لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیمات کاسیو پروترک PRG240

در این مقاله قصد داریم شما را با تنظیمات کاسیو پروترک PRG240 آشنا کنیم.

آموزش کامل تنظیمات کاسیو پروترک PRG240 به صورت متن و تصویر

جهت نحوه تنظیمات کاسیو پروترک PRG240 باید امکانات این ساعت رو بشناسید:

امکانات و تنظیمات کاسیو پروترک PRG240

  1. قطب نما
  2. فشار سنج
  3. ارتفاع سنج
  4. آلارم
  5. ساعت جهانی
  6. TOUGH SOLAR منبع ذخیره انرژی خورشید
  7. ضد آب بودن تا عمق 100 متر
  8. اندازه گیری تا 10- درجه سلسیوس
  9. کرنومتر
  10. معکوس شمار
  11. رکورد اطلاعات ذخیره شده

آشنایی با دکمه های ساعت مچی پروترک

تنظیمات کاسیو پروترک PRG240
تنظیمات کاسیو پروترک PRG240

ساعت کاسیو پروترک PRG240 از طریق نور خورشید انرژی خود را ذخیره می کند. پس بهتر است هنگامیکه از ساعت خود به مدتی استفاده نمی کنید ساعت را در شرایطی قرار دهید که نور خورشید به آن بتابد تا بتواند روزانه انرژی کافی را برای ذخیره کردن در باطری داشته باشد. حتما جهت شارژ کردن باید به این موضوع دقت داشته باشید که صفحه ساعت به صورت کامل به سمت نور باشد.

هشدار: اگر شارژ باطری ساعت مچی بطور کامل تمام شود تمامی تنظیمات و رکوردهای ساعت پاک می شود و ریست می شود و به حالت تنظیمات کارخانه باز میگردد.

بهترین روش برای ذخیره انرژی روشن کردن حالت POWER SAVING است که در قسمت تنظیمات اصلی ساعت شرح کامل آن ارائه شده است.

طریقه کنترل کردن میزان شارژ باطری ساعت

برای کنترل کردن باطری ساعت یکی از 5 حالت زیر وجود دارد:

نوع حالتنوع نمایش صفحهنوع فعالیت امکانات ساعت
1درج شدن لغت H زیرصفحه اصلی نمایش شارژ کاملکلیه امکانات ساعت قابل استفاده است.
2درج شدن لغت M زیر صفحه اصلی نمایش شارژ متوسطکلیه امکانات ساعت مچی قابل استفاده است.
3درج شدن لغت L زیر صفحه اصلی و لغت LOW بالای صفحه نمایش داده می شود.کلیه سنسورها، روشنایی و بوق ساعت غیر فعال می شود.
4درج شدن لغت CHG در صفحه که حتما باید ساعت شارژ شود.تنها حالت اصلی ساعت که زمان را نشان می دهد فعال است.
5–         به معنای خاموش شدن کامل ساعت و ریست شدن آن است.کلیه امکانات ساعت غیرفعال است.
نحوه شارژ کردن باطری ساعت PRG240
  1. در صورتیکه ساعت شارژ دارد و در محوطه بیرون و نور مستقیم قرار داده شود 5 دقیقه طول می کشد تا کاملا شارژ شود و اگر باطری اصلا شارژ نداشته باشد 5 ساعت طول می کشد تا بطور کامل شارژ شود.
  2. اگر ساعت شارژ داشته باشد و در محیط داخل ساختمان کنار نور پنجره قرار بگیرد 24 دقیقه روزانه طول می کشد تا کامل شارژ شود و در همین محیط اگر اصلا شارژ نداشته باشد 24 ساعت طول می کشد.
  3. اگر هوا ابری باشد و یا ساعت در داخل کنار پنجره قرار گرفته باشد در صورتیکه ساعت شارژ داشته باشد 48 دقیقه روزانه زمان میبرد تا شارژ شود و در همین شرایط اگر اصلا شارژ نداشته باشد 48 ساعت طول می کشد تا بطور کامل شارژ شود.
  4. با استفاده از نور منتشره از لامپ در شرایطی که ساعت شارژ دارد روزانه 8 ساعت طول می کشد و در همان محیط اگر اصلا شارژ نداشته باشد 300 ساعت زمان میبرد تا بطور کامل شارژ شود.

نکته: اگر ساعت مچی شما در حالت یک و یا دو باشد با شارژ روزانه می تواند شارژ خود را بدون نیاز به تخلیه در شارژ ساعت شارژ کند.

حالت اصلی یا TIMEKEEPING

به حالتی که صفحه نمایش ساعت زمان و تقویم یا یکی از حالات زیر را نمایش دهد گفته می شود که هر زمان قصد وارد شدن به این حالت را دارید کافی است دکمه D را به مدت 2 ثانیه نگه دارید. هم چنین جهت نمایش انواع حالات نمایش کافی است دکمه E را فشار دهید.

تنظیم کردن زمان و تقویم ساعت PRG240
  1. در حالت اصلی ساعت TIMEKEEPING با نگه داشتن دکمه E در حدود 2 ثانیه وارد تنظیمات اصلی ساعت می شوید که کلمه SET HOLD در صفحه دیجیتالی ظاهر می شود و سپس نام CITY می آید. نام شهری که در حال حاضر است را نمایش می دهد.
  2. با زدن دکمه های A و C می توانید شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از انتخاب آن در صفحه دیجیتالی زمان مورد نظر همان شهر را نمایش می دهد.
  3. با زدن دکمه D وارد قسمت DST شوید. با دکمه A می توان روشن و خاموش کرد.

نکته: نسبت به 6 ماه اول و دوم سال DST تغییر می کند اگر در 6 ماه اول سال باشید باید DST روشن باشد یعنی 1 ساعت به جلو است و در 6 ماه دوم سال یک ساعت به عقب می رود که باید خاموش باشد.

  1. دکمه D را بزنید تا وارد تنظیمات روز و شب شوید که با زدن دکمه A قابل تغییر است. اگر تنظیمات ساعت 24 ساعته باشد به این منظور که ساعت 1 بعداز ظهر را بصورت 13 نشان می دهد و اگر 12H باشد حرف P کنار عدد1 نشان داده می شود.
  2. دکمه D را بزنید تا وارد تنظیم ثانیه شمار شویم.

توجه: پس از انجام این مرحله دیگر به هیچ عنوان تغییراتی اعمال نکیند چرا که باعث می شود تمامی تنظیمات اصلی ساعت بهم بریزد و شما برای داشتن زمان دقیق ساعت مجبور بشوید ساعت مچی را ریست کنید که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. پس اگر زمان شهر مورد نظر به درستی نمایش داده می شود به هیچ عنوان تغییرات اعمال نکنید.

هم چنین لازم است بدانید که تاریخ ساعت های کاسیو باید برحسب میلادی تنظیم شود و در صورت تنظیم به شمسی و یا قمری بقیه تنظیمات ساعت بهم میریزد مانند نمایشگر روزهای هفته که مستقیما به تاریخ وابسته است.

با زدن دکمه A ثانیه شمار از صفر آغاز می شود. پس از آن با 6 مرتبه زدن دکمه D تنظیمات را از حالات ساعت، دقیقه، سال، ماه و روز رد کنید تا به حالت صدای دکمه ها برسید.

  1. برای حالت صدای دکمه ها آنها را می توان به دو صورت MUTE(بی صدا) و KEY(صدادار) تنظیم کرد که با زدن دکمه A قابل تغییر دادن است.
  2. با زدن دکمهD وارد تنظیمات LT3 می شوید. این قسمت برای تنظیم کردن میزان مدت زمان روشنایی ساعت است که با فشردن دکمه A بین یک تا سه ثانیه قابل تنظیم است.
  3. برای وارد شدن به قسمت POWER SAVE دکمه D را بفشارید که جهت ذخیره انرزی یا باطری ساعت است ک در زمان استفاده صفحه روشن می شود و در حالتیکه ساعت بصورت ساکن در جایی بماند و حالت ذخیره انرژی روشن باشد صفحه ساعت خاموش می ماند و انرزی را در خود ذخیره می کند. این امر باعث می شود که دیرتر شارژ ساعت تمام شود.
  4. با فشردن دکمه D وارد تنظیمات واحد اندازه گیری فشار، دما و ارتفاع سنج می شوید.
  5. می توانید واحد اندازه گیری ارتفاع سنج را بین فوت(ft) و متر(m) تغییر دهید.
  6. با زدن دکمه B واحد اندازه گیری هکتوپاسکال(hpa) و اینچ جیوه(inhg) تغییر می کند.
  7. با زدن دکمه C واحد اندازه گیری دماسنج بین درجه سیلسیوس(C) و فارنهایت(F) را می توان تغییر داد.
  8. با فشردن دکمه D وارد قسمت صفحه اصلی ساعت(TIME KEEPING) می شوید. که برای ذخیره کردن تمامی تغییراتی که داد اید کافی است دکمه E را بزنید تا ساعت تمامی تنظیمات را نهایی کند و آنالوگ را با دیجیتال نیز تنظیم کنید.
قطب نما PRG240

این ساعت مچی قابلیت نمایش برای را در هر زمان و مکانی را دارد. با زدن دکمه C وارد حالت قطب نما شوید. علامت 3 مربع مشکی رنگ کنارهمی که در قسمتی از دور صفحه دیجیتالی ظاهر شده است نشانه سمت شمال می باشد.

سمت عدد 12 ساعت جهتی را که به صورت اختصار حروفی روی صفحه دیجیتالی ظاهر گشته را نمایش می دهد. برای نمایش و خواندن صحیح تر می توانید اینگونه عمل کنید.

  1. دقت داشته باشید که ساعت در حالت اصلی یا TIMEKEEPING و یا در حالت یکی از سنسورهای ساعت باشد.
  2. ساعت خود را روی یک صفحه مسطح یا اگر روی مچتان است حتما نسبت به سطح زمین کاملا افقی باشد قرار دهید.
  3. سمت عدد 12 ساعت را به جهتی که قصد نمایش برای ان را دارید قرار دهید.

  1. دکمه C یا COMP را فشارید تا وارد حالت قطب نمای ساعت شوید. در ابتدا برروی صفحه لغت COMP نشان داده می شود و سپس علامت 3 مربع مشکی رنگ که در کنار همدیگر قرار دارند ظاهر می شود که نشان دهنده سمت شمال است.

نکته: اگر بعد از فشردن دکمه C مطابق شکل روبرو در صفحه دیجیتالی علامت جهت های غرب، شرق، شمال و جنوب را نشان ندهد به این معنا است که جهت در حال نمایش از قبل در حافظه ذخیره شده است و در حال نمایش است. برای درست کردن این موضوع می بایست دکمه E را بفشارید تا حافظه این قسمت پاک شود تا مجدد جهت ها را به درستی به شما نمایش دهد.

نوع مفهوم جهت های نشان داده شده:

N: شمال E: شرق W: غرب S: جنوب

ترکیب این حروف زاویه جهت را نشان می دهد. بطور مثال NE به مفهوم شمال شرقی می باشد و NNE به مفهوم شمال – شمال شرقی است.

 

 

 

 

 

کالیبره کردن قطب نما

شما هنگامی که مشاهده می کنید ساعت مچی جهات را به درستی نشان نمی دهد باید قطب نمای ساعت را کالیبره کنید. لازم به ذکر است که ساعت های پروترک در اکثر مدل ها چون خاصیت ضد مغناطیس را ندارند امکان دارد لوازم برقی از جمله موبایل باعث می شود که به مرور زمان در صورت نزدیک بودن ساعت به موبایل خطا ایجاد کند. برای این کار در ابتدا بهتر است ساعت خود را به مدت 20 دقیقه در شرایطی به دور از گرما و سرمای زیاد و جریان مغناطیسی بگذارید و دوباره بررسی کنید اگر هنوز مشکل برطرف نشده بود راه کارهای زیر را می توانید به جهت کالیبره کردن ساعت خود اعمال کنید.

همزمان با کالیبره کردن به هیچ عنوان حرکت اضافه تری انجام ندهید چرا که باعث می شود جهت ها به درستی تنظیم نشود. حتما مطابق دستورالعمل زیر برای کالیبره کردن ساعت خود اقدام کنید.

  1. در حالت قطب نما دکمه E را برای مدت 2 ثانیه بفشارید. در ابتدا لغت SET HOLD و پس از آن لغت CALIBRATION را مشاهده می کنید.این دکمه را تا زمانی نگه دارید تا این لغت را مشاهده کنید. در این حالت علامت نشانگر سمت شمال(بصورت 3 مربع شکلی) به سمت عدد 12 می ایستد و عدد -1 روی صفحه نمایش پدیدار می شود.
  2. ساعت را به سمتی که میخواهید کاملا موازی با سطح زمین قرار دهید و دکمه C را یک مرتبه بفشارید. صفحه نمایش به حالت – می شود و صبر کنید فرآیند کالیبره کردن انجام شود و اگر موفقیت آمیز بود علامت نشانگر از عدد 12 به سمت عدد 6 می رود و کلمه Turn 180 روی صفحه نمایش نشان داده می شود. پس از یک ثانیه لغت CALIBRATION-2 نشان داده می شود.( اگر لغت ERR را نشان داد بایستی دوباره دکمه C را بفشارید.)
  3. ساعت خود را بطور دقیق 180 درجه بچرخانید.
  4. دکمه C را بفشارید تا سمت دوم را کالیبره کنید. صفحه نمایش در ابتدا به حالت – در می آید و پس از آن اگر موفقیت آمیز بود OK را نشان می دهد.

فشار هوا و دماسنج PRG240

در حالت اصلی یا TIMEKEEPING یا هر کدام از حالت های سنسورهای ساعت دکمه B را بزنید وارد قسمت فشارسنج و نمایشگر دماسنج می شوید. با زدن دکمه D دوباره به حالت اصلی بازگردید در غیر اینصورت یک ساعت زمان نیاز است تا ساعت مچی بطور خودکار به حالت اصلی ساعت برگردد.

برروی صفحه نمایش ساعت عددی که پایین صفحه ظاهر می شود دمای کنونی است و عدد وسط صفحه دیجیتالی میزان فشار هوا را نشان می دهد.

نمودار گرافی که روی صفحه دیجیتال نشان داده می شود به این صورت است که اگر دو محور افقی و عمودی فرضی داشته باشیم، محور افقی نشان دهنده زمان است که هر نقطه حکم 2 ساعت را دارد و محور عمودی میزان فشار هوا را نشان می دهد که برحسب نوع واحد تعیین شده است که می تواند 1 هکتوپاسکال باشد. اگر سمت گراف به بالا باشد به معنای افزایش میزان فشار هوا است و اگر بالعکس به سمت پایین باشد یعنی میزان فشار هوا به سمت پایین است که از طریق جهات نیز می توان متوجه این موضوع شد.

نکته: بهترین زمان برای تعیین مقدار درست فشار هوا شرایطی است که ساکن هستید و در حال بالا رفتن و یا پایین آمدن از سطح زمین نیستید.

کالیبره کردن فشار سنج

دقت اندازه گیری نمایش هوا و دما در این ساعت مچی بسیار زیاد است به این صورت که لوازم ابزار دقیق در داخل کارخانه تنظیم گشته است. پس اگر مشکل بسیار جدی وجود دارد عملیات کالیبره کردن ساعت را انجام دهید.

  1. به وسیله یک ستگاه فشارسنج قوی میزان دقیق فشار هوا را به دست آورید.
  2. وارد قسمت حالت فشار سنج شوید.
  3. دکمه E را به میزان 2 ثانیه بفشارید تا صفحه نمایش SET HOLD را نشان می دهد و سپس TEMP به مفهوم دماسنج نشان نشان داده می شود. این دکمه را باید تا جایی نگه دارید که این لغت ظاهر شود.
  4. با فشردن دکمه D می توانید از حالت دماسنج به حالت فشارسنج می روید و هرکدام را که قصد دارید کالیبره کنید را انتخاب نمایید.
  5. با زدن دکمه A و C میزان فشار هوا و یا دمای هوا تغییر و تنظیم می شود.
  6. با فشردن دکمه E از حالت کالیبراسیون خارج شوید.

ارتفاع سنج

صفحه نمایشگر ارتفاع سنج به دوصورت است. حالت اول نمودار میزان ارتفاع را در بالای صفحه مشاهده کنید حالت دوم میزان اختلاف سطح را نمایش می دهد که برای این کار می بایست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. با زدن دکمه A وارد حالت ارتفاع سنج شوید.
  2. دکمه E را برای 2 ثانیه بفشارید. صبر کنید تا لغت SET HOLD به نمایش دراید و پس از لغت AIT1 نشان داده می شود.
  3. دکمه D را یک بار بزنید. وارد تنظیم مدت زمان محاسبه ارتفاع سنج شوید.

5 ثانیه: در سه دقیقه اول هر ثانیه میزان ارتفاع را محاسبه می کند و پس از سه دقیقه میزان محاسبه هر 5 ثانیه یکبار خواهد بود.

2 دقیقه: در سه دقیقه اول هر ثانیه میزان ارتفاع را حساب می کند و بعد از گذشت 3 دقیقه میزان محاسبه هر دقیقه یک بار می باشد.

با فشردن دکمه A می توانید یکی از حالت های زیر را انتخاب کنید.

  1. یک مرتبه دکمه D را بزنید تا وارد انتخاب نوع صفحه نمایش شوید.
  2. با زدن دکمه A صفحه مورد نظر خود را از بین دو حالت موجود انتخاب کنید.
  3. دکمه E را بفشرید و از تنظیمات ارتفاع سنج خارج شوید.

رکورد کردن ارتفاع

این ساعت مچی میتوانید به سه حالت داده های ارتفاع را رکورد کند:

  1. ثبت دستی رکورد: در حالت ارتفاع سنج ساعت دکمه A را بزنید تا کلمه REC HOLD و سپس REC ظاهر شود و هرزمان که این کلمه مشاهده شد دست از روی دکمه بردارید تا کامل رکورد شما ثبت گردد. این ساعت قابلیت ثبت کردن حداکثر 30 رکورد را دارد.( اگر دکمه مورد نظر را بیش از حد فشارید وارد حالت TERK می شوید که در ادامه به شما توضیح خواهد داد.)
  2. ثبت رکورد به طور خودکار: طریقه ثبت این رکوردها به این صورت است که در حین حرکت میزان حداقل و حداکثر ارتفاع هایی را که یمود اید را بطور خودکار ابتدا ثبت می کند و به اینصورت نمایش می دهد:

Max: حداکثر ارتفاع پیموده شده.

MIN: حداقل ارتفاع طی شده.

ASC: جمع تمامی فرازها

DSC: جمع تمام نزول ها

هنگامیکه شما در حالت ارتفاغ سنج هستید این فرایند محاسبه می شود.

  1. حالت TREK: در حالتی که شما داخل سیستم ارتفاع سنج نیستید اما ساعت بر اساس اطلاعاتی که جمع اوری کرده است از حالت خودکار بطور پیش فرض با نمایش مدت زمان به صورت سگمنت( مربع های کوچک مشکی رنگی که به دور صفحه ساعت نمایش داده می شوند که هر کدام از آنها بیانگر 12 دقیقه مدت زمانی است) و مسیری که اکنون در حال پیودن آن هستید اگر حالت TREK فعال باشد محاسبه می کند. در واقع اگر حالت TREK فعال باشد ذخیره رکوردهای خودکار را به روز رسانی می کند بدون اینکه وارد حالت ارتفاع سنج شود در زمان مشخصی که بر دور صفحه ساعت به صورت مربع های 12 دقیقه ای مشکی رنگ نشان داده می شود.

اگر قصد دارید این حالت را فعال کنید باید در حالت ارتفاع سنج دکمه A را برای 5 ثانیه بفشارید تا کلمه TREK HOLD در ابتدا ظاهر شود و سپس لغت HOLD پاک شود و یک مربع مشکی رنگ رو به عدد 12 پدیدار شود که به این معناست که شروع زمان 12 دقیقه اول اندازه گیری است. برای خاموش کردن نیز کافی است همان دکمه را در حالت ارتفاع برای 5 ثانیه بفشارید.

مشاهده رکوردهای ذخیره شده
  1. در حالت اصلی ساعت دکمه D را دو مرتبه بفشارید تا به حالت REC وارد شوید.
  2. در حالت اول رکوردهایی را مشاهده می کنید که در قسمت اول دستی ثبت کرده اید که حداکثر تا 30 رکورد ذخیره می شود که با زدن دکمه های A و C قابل تغییر است.

  1. با زدن دکمه B می توانید حالت رکوردهای ثبت شده را تغییر دهید و به حالت رکوردهای خودکار ثبت شده می روید که ACS، MIN، MAX و DSC دارد که شما با دکمه های A و C می توانید تغییر دهید.
  2. با فشردن دکمه B به حالت رکوردهای ثبت شده از TREK می روید که مانند قبلی با زدن دکمه های A و C قابل تغییر ادن است.

نحوه پاک کردن رکورد
  1. هر کدام از رکورد ها را که بخواهید می توانید حذف کنید برای این کار کافیست در هر قسمت یکی از رکوردها را انتخاب کنید.
  2. در این قسمت باید توجه داشته باشید که میزان فشردن دکمه بسیار اهمیت داد و با هر مدت زمان نگه داشتن نوع کار متفاوت می شود. بعد از انتخاب رکورد مورد نظر دکمه E را برای 2 ثانیه بفشارید تا کلمه CLEAR نشان داده شود در همان لحظه که لغت را مشاهده کردید دست خود را از این دکمه بردارید.

نکته: در صورتیکه دکمه E را بیشتر از 5 ثانیه بفشارید بعد از نمایش کلمه CLEAR لغت CLEAR ALL نمایش داده می شود که موجب می شود تمام مواردی که در حالت رکورد ثبت کرده اید حذف می شود و متاسفانه دیگر پس از حذف شدن قابل بازیابی نیست.

زمان طلوع و غروب آفتاب

در حالت اصلی ساعت یا TIMEKEEPING دکمه D را یک مرتبه بفشارید تا زمان طلوع و غروب خورشید را ببینید.

اگر می خواهید زمان طلوع و غروب را در تاریخ خاصی مشاهده کنید می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به حالت طلوع و غروب خورشید وارد شوید.
  2. با زدن دکمه های A و C شما می توانید تاریخ مورد نظر خود را که در بالای صفحه دیجیتالی نشان داده شده است تغییر دهید.

نکته: اگر زمان طلوع و غروب خورشید بطور صحیح نشان داده نشود باید ابتدا تنظیمات اصلی ساعت که از نام شهر و دیگر موارد است را چک کنید.

کرنومتر

  1. چهار مرتبه دکمه D را در حالت اصلی ساعت بزنید.

نکته: این ساعت قابلیت نمایش ساعت، دقیقه، ثانیه و صدم ثانیه را دارد.

  1. با زدن دکمه A شما می توانید کرنومتر را اغاز کنید و با زدن همین دکمه می توانید آن را متوقف کنید.
  2. برای شروع مجدد از صفر و یا ریست کردن باید دکمه C را بفشارید.

 

 

معکوس شمار
  1. در حالت اصلی ساعت اگر چهار مرتبه دکمه D وارد قسمت معکوس شمار می شوید.
  2. می توانید با زدن دکمه A معکوس شمار را آغاز کنید و با زدن همان دکمه متوقف کنید.
  3. با فشردن دکمه C معکوس شمار ریست می شود.

نکته: برای تنظیم کردن تایمر باید مراحل زیر را انجام دهیم:

  1. ابتدا برای چند ثانیه دکمه E را بفشارید.
  2. پس از آن با زدن دکمه A و C می توانید زمان خود را مشخص کنید و با فشردن دکمه D می توانید از ساعت به دقیقه و یا ثانیه بروید.
  3. برای ذخیره دکمه E را بفشارید.

زنگ آلارم

  1. با پنج مرتبه زدن دکمه D در حالت اصلی ساعت وارد تنظیمات زنگ ساعت می شوید.

نکته: این ساعت می تواند تا 4 آلارم را تنظیم کند.

  1. با زدن دکمه A به تنظیمات تغییر نوع آلارم می روید.
  2. در یکی از آلارم ها با نگه داشتن دکمهE به تنظیمات الارم مورد نظر وارد شوید.
  3. می توانید با زدن دکمه A و C ساعت خود را تنظیم کنید که با دکمه اولی جلو و دومی به عقب برود.
  4. با زدن دکمه D می توانید وارد حالت بعدی یعنی از ساعت به دقیقه بروید و با زدن دکمه های C و A زمانتان را تنظیم کنید.
  5. با زدن دکمه E تنظیمات مورد نظر خود را ذخیره کنید.
  6. پس از اینکه 4 آلارم را با دکمه A بگذرانید وارد قسمت SNZ(مخفف SNOOZE) به معنی زنگ ممتد شوید.
  1. با زدن دکمه B می توانید آن را روشن و یا خاموش کنید. که اگر روشن باشد با زدن هر دکمه از ساعت صدا تا 2 الی 3 دقیقه خاموش است و مجدد آلارم می زند تا مادامی که شما در این قسمت SNOOZE را خاموش نمایید و دیگر آلارم مجدد نمی زند.
  2. با فشردن دکمه A وارد قسمت SIG می شوید. که اگر روشن باشد در راس هر ساعتی قرار بگیرد صدای بوقی می دهد که با زدن دکمه B می توانید آن را خاموش یا روشن کنید.
  3. در آخر دکمه D را بزنید و به حالت اصلی و اولیه ساعت خود باز می گردید.

برای خاموش کردن آلارم مورد نظر باید روی آلارم مربوطه بروید و دکمه B را بزنید.

ساعت جهانی

  1. دکمه D را در حالت اصلی ساعت 6 مرتبه بزنید تا وارد قسمت ساعت جهانی شوید.
  2. با زدن دکمه های A و C می توانیئ نام شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته: اگر زمان نشان داده شده با زمان اصلی تفاوت داشته باشد باید در ابتدا حالت تابستانه را چک کنید. این حالت برای حالتی است که در 6 ماه اول و دوم سال باید زمان به جلو و یا عقب بر میگردد. اگر حالت تابستانه برای آن شهر فعال باشد به صورت یک علامت کوچک در سمت چپ بالای صفحه به صورت حروف کوچک DST نشان داده می شود. برای چک کردن حالت تابستانه یا DST ساعت برروی هر شهری که هستید دکمه E را برای 2 ثانیه بزنید. با این کار حالت تابستانه روشن یا خاموش می شود.

تنظیم روشنایی ساعت

ساعت شما توانایی روشنایی خودکار را دارد به صورتیکه اگر دست خود را حدود 40 درجه بچرخانید چراغ ساعت روشن خواهد شد.

برای اینکه روشنایی ساعت را بصورت خودکار تنظیم کنید باید دکمه L را که بین بند و صفحه ساعت است را چند ثانیه نگه دارید تا لغت LT در صفحه نمایش ظاهر شود. جهت خاموش کردن آن باید همان دکمه را برای چند ثانیه نگه دارید.

نکته: هنگامیکه ساعت برروی دست شما است می توانید 90 درجه دست خود را بچرخانید تا سیستم روشنایی ساعت(اتولایت) آن فعال شود و نور ساعت روشن می شود بدون اینکه بتوانید دکمه ای از ساعت را بزنید.

ریست کردن ساعت

ممکن است شما متوجه بشوید که زمان نشان داده شده با زمان واقعی تفاوت داشته باشد در این حالت ساعت شما نیاز به ریست شدن دارد.

برای ریست کردن ساعت باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در حالت اصلی ساعت دکمه E را ببرای چند ثانیه بفشارید تا به تنظیمات ساعت وارد بشوید. در این حالت نام شهرها را در صفحه نمایش مشاهده کنید.
  2. برای انتخاب نام شهر UTC دکمه A و C را بفشارید
  3. با زدن دکمه D به حالت تغییر ثانیه بروید.
  4. با استفاده از لینک زیر می توانید زمان دقیق UTC را پیدا کنید و ادامه تغییرات را در تنظیمات انجام دهید.
  5. با زدن دکمه A می توانید هر زمان ثانیه شمار را از صفر آغاز کنید.
  6. در ادامه می توانید با زدن دکمه D حالت ساعت مچی را از ساعت به دقیقه و سپس به تاریخ ببرید و با زدن دکمه های A و C تنظیمات ساعت شمار و دقیقه شمار را اعمال کنید.
  7. برای تنظیم تاریخ حتما باید آن را برحسب میلادی تنظیم کنید و اگر برحسب شمسی و یا قمری تنظیم کنید تنظیمات ساعت به هم می ریزد.
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *