لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیمات جی شاک GW-9400

تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400

در این مقاله به آموزش کامل تنظیمات جی شاک GW-9400 که به RANGEMAN معروف است، به همراه توضیحات تصویری از تنظیم زمان اصلی تا چگونگی عملکرد سنسورهای ساعت می پردازیم.

امکانات و تنظیمات جی شاک GW-9400

1. سه سنسور اصلی (Triple Sensor)
1.1. ارتفاع سنج 2.1. دماسنج (درجه سلسیوس) 3.1. فشار هوا (بارومتر)
2. امکان مشاهده حالت جزر و مد
3. ساعت جهانی
4. رادیو کنترلر
5. قطب نما
6. موتور با قابلیت شارژ نوری (Tough Solar)
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400

آشنایی با دکمه ها جهت تنظیمات جیشاک GW-9400

تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400

نکات لازم پیش از شروع

ساعت جیشاک GW-9400 در دسته ساعت های پر مصرف در نیروی نظامی آمریکا قرار دارد. این ساعت از قابلیت های کاربردی و کاملی برخوردار است به نحوی که بدون نیاز به باطری و فقط با انرژی نور خورشید کار می کند. وسط صفحه حروف L.M.H به همراه سه خانه در بالای آن قرار دارد که همواره میزان شارژ را نمایش می دهد. هر خانه ای که حالت میزان شارژ را نمایش می دهد. H یعنی شارژ کامل است، M یعنی شارژ کامل است با این تفاوت که رادیو کنترلر فعال نیست و L به این معناست که شارژ کامل نمی باشد و در آن لحظه صفحه دیجیتالی ساعت چشمک زن می شود. در این لحظه ساعت مچی خود را حتما شارژ کنید. در صورتی که شارژ ساعت شما تمام شود تمامی اطلاعات آن ریست فکتوری می شود. پس در برابر نور خورشید و یا در شرایط نور محیط مناسب که گرمای زیادی نداشته باشد ساعت خود را بگذارید تا شارژ ساعتتان تکمیل شود.
در سمت چپ وسط ساعت کلمه ی TRIPLE SENSEOR نوشته شده است که تمامی سنسورهای ساعت در این بخش از ساعت قرار گرفته است. حتما از این قسمت از ساعت خود مراقبت کنید که خیلی حساس است. در صورتی که آسیب ببیند تمامی سنسورهای از حالت کالیبره خارج می شوند و ممکن است آسیب سخت افزاری وارد شود.
حالت TIME KEEPING به حالتی گفته می شود که ساعت در حالت اولیه خود می باشد به نحوی که عموما در صفحه دیجیتالی زمان حال به همراه روزهای هفته نمایش می دهد. در واقع شما در حالتی قرار گرفته اید که از هیچ یک از امکانات ساعت خود استفاده نمی کنید.
در حالت TIME KEEPING دو صفحه نمایش قرار دارد که یکی برای نمایش روزهای هفته و دیگری برای حالت جزر و مد می باشد که با فشردن دکمه ADJUST بالا سمت چپ این امکان وجود دارد.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
تنظیم زمان اصلی ساعت
1.1 در حالت زمان اصلی یا TIME KEEPING که روز به همراه زمان را نشان می دهد، برای ورود به تنظیمات اصلی ساعت دکمه ADJUST را نگه دارید که در صفحه دیجیتالی نام شهری کنونی را نمایش می دهد.
1.2 برای انتخاب شهر مورد نظر از دکمه های REVERSE و FORWARD استفاده کنید و پس از انتخاب در صفحه دیجیتالی نیز زمان همان شهر را نشان میدهد.
1.3 برای ورد به قسمت DST دکمه MODE را بزنید که با دکمه FORWARD می توان روشن و خاموش کرد.
نکته: DST با توجه به 6 ماه اول و دوم سال تغییر می کند که اگر در 6 ماه ابتدایی سال باشید باید روشن باشد یعنی 1 ساعت به جلو است و در 6 ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که باید خاموش باشید.
1.4 دکمه MODE را بزنید تا وارد تنظیمات نشانه روز و شب شوید که به وسیله دکمه FORWARD تغییر می کند. اگر 24H باشد یعنی اگر ساعت 2 بعد از ظهر باشد به صورت 13 نمایش میدهد و اگر 12H باشد همان عدد 2 را نمایش می دهد.
1.5 دکمه MODE را بزنید تا وارد تنظمیات ثانیه شمار شوید.
توجه: از این مرحله به بعد به هیچ وجه تغییراتی انجام ندهید چون باعث می شود تمامی تنظیمات اصلی ساعت بهم بریزد و برای داشتن زمان دقیق مجبور می شوید ساعت خود را ریست کنید که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
نکته: تمامی تنظیمات ساعت، سال، ماه، روز را که به وسیله دکمه MODE رد کردید با استفاده از دکمه های FORWARD و REVERSE می توانید آن را کم و زیاد کنید که به هیچ وجه نباید آن را تغییر بدهید در شرایطی پس از تنظیم کردن ساعت زمان شما با زمان اصلی یکسان نباشد، احتیاج به ریست دارد.
1.6 آنقدر دکمه MODE را بفشارید که به تنظیمات KEY که مربوط به صدای دکمه ها است بشوید که با دکمه FORWARD می توانید آن را تغییر دهید که در صورت MUTE بودن صدای آن خاموش است.
1.7 برای ورود به LIGHT دکمه MODE را بزنید.
این قسمت برای تنظیم میزان روشنایی ساعت است که با فشردن دکمه FORWARD می توانید بین یک تا سه ثانیه آن را تنظیم کنید.
1.8 دکمه MODE را بزنید تا وارد تنظیمات ذخیره انرژی شوید. با دکمه FORWARD آن را روشن و خاموش کنید. این بخش از ساعت به این معناست که این ساعت دارای Tough Solar (ذخیره انرژی با نور خورشید) می باشد و به همین دلیل احتیاج است تا در صورت عدم استفاده ممتد از صفحه ساعت این قسمت را خاموش نگه دارید. اغلب زمانی استفاده می شود که ساعت خودتان را برای طولانی مدت رها کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
1.9 دکمه MODE را بفشارید تا وارد تنظیم واحدهای اندازه گیری (قسمت UNIT) شوید. برای تمامی امکانات سنسورها واحد تعریف شده است که به صورت ذیل می باشد:
ارتفاع سنج: برحسب متر و فوت که با دکمه FORWARD متغیر است.
دما سنج: برحسب درجه سانتی گراد و یا فارنهایت که با دکمه FORWARD متغیر است.
فشار سنج: برحسب هکتوپاسکال و یا اینچ جیوه که با فشردن دسته کوک قابل تغییر است.
1.10 دکمه MODE را بفشارید تا وارد TIME KEEPING (صفحه اصلی ساعت) شوید. برای ذخیره کردن تمامی تغییراتی که اعمال کرده اید فقط دکمه ADJUST را بزنید تا ساعت تمامی تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ را با دیجیتال تنظیم کند.
نکته: دکمه ADJUST را یکبار فشار دهید تا جهت مختصاتی شهر انتخاب شده را نمایش دهد. شما می توانید با دکمه های ADJUST و RESERVE آن را تنظیم کنید. توصیه می شود در صورتی که تغییرات را اعمال نکنید که از درستی جهت مختصاتی ابزار خود اطمینان حاصل کرده باشید در غیر این صورت قطب نمای ساعت شما از حالت کالیبره خارج می شود.
این ساعت قابلیت این را دارد که هنگامی که در دست شماست و قصد دارید زمان را ببینید ساعت را 40 درجه بچرخانید یا همان حالت عادی که دستتان برای دیدن ساعت می چرخد نور صفحه LCD به طور خودکار روشن می شود. لازم به توضیح است که در این مدل های جیشاک حالت TOUGH SOLAR را دارند که برای سیو کردن انرژی بیشتر می باشد و فقط در تاریکی های مطلق صورت می پذیرد و در روشنایی فعال نمی باشد.
نکته: در صورتی که ساعتی که تنظیم کردید با ساعت واقعی متفاوت بود این ساعت احتیاج به ریست کردن دارد و به قسمت ریست کردن ساعت مراجعه کنید.
مشخصات سنسورهای ساعت
قطب نما COMPASS: در حالت زمان اصلی ساعت، دسته کوک را یکبار بفشارید تا قطب نمای ساعت فعال شود. سمت مد نظرتان را با عدد 12 ساعت مطابقت دهید و به روی صفحه دیجیتال خود جهت را ببینید.
نکته: در صورت کالیبره کردن کافیست تا ساعت را برای مدتی به دور از میدان مغناطیسی گرمای مستقیم قرار دهید پس از 20 دقیقه دوباره امتحان کنید.
در صورتی که کالیبره نشد مراحل زیر را انجام دهید:
1. در حالت قطب نما، دکمه ADJUST بالا در سمت چپ را چند ثانیه بفشارید و عدد کالیبره برای شما نشان داده می شود.
2. برای رفتن به حالت بعدی دکمه MODE را بزنید و با دکمه های FORWARD و RESERVE عدد جهتی را که به شما نمایش میدهد را تغییر دهید.
3. در آخر دکمه ADJUST را دوباره بفشارید و تمامی تغییرات را ذخیره کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
دماسنج TEMPRETURE و فشار هوا BAROMETER:
در حالت TIME KEEPING سر دسته CROWN را دو مرتبه بفشارید تا میزان دما را بر حسب سلسیوس و یا فارنهایت در صفحه دیجیتالی نشان دهد و در صفحه دیجیتالی پایین میزان فشار هوا را بر حسب پاسکال یا اینچ جیوه نشان دهد.
نکته: در صورت کالیبره کردن کافیست ساعت مچی را برای مدت زمانی خارج از میدان مغناطیسی گرمای مستقیم بگذارید پس از 20 دقیقه دوباره امتحان کنید.
در صورت عدم کالیبره کردن مراحل زیر را دنبال کنید:
1. دکمه ADJUST را در حالت دماسنج و فشارسنج چند ثانیه بفشارید و دماسنج به حالت چشمک زن تبدیل می گردد.
2. برای تغییر عدد دماسنج از دکمه های FORWARD و RESERVE استفاده کنید فقط از دماسنج خود برای تنظیم اطمینان داشته باشید زیرا خطای ساعت مچی های کاسیو خیلی خیلی پایین است.
3. برای رفتن به حالت بعدی از دکمه MODE استفاده کنید و عدد فشار هوا به حالت چشمک زن تبدیل می شود که با استفاده از دکمه های FORWARD و RESERVE آن تغییر دهید.
4. در آخر برای ذخیره کلیه تغییرات دکمه ADJUST را بزنید.
ارتفاع سنج ALTIMETER
در حالت اصلی ساعت، سه بار دسته کوک را بفشارید و وارد بخش ارتفاع سنج شوید که نشان دهنده ارتفاع از سطح دریا می باشد. دقت ارتفاع سنج این ساعت توسط لوازم ابزار دقیق محاسبه شده است و تست نیز شده است. میزان دقت آن نسبت به 100 متر حدود یک متر و در 1000 متر حدود 10 متر می باشد. حال در شرایطی که ساعت مچی شما بین امواج مغناطیسی زیاد ارتعاشات یا گرما یا سرمای مستقیم باشد امکان خطا خیلی زیاد است. ساعت خود را 20 دقیقه در شرایط عادی بگذارید تا بتواند دقت خود را بالا ببرد. در صورت خطا به روش زیر ارتفاع سنج ساعت خود را کالیبره کنید:
1. دکمه ADJUST را در حالت ارتفاع سنج چند ثانیه بفشارید و عدد به حالت چشمک زن می رسد.
2. برای تغییر اعداد از دکمه های FORWARD و RESERVE استفاده کنید فقط از ابزار سنج خود برای تنظیم اطمینان حاصل کنید زیرا میزان درصد خطای کاسیو خیلی خیلی کم میباشد.
3. در آخر دکمه ADJUST را دوباره بفشارید و تمامی تنظیمات را سیو کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400

حالت ثبت رکورد RECALL

نکته: اگر دکمه ADJUST را بیش از 3 ثانیه نگه دارید نمایشگر دیجیتالی ساعت مچی شما از حالت CLAER به حالت CLEAR ALL تبدیل می شود و تمامی رکوردها حذف می شوند.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
این ساعت مچی توانایی ثبت انواع رکوردها را دارد. به دلیل زیاد بودن امکانات این ساعت مچی مانند ارتفاع سنج شما می توانید ثبت وقایع را انجام دهید که کافی است در هر کدام از حالت سنسورها دکمه RESERVE را در بالا سمت راست بفشارید تا کلمه REC را ببینید و میزان را ثبت کنید. برای مشاهده تمامی رکوردها کافی است:
1. در حالت اصلی دکمه MODE را بزنید و وارد حالت RECALL شوید.
2. در این حالت هر رکورد به همراه زمان و تاریخ نمایش داده می شود. برای مشاهده دیگر رکوردهای ثبت شده از دکمه های RESERVE و FORWARD استفاده کنید.
برای پاک کردن هر رکورد به مدت 2 ثانیه دکمه بالا سمت چپ ADJUST را نگه دارید تا لغت CLEAR را میبینید و پاک میکنید.

ساعت جهانی (WORLD TIME)

مرحله نخست: در حالت اصلی ساعت یکبار دکمه MODE را بفشارید تا وارد تنظیمات ساعت جهانی شوید.
مرحله دوم: برای تغییر اسامی شهرها دکمه های FORWARD و RESERVE را بزنید.
اکنون در صفحه دیجیتال بالا زمان اول و در صفحه دیجیتال پایین زمان دوم را به طور همزمان میبینید.

حالت کرنومتر (STOP WATCH)

مرحله نخست: با دوبار فشردن دکمه MODE در حالت TIME KEEPING وارد تنظیمات این بخش شوید.
مرحله دوم: برای شروع و سپس توقف از دکمه FORWARD استفاده کنید.
مرحله سوم: برای ریست کردن یا صفر کردن از دکمه RESERVE استفاده کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
تایمر شمارش معکوس TIMER
مرحله اول: برای ورود به این قسمت، در حالت اصلی ساعت سه بار دکمه MODE را بفشارید.
مرحله دوم: برای شروع و سپس توقف از دکمه FORWARD استفاده کنید.

مرحله سوم: با فشردن دکمه RESERVE ریست یا به مدت زمان اولیه برای تایمر معکوس باز می گردد.

جهت تنظیم میزان تایمر شمارش معکوس باید:
1. به مدت چند ثانیه دکمه ADJUST را بفشارید.
2. ساعت شمار به حالت چشمک زن در میاید و برای تغییر ساعت شمار از دکمه های FORWARD و RESERVE استفاده کنید.
3. برای تغییر از حالت ساعت به دقیقه از دکمه MODE و مجددا با استفاده از دکمه های FORWARD و RESERVE این امکان را دارید تا دقیقه شمار را تنظیم کنید.
4. در اخر به منظور ذخیره تنظیمات یکبار دکمه ADJUST را فشار دهید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
آلارم ساعت
زمان طلوع و غروب خورشید
1. برای ورود به این قسمت در حالت اصلی ساعت چهار بار دکمه MODE را چهار بار بزنید.
2. دکمه FORWARD را بزنید و وارد قسمت تنظیم چندین آلارم بشوید تا 4 آلارم را تنظیم کنید.
4. برای تغییر زمان ساعت از دکمه های FORWARD و RESERVE استفاده کنید.
5. برای تغییر حالت دقیقه دکمه MODE را بزنید.
6. برای تغییر زمان دقیقه ساعت از دکمه های FORWARD و RESERVE استفاده کنید.
7. برای ذخیره تغییرات دکمه ADJUST را بزنید.
8. برای روشن و خاموش کردن آلارم دکمه RESERVE را بزنید.
بعد از اینکه چند بار دکمه FORWARD را زدید حالت SIG را نمایش که می دهد که معنی آن این است که راس هر تایم، ساعت شما یک بوقی می زند که برای اطلاع رسانی زا اینکه یک ساعت گذشته است. شما برای روشن یا خاموش کردن دکمه RESERVE را بزنید.
حالت SNZ : هنگامی که آلارم ساعت خود را تنظیم کردید در صورتی که SNOOZE ساعت روشن باشد به منظور یادآوری هر چند دقیقه یکبار زنگ میخورد که با دکمه RESERVE می توانید آن را خاموش یا روشن کنید.
برای ورود به این قسمت در حالت اصلی ساعت پنج بار دکمه MODE را بزنید.
بر روی صفحه دیجیتالی پایین صفحه زمان طلوع و بالای صفحه زمان غروب خورشید نمایش داده می شود. اغلب برای مواقعی کاربرد دارد که شما در مناطقی خاص هستید که سخت است و نمیخواهید به شب بخورید یا صبح خیلی زود حرکت کنید کارایی دارد.
تنظیم زمان طلوع و غروب خورشید:
1. برای ورد به این قسمت دکمه A را دو ثانیه نگه دارید.
2. شهر مورد نظر خود را با دکمه های D و Start/Stop انتخب کنید.
3. برای نمایش دقیق جغرافیایی شهر مورد نظرتان دکمه A:ADJUST را بزنید. در صورتیکه از صحت موقعیت جغرافیایی خود اطمینان دارید تغییری اعمال نکنید و مجددا برای خروج از تنظیمات دکمه A را بزنید.
4. در صورتی که از تغییرات اطمینان ندارید دکمه های بالا و پایین سمت راست موقعیت جغرافیایی را تظیم کنید تا زمان طلوع و غروب آفتاب صحیح نمایش داده شود.
5. برای خروج از تنظیمات دکمه A:ADJUST را بزنید.
قسمت رادیو کنترلر R/C
مرحله اول: برای ورود به این قسمت در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را هفت بار بزنید.
نکته: این بخش در ایران راه اندازی نشده است و فقط برای کشورهایی فعال است که امواج رادیویی توانایی تنظیم را دارند که این کشورها شامل ژاپن، چین، آلمان و آمریکا می باشد.
به منظور دریافت کردن امواج رادیویی لازم است ساعت را طوری در دست بگیرید که عدد 12 رو به آسمان باشد تا بتواند به راحتی امواج را دریافت کند زیرا آنتن اصلی جهت دریافت امواج پشت عدد 12 تعبیه شده است.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
ریست کردن ساعت مچی GW-9400
همانگونه که در قسمت تنظیمات اولیه ساعت توضیح داده ایم ممکن است بعد از انجام تنظیمات زمان شما به طور صحیح انجام نشده باشد.
1.1 در حالت TIME KEEPING دکمه ADJUST را نگه دارید تا وارد تنظیمات اصلی ساعت شوید که در صفحه دیجیتالی نام شهر کنونی شما مشخص است.
1.2 با استفاده از دکمه های FORWARD و RESERVE شهر UTC را انتخاب کنید.
1.3 دکمه MODE را بزنید تا وارد قسمت DST شوید. حالت DST، همیشه در UTC خاموش است.
1.4 دکمه MODE را بزنید و وارد تنظیمات نشانه روز و شب شوید که با دکمه FORWARD می توانید آن را تغییر دهید.
1.5 دکمه MODE را بزنید و وارد تنظیمات ثانیه شمار شوید.
1.6 زمان UTC را با اینترنت به صورت UTC time جستجو کنید. در بالا سمت راست صفحه زمان UTC را به طور دقیق نمایش می دهد.
1.7 برای تنظیم دستی دکمه های FORWARD و RESERVE را بزنید و برای رفتن به حالت دقیقه دکمه MODE را بزنید و تنظیمات را ادامه دهید.
1.8 در حالتی که تاریخ ساعت یا روزهای هفته صحیح نشان داده نشود، دکمه MODE را بزنید و به حالت بعدی بروید و تاریخ را تغییر دهید.
نکته: تاریخ حتما باید میلادی باشد و در سیستم تاریخ شمسی شناخته شده نیست و تنظیم نمیشود.
1.9 در آخر دوبار دکمه ADJUST را بزنید و زمان UTC به طور صحیح ذخیره شود. مجددا به حالت تنظیم شهر در مرحله اول بازگردید ولی این بار شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک سری GW-9400
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *