لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیمات ساعت کاسیو GX56

تنظیمات ساعت کاسیو GX56

در این مقاله قصد داریم به آموزش کامل تنظیمات ساعت کاسیو GX56 بپردازیم.

مشخصات ساعت کاسیو GX56

  1. ذخیره انرژی بوسیله نور خورشید
  2. نمایش ساعت جهانی (48 شهر جهان)
  3. کرنومتر تا 24 ساعت
  4. تایمر شمارش معکوس تا 24 ساعت
  5. زنگ هشدار دهنده (4 آلارم)
  6. قابلیت ذخیره انرژی (power saving)
نکته: حالت اصلی ساعت حالتی است که صفحه دیجیتال ساعت زمان و تاریخ را نشان می دهد.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56

دکمه ها و صفحه نمایشگر ساعت کاسیو GX56

تنظیمات ساعت کاسیو GX56

شارژ کردن ساعت مچی کاسیو GX56

ساعت کاسیو GX-56 از طریق باطری شارژ کار می کند به نحوی که صفحه ساعت باید کاملا در برابر نور خورشید قرار بگیرد تا بتواند بیشترین میزان نور را دریافت کند.
شارژ ساعت در 4 سطح دسته بندی می شود به گونه ای که هرچه صفحه ساعت مچی کمرنگ تر باشد شارژ آن نیز کمتر است. در صورتیکه ساعت کاملا خاموش شود تمامی تنظیمات ساعت به حالت اولیه خود بازمی گردد و شما باید دوباره ساعت را تنظیم کنید.
در قسمت پایین صفحه دیجیتالی خطی وجود دارد که نمایش دهنده میزان شارژ ساعت است که حروف L.M.H زیر آن نوشته شده است. اگر شارژ در دو حالت H=High و M=Medium باشد مدت زمان مدت زمان شارژ ساعت در شرایطی که در معرض نور مستقیم خورشید باشد 5 دقیقه می باشد و در صورتی که در داخل ساختمان یا در برابر نور فلورسنت قرار گرفته اید زمان شارژ شدن به 8 ساعت تغییر می یابد.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
حالت POWER SAVING برای افرادی پیشنهاد می شود که از ساعت خود کمتر استفاده می کنند. این حالت به شما کمک می کند تا شارژ ساعت تان دیرتر تخلیه شود. در صورتی که این حالت فعال باشد، اگر مدتی از ساعت استفاده نشود، صفحه ساعت خاموش می شود و چیزی نمایش داده نمی شود. در صورتی که مجددا در برابر نور خورشید قرار دهید صفحه ساعت مچی روشن می شود. لازم به ذکر است که تمامی امکانات و تنظیمات ساعت به طور پیشفرض در حال کار می باشد و در صورت خاموش شدن صفحه ساعت زمان خاموش نشده و به کار خود ادامه می دهد.
تنظیمات اولیه جیشاک GX56
قبل از توضیح این بخش لازم است بدانید که اکثر شهرهای جهان از جمله تهران به طور پیشفرض در ساعت ذخیره شده است و کافی است با انتخاب نام شهر مورد نظرتان زمان را نیز تنظیم کنید. در صورتی که شهر مورد نظرتان را پیدا نکردید باید شهری که از لحاظ زمانی با شهر شما یکی باشد را انتخاب کنید.
دقت کنید به هیچ وجه شهرهای کشورهای جهان را به صورت دستی تغییر ندهید زیرا در این صورت کلیه تنظیمات بهم می خورد و باید ساعت را ریست کنید.
1) دکمه A را نگه دارید تا زمانی که اسامی شهرها به صورت چشمک زن در بیاید.
2) بوسیله دکمه های B و D نام شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید.
3) با دکمه C می توانید حالت را تغییر دهید. مطابق با تصویر نمایش داده شده حالات به این ترتیب تغییر می کنند.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
4) با دکمه C را حالت را تغییر بدهید و به حالت DST بروید. این حالت به شش ماه اول و دوم سال می باشد که زمان را یک ساعت رو به عقب یا به جلو می برد. به گونه ای که در ایران باید DST را در شش ماه اول سال که حالت تابستانه است روشن و در شش ماه دوم خاموش نمایید. این تغییرات با دکمه D قابل تنظیم می باشد.
5) بوسیله دکمه C تغییر حالت دهید و به حالت 12/24H بروید که مربوط به نمایش حالت صبحگاه و شامگاه می باشد. به عنوان مثال اگر ساعت دو بعدازظهر باشد در حالت 24H زمان به صورت عدد 14 و اگر حالت 12H باشد به صورت عدد 2P نمایش داده خواهد شد. شما می توانید با دکمه D این حالات را تنظیم کنید.
6) بوسیله دکمه C حالت را تغییر داده و وارد تنظیم دستی زمان شوید.
نکته : لازم به ذکر است که به هیچ عنوان زمان شهرها را به صورت دستی تغییر ندهید و تاریخ ساعت را نیز فقط به صورت میلادی تنظیم کنید. در صورتی که تاریخ به صورت شمسی تنظیم شود نمایش روزهای هفته اشتباه خواهد بود. با دکمه C می توانید حالت را تغییر داده و حالت TONE بروید.
7) در حالت Botton Operation Tone می توانید صدای دکمه ها را خاموش یا روشن کنید. اگر حالت Tone باشد صدای دکمه ها روشن و اگر حالت Mute باشد صدای دکمه های ساعت خاموش است که به وسیله دکمه D قابل تنظیم است.
8) به وسیله دکمه C وارد قسمت Illumination شوید. این قسمت مربوط به مدت زمان روشنایی ساعت است و دو حالت 1.5 و 3 ثانیه دارد که با دکمه D قابلیت تنظیم دارد.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
9) با دکمه C حالت را تغییر دهید و به حالت P.SAVE یا Power Saving یا همان ذخیره انرژی بروید. در صورتی که این حالت روشن باشد میزان ذخیره انرژی ساعت روشن بوده که باعث می شود باطری ساعت دیرتر تخلیه شود. شما می توانید به وسیله دکمه D آن را خاموش و روشن کنید.
10) در آخر پس از اعمال کلیه تنظیمات ساعت مچی با دکمه A از تنظیمات خارج شوید.
ساعت جهانی کاسیو
1) در حالت اصلی ساعت با فشردن دکمه C وارد حالت ساعت جهانی شوید.
2) بوسیله دکمه D نام شهر دوم خود را انتخاب کنید.
نکته: برای شهرهایی که زمان آن ها به حالت تابستانه یا DST بستگی دارد. شما می توانید با نگه داشتن دکمه A زمان را یک ساع به جلو یا به عقب ببرید. UTC حالت مرکزی زمانی را به عهده دارد و حالت تابستانه در این قسمت غیر فعال است.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
تنظیم زنگ هشدار کاسیو جیشاک سری GX56
  1. دکمه C را در حالت اصلی ساعت دوبار بفشارید تا به حالت آلارم بروید.
  2. در این حالت ساعت قابلیت تنظیم 4 زنگ هشدار را دارد که شما می توانید با دکمه D نوع زنگ هشدار را انتخاب کنید.
  3. پس از انتخاب کردن یکی از زنگ های هشدار دکمه A را نگه دارید تا ساعت شمار ساعت شما به حالت چشمک زن دربیاید.
  4. زمان آلارم مورد نظرتان را بوسیله دکمه های B و D تنظیم کنید. برای تغییر به حالت دقیقه شمار دکمه C را یکبار بزنید.
  5. پس از تنظیم کردن زنگ هشدار برای خروج دکمه A را بزنید.
  6. برای تنظیم آلارم های بعدی نیز از دکمه D استفاده کنید. پس از گذراندن AL4 و AL1 به حالت SNZ می روید. این حالت برای زمانی است که ساعت شما به حالت آلارم رسیده و یکبار زنگ بخورد حال قصد دارید هرچند دقیقه یکبار ساعت مجددا زنگ بخورد تا به صورت دستی آن را خاموش کنید و به وسیله دکمه A روشن و خاموش می شود.
  7. با فشردن دکمه D به حالت SIG بروید. اگر این حالت روشن باشد راس هر ساعت زنگ می خورد تا اعلام کند یک ساعت گذشته است. برای خاموش و روشن کردن از دکمه A استفاده کنید.

نکته: برای خاموش و روشن کردن آلارمی که در نظر دارید ابتدا آن را انتخاب کنید و با یکبار فشردن دکمه A آن را روشن و خاموش کنید.

کرنومتر ساعت کاسیو GX56

تایمر شمارش معکوس ساعت کاسیو GX56

کرنومتر این ساعت تا 23 ساعت و 59 دقیقه و 59 را حساب می کند.

  • دکمه C را در حالت اصلی سه بار بزنید تا وارد قسمت کرنومتر شوید.

چند حالت برای محاسبه وجود دارد:

  1. برای شروع و توقف کرنومتر از دکمه D استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید بوسیله همان دکمه زمان کرنومتر را ادامه داده یا متوقف کنید و در آخر نیز توسط دکمه A آن را پاک ای ریست کنید.
  2. برای شروع از دکمه D و برای توقف از دکمه A استفاده کنید. در این حالت شما این امکان را دارید که زمان توقف را ثبت کنید با این فرق که به طور پیش فرض زمان کرنومتر ساعت در حال کار بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد. پس از ثبت دوباره، دکمه A را بفشارید تا زمان کرومتر که در حال گذشتن است را ببنید. این روند تا توقف کامل زمان کرنومتر بوسیله دکمه D ادامه دارد و با دکمه می توانید آن را ریست کنید.

این ساعت امکان شمارش معکوس تا 24 ساعت را دارد.

  1. دکمه C را در حالت اصلی ساعت 4 بار بفشارید تا وارد قسمت TIMER شوید.
  2. در ابتدا زمان مدنظر خود برای شمارش معکوس را تنظیم کنید و سپس چند ثانیه دکمه A را نگه دارید.
  3. بوسیله دکمه های B و D می توانید زمان را تنظیم کنید. برای تغییر حالت از ساعت شمار به دقیقه شمار از دکمه C استفاده کنید.
  4. پس از اعمال تنظیمات دکمه A را بزنید تا از آن قسمت خارج شوید.
  5. تایمر شمارش معکوس بوسیله دکمه D کار خود را آغاز می کند و بوسیله همان دکمه نیز متوقف می شود. برای ریست کردن از دکمه A استفاده کنید.

روشنایی خودکار ساعت Auto Light

برای روشن کردن این آپشن ساعت در حالت اصلی دکمه B را چند ثانیه نگه دارید تا کلمه A.EL روی صفحه دیجیتال ظاهر شود. سپس دستتان را به سمت خود بچرخانید تا بتوانید این آپشن ساعت مچی را به صورت خودکار روشن نمایید.
تنظیمات ساعت کاسیو GX56
مدت زمانی که این روشنایی فعال است با توجه به توضیحات بالا بین 1.5 الی 3 ثانیه می باشد که در همان بخش قابل تنظیم است.

امیدواریم آموزش این تنظیمات برای شما مفید واقع شده باشد. شما می توانید برای مشاهده سایر آموزش های ساعت های کاسیو وارد بخش مقالات شوید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *