لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500

آموزش تنظیم  کاسیو ادیفایس EQS-500 و ریست آن

در این مقاله به نحوه تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500 خواهیم پرداخت و با اجزا و امکانات آن کاملا آشنا خواهیم شد.

تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500
تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500

 

امکانات و نحوه تنظیم کاسیو ادیفایس EQS-500

  1. کرنومتر و معکوس شمار
  2. زنگ و آلارم
  3. ساعت جهانی
  4. تا عمق 100 متر ضدآب
  5. تمام استیل

قبل از شروع آموزش حالت TIME KEEPING حالتی است که ساعت زمان اصلی را نمایش می دهد و موتوری کوچک سمت راست صفحه حالت های موجود در ساعت است که در حالت TIME KEEPING می بایست عقربه کوچک سمت یکی از روزهای هفته در نیم دایره راستی را نمایش می دهد. البته با نگه داشتن دکمه پایین سمت چپ به مدت زمان 2 ثانیه ساعت شما در هر حالتی باشد به صورت خودکار وارد TIMEKEEPING می شود.

معرفی اجزای ساعت

تنظیم اصلی ساعت ادیفایس

  1. در حالت اصلی ساعت TIME KEEPING دکمه ADJUST بالا در سمت چپ ا بفشارید تا صدای بوقی بدهد و عقربه ثانیه شمار بایستد.
  2. دور قاب(بزل) ساعت نام شهرها بصورت اختصاری نوشته شده است مثلا شهر تهران رو به عدد 2 بصورت TEHRAN نوشته شده است. با دکمه های FORWARD/RESERVE می توانید نام شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  3. قسمت آنالوگ ساعت بصورت اتوماتیک می چرخد و زمان را مشخص می کند. موتوری که در بالای صفحه سمت چپ وجود دارد AM-PM یا صبحگاه و شامگاه را نشان می دهد. به صورتیکه اگر توجه کنید در حالتیکه عقربه کوچک در سمت راست باشد صبحگاه AM می باشد و اگر در سمت چپ باشد شامگاه PM را نشان می دهد که به نسبت زمان متغییر است.

نکته: برای تنظیم حالت تابستانه یا همان DST(حالتی است که در 6 ماه اول و دوم سال زمان ساعت به میزان یک ساعت به جلو و یا عقب می رود) بایستی دکمه RESERVE بالا در سمت راست را یک مرتبه بفشارید تا حالت ساعت مچی از STD به DST برود. توجه داشته باشید که در 6 ماه اول سال حالت ساعت باید روی DST و در نیمه دوم سال روی حالت STD باشد.

  1. با فشردن دکمه MODE به حالت های تنظیمات وارد شوید. حالت اول تنظیم دستی ساعت است.
  2. نکته مهم در تنظیم ساعت کاسیو ادیفایس 

تبصره: تحت هیچ عنوانی ساعت مچی خود را بصورت دستی تنظیم نکنید. به دلیل اینکه تنظیمات ساعت بهم میریزد و مجبور میشوید که ساعت خود را ریست کنید. همه تنظیمات زمان شهرهای برحسب UTC تنظیم می شود و هیچوقت نباید بصورت دستی تغییر روی شهر خودتان بجز UTC انجام دهید.

  1. برای تغییر زمان می توانید دکمه های FORWARD/RESERVE را بزنید.
  2. با فشردن دوباره ی دکمه MODE به تنظیمات سال وارد شوید. سال 2000 در این ساعت مچی تعریف شده است و تنها شما باید مقدار یکان و دهگان را مشخص کنید که عقربه ثانیه شمار نشان دهنده سال میلادی می باشد. با دوباره فشردن دکمه MODE ثانیه شمار به حالت یکان سال می رود برای مثال سال 2017 عدد 1 را در حالت اول ثانیه شمار است و با فشردن دوباره دکمه MODE ثانیه شمار حالت یکان سال میلادی یعنی 7 می رود.

تبصره: تاریخ تعبیه شده بر تقویم تمامی ساعت های کاسیو برحسب تقویم میلادی می باشد. هیچگاه تقویم ساعت مچی را برحسب شمسی یا قمری تنظیم نکنید وگرنه روزهای هفته بصورت اشتباه نمایش داده می شوند.

  1. با فشردن دکمه MODE وارد تنظیمات ماه شوید. در این حالت عقربه ثانیه شمار رو به هر عددی باشد نشان دهنده ماه میلادی است برای مثال اگر به سمت عدد 12 باشد به مفهوم DECEMBER است.
  2. با زدن دکمه MODE تقویم ساعت یک تکان کوچک می خورد و شما با زدن دکمه های FORWARD و RESERVE روز را بر حسب تقویم میلادی تغییر دهید. تقویم ساعت حتما باید بر حسب میلادی تنظیم شود در غیراینصورت روزهای هفته را بصورت اشتباهی نشان می دهد.
  3. دکمه MODE را دوباره بزنید تا به حالت اولیه تنظیم دستی ساعت برمیگردد. برای ذخیره همه تنظیماتی که اعمال شده است کافیست دکمه ADJUST را یک مرتبه بفشارید.

کرنومتر ساعت کاسیو
  1. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را یک مرتبه بفشارید تا به قسمت کرنومتر وارد شوید.

نکته: کرنومتر ساعت می تواند ساعت، دقیقه، ثانیه و صدم ثانیه را نشان بدهد.

  1. با فشردن دکمه RESERVE کرنومتر آغاز می شود. ثانیه شمار بزرگ ساعت حالت صدم ثانیه را دارد.
  2. با دکمه RESERVE میتوانید کرنومتر را متوقف کنید.
  3. برای اینکه کرنومتر را ریست کنید و یا مجددا از صفر آغاز کنید کافیست FORWARD را بفشارید.

ساعت جهانی WORLD TIME
  1. در حالت TIME KEEPING دکمه MODE را دو مرتبه بزنید تا وارد تنظیمات ساعت جهانی شوید. موتور کوچک پایین سمت چپ صفحه نمایشگر ساعت جهانی می باشد.
  2. با فشردن دکمه های FORWARD و RESERVE می توانید نام شهر دوم خود را انتخاب کنید و هم زمان، زمان جهانی تنظیم می شود.

ممکن است در برخی از شهرهای خاص دنیا زمان یک ساعت به جلو یا عقب باشد این موضوع مربوط به DST ساعت است که برای درست کردن آن باید با فشردن دکمه MODE حالت را از STD به DST یا برعکس تغییر دهید.

زنگ هشدار ALARM
  1. برای وارد شدن به قسمت ALARM و یا زنگ هشدار ساعت ابتدا باید دکمه MODE را چهار مرتبه در حالت TIME KEEPING بزنید. موتور کوچک پایین صفحه به حالت AL تغییر پیدا می کند.
  2. به جهت عقربه های ساعت توجه کنید. در سمت چپ و راست عدد 10 روبروی این عقربه لغت ON و OFF درج شده است که اگر عقربه ثانیه شمار روی لغت ON باشد آلارم و یا زنگ ساعت روشن می شود و در صورتیکه OFF باشد آلارم و زنگ ساعت به حالت خاموش است . با فشردن دکمه ADJUST در قسمت بالا سمت چپ می توانید آن را خاموش و روشن کنید.
  3. با زدن دکمه های FORWARD/RESERVE می توانید زمان آلارم را تنظیم کنید.
  4. با فشردن دکمه MODE به حالت اصلی برمیگردد.

نکته: موتوری که در قسمت بالای صفحه سمت چپ قرار دارد نمایانگر AM-PM یا زمان شب و صبح است. که اگر دقت داشته باشید در حالتیکه عقربه کوچک در سمت راست باشد هنگام صبح AM است و در حالتیکه سمت چپ باشد PM به معنی شامگاه را نشان می دهد.

آموزش ریست کردن ساعت کاسیو

این مطلب مناسب کسانی است که تنظیمات ساعتشان بهم ریخته است.

  1. در حالت TIME KEEPING دکمه ADJUST را در قسمت بالا سمت چپ برای مدت زمان 2 ثانیه بفشارید.
  2. با فشردن دکمه های FORWAD/RESERVE شهر UTC را که روبروی عدد 12 است را انتخاب کنید.
  3. در قسمت پایین سمت چپ دکمه MODE قرار دارد آن را بفشارید، در این لحظه می توانید از طریق سایت زیر زمان دقیق UTC را بیابید.
  4. مجدد با دکمه های FORWARD/RESERVE زمان را دقیق تنظیم کنید.
  5. در آخر دکمه ADJUST بالا سمت چپ را بفشارید و دوباره به تنظیمات شهر مورد نظرتان وارد شوید.

آموزش ریست عقربه ها
  1. در حالت TIME KEEPING دکمه پایین سمت چپ را به مدت زمان 2 ثانیه نگه دارید عقربه ثانیه شمار به سمت 12 می رود در صورتیکه بر روی عدد 12 نایستد با دکمه پایین سمت راست  به عدد 12 هدایتش کنید.
  2. دکمه MODE پایین سمت چپ را فشار دهید. عقربه های دقیقه و ساعت شروع به حرکت می کنند و باید هر دو راس عدد 12 بایستد در غیر این صورت با دکمه FORWARD پایین سمت به عدد 12 هدایتشان کنید.
  3. دکمه MODE را بزنید. عقربه های موتور پایین سمت چپ شروع به حرکت کرده و باید راس عدد 12 بایستند در غیر اینصورت با دکمه FORWARD به سمت عدد 12 هدایتشان کنید.
  4. برای بار دوم دکمه MODE را بزنید. عدد تقویم ساعت شروع به حرکت می کند و باید روی عدد یک متوقف شود. در غیر اینصورت باید با دکمه FORWARD به سمت عدد 12 هدایت شود.
  5. در آخر دکمه ADJSUT بالا سمت چپ را فشار دهید. زمان ساعت به حالت اولیه و ریست برمی گردد.
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *