داشته باشیم، محور افقی نمایانگر زمان می باشد که هر نقطه حکم دو ساعت را دارد و محور عمودی نمایانگر میزان فشار هوا است که برحسب نوع واحد تعیین شده است که می تواند 1 هکتوپاسکال باشد. اگر سمت گراف به بالا باشد به یعنی میزان فشار افزایش یافته است و اگر به سمت پایین باشد میزان فشار هوا به سمت پایین است که از طریق جهت ها میتوان این موضوع را درک کرد.

نکته: بهترین زمان جهت مقدار صحیح فشار هوا حالتی است که ساکن باشید و در هنگام بالا رفتن و یا پایین آمدن از سطح زمین نباشید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

کالیبره کردن فشارسنج پروترک

دقت نمایش فشار هوا و دما در این ساعت مچی بسیار بالا است. به نحوی که از لوازم ابزار دقیق در داخل کارخانه تنظیم شده است. پس اگر مشکل بسیار جدی بود ساعت خود را کالیبره کنید.

  1. به وسیله یک دستگاه فشارسنج قوی میزان دقیق فشار هوا را بدست آورید.
  2. وارد بخش حالت فشارسنج ساعت مچی خود شوید.
  3. به مدت 2 ثانیه دکمه E را بفشارید تا SET HOLD روی صفحه نمایش ظاهر شود و پس از آن TEMP به معنای دماسنج نمایان شود. این دکمه را باید آنقدر نگه داشته شود تا این لغت نمایان شود.
  4. برای رفتن از حالت دماسنج به فشار سنج از دکمه D استفاده کنید و هرکدام را که در نظر دارید کالیبره نمایید را انتخاب کنید.
  5. برای تغییر و یا تنظیم میزان فشار یا دمای هوا از دکمه های A و C استفاده کنید.
  6. برای خروج از حالت کالیبراسیون دکمه E را بزنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

ارتفاع سنج ساعت کاسیو پروترک

صفحه نمایش ارتفاع سنج به دو شکل می باشد. حالت اول نمودار ارتفاع را در بالای صفحه قابل مشاهده است و حالت دوم میزان اختلاف سطح را نشان می دهد که برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برای ورود به حالت ارتفاع سنج دکمه A را بزنید.
  2. به مدت 2 ثانیه دکمه E را نگه دارید. صبر کنید تا کلمه SET HOLD نمایان شود و پس از آن لغت ALT1 نمایش داده می شود.
  3. یکبار دکمه D را بفشارید و وارد تنظیم مدت زمان محاسبه ارتفاع شوید.

5 ثانیه: در سه دقیقه ابتدایی هر ثانیه میزان ارتفاع محاسبه می شود و پس از سه دقیقه این میزان محاسبه به هر 5 ثانیه میرسد.

2 دقیقه: در سه دقیقه ابتدایی هر ثانیه میزان ارتفاع محاسبه می شود و پس از سه دقیقه این میزان محاسبه به هر دقیقه میرسد.

یکی از حالات را با دکمه A انتخاب کنید.

  1. برای ورود به صفحه نمایش دکمه D را بزنید.
  2. دکمه A را بزنید تا از بین دو حالتی که وجود دارد صفحه موردنظر خود را انتخاب کنید.
  3. برای خروج از تنظیماتت ارتفاع سنج دکمه E را بزنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

این ساعت توانایی این را دارد تا ارتفاع را به سه حالت رکورد کند:

  1. ثبت دستی رکورد: در این حالت کافیست که در حالت ارتفاع سنج ساعت هستید دکمه A را بفشارید تا ابتدا لغت REC HOLD و پس از آن REC نمایان شود و تا دیده شدن این لغت دست را از روی دکمه بردارید تا کامل رکورد شما ثبت شود. این ساعت مچی امکان ثبت کردن حداکثر 30 رکورد را دارد. (اگر دکمه ای که مدنظر دارید را بیش از اندازه نگه دارید وارد حالت TREK می شوید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.)
  2. ثبت دستی به صورت خودکار: این نوع رکورد به این صورت است که شما در هنگام حرکت میزان مینیمم و ماکسیمم ارتفاع هایی را که میگذرانید را به صورت خودکار ثبت می کند و به این صورت نشان می دهد. MAX: حداکثر ارتفاع طی شده MIN: حداقل ارتفاع طی شده ASC: جمع تمامی فرازها DSC: جمع تمامی نزول ها. این فرآیند در هنگامی که شما داخل حالت ارتفاع سنج قرار دارید محاسبه می شود.
  3. حالت TREK: این حالتی می باشد شما داخل سیستم ارتفاع سنج نمی باشید ولی ساعت مچی شما بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از حالت خودکار به صورت پیش فرض با نمایش مدت زمان به شکل سگمنت (مربع های کوچک مشکی رنگی که درو صفحه ساعت نمایش داده می شوند که هر کدامشان نمایانگر 12 دقیقه تایم زمانی است) و در صورتی که TREK فعال باشد مسیری که هم اکنون در حال طی نمودن هستید را اندازه گیری می کند. در واقع حالت اگر حالت TREK فعال باشد رکوردهای ثبت شده خودکار را بروز رسانی می کند بدون اینکه داخل حالتت ارتفاع سنج باشد. در تایم مشخصی که بر روی دور صفحه ساعت به صورت مربع های 12 دقیقه ای مشکی رنگ نمایش داده می شود. به منظور فعال کردن این حالت کافیست در حالت ارتفاع سنج دکمه A را برای 5 ثانیه نگه دارید تا کلمه TREK HOLD ابتدا ظاهر شود و پس از آن کلمه HOLD حذف می شود و یک مربع مشکی رنگ رو به عدد 12 ظاهر می شود که معنای آن این است که زمان 12 دقیقه اول اندازه گیری شروع شده است. به منظور خاموش کردن نیز کافیست همان دکمه را در حالت ارتفاع سنج به مدت 5 ثانیه بفشارید.
مشاهده رکوردها:

RECORD

  1. در حالت اصلی ساعت دوبار دکمه D را بفشارید تا به حالت REC ورود کنید.
  2. حالت اول انواع رکوردهای ثبت شده ای است که در قسمت اول به صورت دستی ثبت نموده اید که حداکثر 30 تاست و با دکمه های A و C قابل تغییر است.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

  1. برای تغییر حالت های رکوردهای ثبت شده دکمه B را بزنید و به حالت رکوردهای خودکار ثبت شده می روید که MAX . MIN . ASC و DSC دارد که شما با دکمه های A و C می توانید تغییر دهید.
  2. دکمه B را بفشارید و به حالت رکوردهای ثبت شده از TREK می روید که مانند بالا به وسیله دکمه های A و C می توانید تغییر دهید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

طریقه حذف کردن رکورد
  1. هر رکوردی را بخواهید می توانید دلخواهی پاک کنید به منظور این کار کافیست در هر قسمت یکی از رکورد ها را انتخاب کنید.
  2. در این بخش بسیار دقت کنید که زیرا با هر میزانی از نگه داشتن نوع این کار تفاوت کنید. پس از انتخاب رکورد خاص دکمه E را فقط به میزان حداقل دو ثانیه نگه دارید تا کلمه CLEAR نمایان شود و به محض نمایان شدن دست خود را از این دکمه بردارید.

نکته: اگر دکمه E را بیشتر از 5 ثانیه نگه دارید پس از اینکه کلمه CLEAR ظاهر شد کلمه ی دیگری به CLEAR ALL ظاهر می شود که تمامی موارد ثبت شده در حالت رکورد را حذف می کند و پس آن باز نمی گردد.

امکان نمایش زمان طلوع و غروب آفتاب

در حالت اصلی ساعت دکمه D را یک مرتبه بفشارید تا زمان طلوع و غروب خورشید را مشاهده کنید. اگر قصد دارید زمان طلوع و غروب را برای تاریخ خاصی مشاهده کنید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد حالت طلوع وغروب خورشید شوید.
  2. برای تغییر تاریخ مورد نظر خود که بالای صفحه یدیجیتالی نمایش داده شده ات دکمه های A و C را بزنید.

نکته: در صورتی که زمان طلوع و غروب خورشید به طور صحیح نمایش داده نشد باید اول تنظیمات اصلی ساعت که از نام شهر و دیگر موارد را چک کنید.تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

کرنومتر STW

  1. در حالت TIMEKEEPING سه بار دکمه D را بزنید.

نکته: قابلیت نشان دادن صدم ثانیه، ثانیه، دقیقه و ساعت را دارد.

  1. برای شروع و سپس توقف کرنومتر دکمه A را بزنید.
  2. برای از صفر شروع مجدد یا ریست کردن کافیست دکمه C را بزنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

معکوس شمار TIMER

  1. در حالت اصلی ساعت چهار بار دکمه D را بزنید و وارد قسمت معکوس شمار شوید.
  2. برای شروع دکمه A و برای توقف نیز از همان دکمه استفاده کنید.
  3. برای ریست دکمه C را بزنید.

نکته: به منظور تنظیم تایمر:

  1. چند ثانیه دکمه E را نگه دارید.
  2. پس از آن با دکمه A، C می توانید زمان را مشخص کنید و با حالت را با دکمه D عوض کنید که از ساعت به دقیقه و یا ثانیه بروید.

برای ذخیره تنظیمات دکمه E را بزنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

زنگ آلارم ALARM

  1. در حالت اصلی ساعت پنج بار دکمه D را بزنید تا وارد تنظیمات زنگ ساعت شوید.

نکته: این ساعت می تواند 4 تا زنگ را تنظیم کند.

  1. برای تغییر نوع آلارم دکمه A را بزنید.
  2. در یکی از آلارم ها دکمه E را نگه دارید تا وارد تنظیمات آلارم موردنظرتان شوید.
  3. برای تنظیم ساعت خود دکمه A و C را بزنید که با اولی جلو و با دومی به عقب می رود.
  4. برای رفتن به حالت بعدی یعنی از ساعت به دقیقه، دکمه D را بزنید و برای تنظیم زمانتان دکمه های A و C را بزنید.
  5. برای ذخیره تنظیمات دکمه E را بزنید.
  6. بعد از اینکه به وسیله دکمه A هر 4 آلارم را گذراندید وارد قسمت SNZ (مخفف SNOOZE) زنگ ممتد شوید.
  7. برای خاموش و روشن کردن از دکمه B استفاده کنید. اگر روشن باشد هر دکمه ای از ساعت را بزنید صدا تا 2 الی 3 دقیقه خاموش می شود و مجددا آلارم می زند. تا زمانی که شما در این قسمت SNOOZE را خاموش کنید که در این صورت دیگر آلارم نمی زند.
  8. با زدن دکمه A وارد قسمت SIG شوید. اگر این قسمت روشن باشد در راس هر ساعتی که قرار بگیرید بوقی به صدا در می آید و با استفاده از دکمه B می توانید آن را روشن و خاموش کنید.
  9. در آخر دکمه D را بزنید و به حالت اصلی و اولیه ساعت خود برگردید.

برای خاموش کردن آلارم کافیست روی آلارم مربوطه بروید و دکمه B را بفشارید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

تنظیم ساعت جهانی

  1. در حالت اصلی ساعت، دکمه D را شش مرتبه بفشارید تا وارد حالت ساعت جهانی شوید.
  2. برای انتخاب شهر مورد نظرتان دکمه های A و C را بزنید.

نکته: اگر زمان داده شده با زمان اصلی تفاوت داشت ابتدا حالت تابستانه را چک کنید. این حالت برای هنگامی می باشد که در 6 ماه اول و دوم سال باید زمان به جلو یا به عقب باز گردد. اگر حالت تابستانه آن شهر روشن باشد به صورت یک علامت کوچک در سمت چپ بالا صفحه به صورت حروف کوچک DST نمایش داده می شود. به منظور چک کردن حالت تابستانه یا DST ساعت بر روی شهری که در آن هستید دکمه E را به مدت 2 ثانیه نگه دارید. با این کار حالت تابستانه روشن و یا خاموش می شود.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

تنظیم روشنایی ساعت (AUTO LIGHT)

ساعت مچی شما قابلیت روشنایی به صورت خودکار را دارد به نحوی که اگر دست خود را با زاویه 40 درجه بچرخانید چراغ ساعت روشن چراغ ساعت روشن می شود چراغ ساعت شما روشن خواهد شد. به منظور تنظیم ساعت به صورت خودکار کافیست دکمه L که ما بین بند و صفحه ساعت می باشد را چند ثاینه نگه دارید تا روی صفحه نمایش کلمه LT ظاهر شود. برای خاموش کردن نیز همان دکمه را چند ثانیه بفشارید.

نکته: سیستم روشنایی خودکار هنگامی که ساعت مچی در دست شماست می توانید با 90 درجه چرخاندن دست خود بدون زدن هیچ دکمه ای از نور ساعت را روشن کنید.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

ریست کردن کردن ساعت مچی PRG-270

یک زمانی می رسد که ساعت مچی  شما نیاز دارد تا تنظیم شود، که آن زمانی است که تایم های در حال نمایش شهر ها با زمان واقعی اختلاف داشته باشد.

به منظور ریست کردن ساعت خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در حالت TIME KEEPING چند ثانیه دکمه E را نگه دارید تا وارد تنظیمات ساعت شوید و نام شهرها را در صفحه رویت کنید.
  2. توسط دکمه های A و C نام شهر ار UTC انتخاب کنید.
  3. برای تغییر حالات از دکمه D استفاده کنید تا به حالت تغییر ثانیه برسید.
  4. زمان دقیق UTC را بیابید و در تنظیمات ادامه تغییرات را انجام دهید.
  5. با استفاده از دکمه A می توانید هر زمان که بخواهید ثانیه شمار را از صفر آغاز کنید.
  6. در ادامه با استفاده از دکمه D حالت ها را به ساعت، پس از آن دقیقه و پس از آن تاریخ هدایت کنید و با دکمه های A و C تنظیمات ساعت شمار و دقیقه شمار را تنظیم کنید.
  7. در ارتباط با تقویم باید حتما تاریخ را برحسب میلادی تنظیم شود و اگر برحسب شمسی و یا قمری تنظیم شود، سیستم ساعت مچی شما به هم میریزد.

تنظیمات ساعت مچی کاسیو پروترک PRG-270

جهت مشاهده و خرید محصولات کاسیو کلیک کنید…

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *