لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیمات جی شاک GWG-1000

امکانات و تنظیمات جی شاک GWG-1000

در این مقاله به معرفی و آموزش کامل تنظیمات جی شاک GWG-1000 و آشنایی با امکانات و ریست کردن این محصول می پردازیم.

امکانات ساعت

  1. مجهز به سه سنسور اصلی (Triple Sensor)
    • ارتفاع سنج 
    • دما سنج (برحسب سلسیوس) 
    • فشار هوا (بارومتر)
  2. قابلیت مشاهده حالت جزر و مد
  3. ساعت جهانی
  4. رادیو کنترلر
  5. قطب نما
  6. قابلیت شارژ از طریق نور خورشید (Tough Solar)
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000

آشنایی با دکمه های ساعت جهت تنظیمات جیشاک GWG-1000

تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000

نکات لازم قبل از شروع

این ساعت یکی از پر فروش ترین و موفق ترین ساعت های جیشاک در ایران است. این ساعت از امکانات بسیار مفیدی برخوردار است به گونه ای که بدون احتیاج به باطری و تنها به وسیله نور خورشید کار می کند. برای اطلاع از میزان شارژ ساعت چندبار دکمه MODE را بزنید تا یکبار به طور کامل منوهای ساعت را بگذرانید و در آخر نوشته ی H TIME به نمایش درآید. H به معنای کامل بودن تمامی شارژ ساعت و M نیز به همین معنا می باشد با این تفاوت که رادیو کنترلر فعال نمی باشد و L نیز به معنای کامل نبودن شارژ است که در آن صورت ثانیه شمار به صورت 2تایی حرکت میکند. در این لحظه حتما ساعت خود را بطور کامل شارژ کنید. در صورتی که شارژ ساعت تمام شود تمامی اطلاعات ساعت ریست فکتوری می شود. در برابر نور خورشیدی که گرمای زیادی نداشته باشد قرار دهید تا ساعت بطور کامل شارژ شود.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
در سمت چپ وسط ساعت کلمه ای به نام TRIPLE SENSOR نوشته شده است که تمامی سنسورهای ساعت در این قسمت کار گذاشته شده است. حتما مراقب این بخش از ساعت باشید زیرا بسیار حساس است. در صورتی که سنسورهای آسیب ببینند از حالت کالیبره خارج می شوند و ممکن است ساعت دچار آسیب سخت افزاری شود.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
حالت TIME KEEPING ساعت حالتی است که ساعت در حالت اولیه خود قرار دارد به گونه ای که معمولا در صفحه دیجیتالی زمان حال به همراه روزهای هفته را نمایش می دهد. در واقع این حالت به این صورت است که شما از هیچ یک از امکانات ساعت خود استفاده نمی کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
تنظیمات اصلی جی شاک GWG-1000
مرحله اول: به منظور تنظیم باید ساعت در حالت TIME KEEPING باشد، یعنی وارد هیچ بخشی از تنظیمات نشده باشید. دکمه سر دسته (CROWN) را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید.
مرحله دوم: CROWN را به بیرون بکشید و وارد بخش تنظیمات ساعت شوید. در این حالت عقربه ثانیه شمار می ایستد.
مرحله سوم: دور صفحه ساعت حروفی دیده می شوند که نمایانگر اسامی مختلف جهان هستند. با چرخاندن CROWN نام شهر مورد نظر خود را پیدا کنید. مثلا شهر تهران به صورت THR در صفحه می باشد و روی ساعت 2 قرار دارد. ساعت به صورتت اتوماتیک تنظیم می شود.
مرحله چهارم: پس از آن دکمه MODE را بزنید. حالت DST می باشد. همانگونه که میدانید ساعت در شش ماه اول و دوم سال یک ساعت رو به جلو یا عقب می رود. که این حالت برای 6 ماه اول سال روشن و برای 6 ماه دوم سال خاموش می باشد.
مرحله پنجم (KEY): دکمه MODE را بزنید. می توانید صدای دکمه ها را با چرخاندن دکمه سر دسته روشن یا خاموش کنید. در حالت MUTE صدای دکمه های ساعت خاموش است.
مرحله ششم (AUTO LIGHT): دکمه MODE را بزنید و با چرخاندن CROWN آن را روشن و خاموش کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
نکته: اتولایت این امکان را دارد هنگامی که ساعت را در دست دارید و می خواهید زمان را ببینید با چرخاندن 40 درجه ای ساعت یا همان حالت عادی که دستتان را برای دیدن ساعت می چرخانید نور صفحه LCD ساعت به صورت اتوماتیک روشن می گردد. لازم به توضیح است که این سری از مدل های ساعت جی شاک حالت TOUGH SOLAR هستند که برای ذخیره انرژی بیشتر هستند که فقط در تاریکی مطلق امکان پذیر می باشد و روشنایی غیرفعال است.
مرحله هفتم (LIGHT): با زدن دکمه لایت وارد تنظیمات لایت شوید و با چرخاندن دکمه CROWN مشاهده می کنید که لایت از 1 تا 3 تغییر می کند که میزان مدت زمان روشنایی نور ال سی دی را به شما نشان می دهد که اگر 1 باشد به مدت 1 ثانیه و اگر 3 باشد به مدت سه ثانیه نور ال سی دی روشن می ماند.
مرحله هشتم (AM-PM): با زدن دکمه MODE وارد تنظیمات روز و شب شوید که اگر 24H باشد به این معناست که اعداد ساعت از 1 تا 24 نشان می دهد و اگر 12H باشد اعداد ساعت از 1 تا 12 نشان می دهد.
مرحله نهم (POWER SAVE): برای ورود به تنظیمات ذخیره انرژی دکمه MODE را بزنید. برای روشن و خاموش کردن تنها کافیست سر دسته CROWN را بچرخانید. این بدان معنی است که این ساعت مچی Tough Solar (ذخیره انرژی آن با نور خورشید) است و به همین دلیل لازم است که در صورت عدم استفاده متوالی از صفحه ساعت این قسمت را خاموش کنید.
مرحله دهم: برای ورود به تنظیمات ابتدایی شهرها دکمه MODE را بزنید.
مرحله یازدهم: دکمه CROWN را به داخل بفشارید و در آخر به سمت داخل نگه دارید و در جهت مخالف عقربه های ساعت بچرخانید به نحوی که خط قرمز در مقابل خط سفید قرار گیرد.
نکته: در شرایطی که ساعت تنظیم شده با ساعت واقعی تفاوت داشت این ساعت احتیاج به ریست کردن دارد که در ادامه در این باره توضیح خواهیم داد.
مشخصات سنسورهای ساعت مچی
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
قطب نما (COMOPASS): درحالت اصلی ساعت، دکمه COMOPASS که در بالای سمت راست می باشد که برای قطب نما است و با یکبار فشردن این دکمه قطب نمای ساعت فعال می شود. عقربه ثانیه شمار جهت شمال را نشان می دهد و صفحه دیجیتل ساعت جهت عدد 12 را نمایش می دهد. نکته: در صورت کالیبره کردن کافی است ساعت خود را برای مدتی بیرون از میدان مغناطیسی قرار دهید و پس از 20 دقیقه دوباره امتحان کنید.
ارتفاع سنج (ALTIMETER): در حالت TIME KEEPING، دکمه سمت راست پائین ساعت را بفشارید تا وارد بخش ارتفاع سنج ساعت شوید که ارتفاع را از سطح دریا نشان می دهد. دقت ارتفاع سنج این ساعت مچی با لوازم ابزار دقیق محاسبه و آزمایش شده است. میزان دقت آن نسبت به 100 متر حدود یک متر و در 1000 متر حدودا 10 متر می باشد. حال در صورتی که ساعت شما در میان امواج مغناطیسی زیاد ارتعاشات یا گرما و سرما مستقیم قرار بگیرد امکان ایجاد خطا بسیار زیاد است. به مدت 20 دقیقه ساعت خود را در شرایط عادی بگذارید تا ساعت بتواند دقت خود را افزایش دهد. در صورت بروز خطا ارتفاع ساعت خود را به روش زیر کالیبره کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
1. ابتدا وارد قسمت ارتفاع سنج شوید.
2. سر دسته CROWN را آزاد کنید و یکبار به بیرون بکشید.
3. برای تنظیم دقیق ارتفاع CROWN را بچرخانید.
4. برای ورود به قسمت UNIT دکمه MODE را بزنید.
5. برای تغییر واحد CROWN را بچرخانید که دو واحد فوت و متر وجود دارد.
6. در آخر یکبار CROWN را به سمت داخل فشار دهید تا اطلاعات سیو شود و CROWN را به حالت ابتدایی خود بازگردانید.
فشار سنج (BAROMETER): در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را بزنید در سمت راست صفحه دیجیتالی ساعت میزان فشار هوا بر حسب هکتو پاسکال نمایش داده می شود و در سمت چپ صفحه دیجیتالی میزان جزر و مد نمایش داده می شود.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
دماسنج (TEMPRETURE): در حالت اصلی ساعت دو مرتبه دکمه MODE را بزنید تا وارد قسمت دماسنج شوید. برای اینکه میزان دما را به صورت دقیق نشان دهد حتما ساعت مچی خود را در شرایط مناسب قرار دهید. دقت کنید که اگر ساعت شما در شرایط گرما یا سرمای زیاد قرار بگیرد و یا در معرض نور خورشید قرار بگیرد دقت آن کاهش می یابد. اگر ساعت مچی شما میزان دما را نسبت به وسایل سنجش دما به درستی نشان نداد آن را به مدت 20 دقیقه رها کنید تا بتواند خود را نسبت به شرایط جوی کالیبره کند. در صورتی که کالیبره نشد مراحل زیر را برای کالیبره کردن ساعت خود طی کنید:
1. وارد قسمت دماسنج ساعت شوید.
2. CROWN را آزاد کنید و یک مرتبه به بیرون بکشید.
3. با چرخاندن سر دسته CROWN می توانید میزان دقیق دما را به صورت دستی تنظیم کنید.
4. با استفاده از دکمه MODE تغییر حالت دهید و وارد قسمت UNIT شوید که در این حالت می توانید با چرخاندن CROWN واحد اندازه گیری را از درجه سانتی گراد به فارنهایت یا برعکس تغییر دهید.
5. در آخر CROWN را یک مرتبه به داخل بفشارید و در آخر سر دسته را به حالت ابتدایی خود باز گردانید.
حالت ثبت رکورد RECALL
این ساعت امکان ثبت رکوردهای مختلف را دارا می باشد. به دلیل بالا بودن امکانات این مدل از ساعت مثل ارتفاع سنج شما این امکان را دارید تا وقایع را ثبت کنید که در هر یک از حالت ها دکمه ALTIMETER را چند ثانیه بفشارید تا REC در صفحه ظاهر شود و میزان را ثبت کنید. جهت مشاهده تمامی رکوردها کافی است:
1. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را سه بار فشار دهید و وارد حالت RECALL شوید.
2. در این حالت هر رکورد را با زمان و تاریخ نمایانگر می شود. با دکمه های COMP و ALT می توانید سایر رکوردهای ثبت شده را ببینید.
به منظور پاک کردن هر کدام از رکوردها کافی است دکمه DISPLAY را 2 ثانیه نگه دارید تا کلمه CLEAR را ببینید و پاک و نمایید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
نکته: در صورتی که دکمه DISPLAY را بیشتر از 5 ثانیه نگه دارید نمایشگر از حالت CLEAR به حالت CLEAR ALL تغییر پیدا می کند و همه رکوردها را پاک می کند.
کرنومتر STOP WATCH
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
مرحله اول: در حالت اصلی ساعت دکمه MODE را چهار بار بزنید و وارد قسمت استاپ واچ می شوید.
مرحله دوم: برای شروع و توقف از دکمه ALTIMETER یا D استفاده کنید.
مرحله سوم: برای صفر یا ریست کردن از دکمه COMPASS یا C استفاده کنید.
تایمر شمارش معکوس
مرحله اول: در حالت TIME KEEPING پنج بار دکمه MODE را بزنید تا وارد این قسمت شوید.
مرحله دوم: برای شروع و سپس توقف از دکمه ALTIMETER یا D استفاده کنید.
برای تنظیم کردن میزان تایمر شمارش معکوس باید:
1. سر دسته CROWN را بچرخانید و پس از آن رها کنید.
2. پس از آن یکبار به بیرون بکشید.
3. برای کم و زیاد کردن دقیقه شمار CROWN را بچرخانید.
4. در نهایت CROWN را به جای خود بازگردانید که کافی است یکبار به داخل بزنید و صدا دهد و مجددا به داخل فشار دهید و در همین حالت به جای اولیه خود بازگردانید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000

زنگ هشدار ALARM

حالت اول: در حالت TIME KEEPING شش مرتبه دکمه MODE را بفشارید تا وارد قسمت تنظیم زنگ شوید.
حالت دوم: با فشردن دکمه ALTIMETER یا D وارد چندین تنظیم از زنگ ساعت شوید که تا 5 تنظیم را در خود دارد.
مرحله سوم: به عنوان مثال بر روی آلارم یک می روید و سر دسته CROWN را آزاد می کنید.
مرحله چهارم: دکمه MODE را بزنید و ساعت را برای تنظیم آماده کنید.
مرحله پنجم: CROWN را بچرخانید تا بتوانید میزان ساعت را مشخص کنید.
مرحله ششم: دکمه MODE را بزنید تا قسمت دقیقه ساعت برای تنظیم آماده شود.
مرحله هفتم: CROWN را بچرخانید تا بتوانید دقیقه ساعت را تغییر دهید.
مرحله هشتم: پس از تنظیم کردن سر دسته را بار دیگر ب داخل بفشارید تا بوق به صدا درآید و در آخر سر دسته CROWN را به حالت اولیه خود بازگردانید.
مرحله نهم: برای روشن و خاموش کردن زنگ هشدار از دکمه DISPLAY یا A استفاده کنید.
پس از اینکه چندبار دکمه ALTIMETER یا D را زدید حالت SIG نمایش داده می شود که به این معنی می باشد که ساعت شما هر تایمی یک بوقی می زند که برای اطلاع از اینکه یک ساعت گذشته است می باشد و شما می توانید برای خاموش و روشن کردن آن از دکمه DISPLAY یا A استفاده کنید.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
ساعت جهانی (WORLD TIME)
بخش رادیو کنترلر R/C
مرحله اول: در حالت اصلی ساعت هفت بار دکمه MODE را بزنید تا وارد تنظیمات این بخش شوید.
مرحله دوم: سر دسته را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا آزاد شود.
مرحله سوم: سر دسته CROWN را به بیرون بکشید تا عقربه ثانیه شمار بر روی کشور مورد نظر برود ( حروفی که دور صفحه ساعت نوشته شده است مخفف شهر کل دنیا است)
مرحله چهارم: CROWN را بچرخانید تا بر روی شهر مورد نظر بروید و قسمت آنالوگ ساعت به صورت اتوماتیک نسبت به شهر انتخاب شده توسط شما تنظیم می شود.
مرحله پنجم: سردسته را به داخل بفشارید و یک صدا می دهد و پس از آن CROWN را به جای داخل بفشارید و مخالف سمت خود یا در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا سر جای خود قرار بگیرد. (نشانه خط قرمز مقابل سفید قرار بگیرد)
مرحله اول: برای ورود به بخش رادیو کنترلر در حالت اصلی دکمه MODE را هشت بار بفشارید.
نکته: این بهش در ایران راه اندازی نشده است و فقط در کشورهایی کار می کند که امواج رادیویی توانایی تنظیم آن را دارند. این کشورها شامل ژاپن، چین، آلمان و آمریکا می باشد.
مرحله دوم: سر دسته CROWN را آزاد کنید.
مرحله سوم: برای روشن و خاموش کردن CROWN را بچرخانید.
مرحله چهارم: در صورتی که روشن بماند امواج دریافت شده از بیرون ساعت به صورت خودکار تنظیم می شود.
برای دریافت امواج رادیویی می بایست ساعت را به گونه ای تنظیم کنید که عدد 12 به آسمان باشد تا امواج را به آسانی دریافت کند زیرا آنتن اصلی جهت دریافت امواج پشت عدد 12 تعبیه شده است.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000

آموزش ریست کردن GWG-1000

همانطور که در قسمت تنظیمات اولیه ساعت توضیح داده شد ممکن است که پس از اعمال تنظیمات زمان شما به درستی تنظیم نشده باشد که معمولا صفحه آنالوگ و دیجیتال با هم هماهنگ نمی باشند. برای ریست کردن صفحه آنالوگ مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله اول: در حالت TIME KEEPING سر دسته یا CROWN را بچرخانید و یک مرتبه به بیرون بکشید. صفحه دیجیتالی کلمه CITY را نشان می دهد.
مرحله دوم: به مدت 5 ثانیه دکمه ALTIMETER یا D را نگه دارید و مشاهده می کنید که در صفحه ابتدا لغت HAND SET و پس از آن HAND ADJ ظاهر می شود. در این حالت عقربه های ساعت شروع به حرکت می کنند و صبر کنید تا حرکت تمامی عقربه ها متوقف شود.
مرحله سوم: پس از پایان حرکت باید تمامی عقربه های ساعت روی عدد 12 توقف کند در غیر این صورت به کمک دکمه های C و D می توانید تمامی عقربه ها را روی هم ببرید که عموما به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد.
تنظیمات ساعت کاسیو جی شاک GWG-1000
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر
راهنمای جامع تشخیص ساعت کاسیو اصل

راهنمای جامع تشخیص ساعت کاسیو اصل

بهمن 26, 1402

ساعت‌های کاسیو، در سرتاسر جهان هواداران بسیاری دارند و قطعاً ساعت های این برند را برای یکبار هم که شده دست یکی از آشنایانتان دیده اید. با حجم فروش بالا سری ساعت های کاسیو شاهد

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *