لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

چگونه می توانیم کلکسیونر ساعت باشیم!

شماهم کلکسیونر ساعت باشید! اکثر مردم جهان به جمع آوری ساعت مچی علاقه دارند. برخی از افراد تنها استایل ساعت را دوست دارند و قصد دارند با هر تیپ خود ساعت مناسبش را استفاده کنند اما عده ای دیگر آن ها را برای سودآوری و سرمایه گذاری جمع آوری میکنند. اگر میخواهید کلکسیونر ساعت باشید باید مطالب زیادی را در مورد ساعت مطالعه کنید تا بتوانید به راحتی و با اگاهی ساعت های مورد علاقه تان انتخاب کنید. با برندها و ویژگی های مهم ساعت مچی آشنا شوید و با خرید بهترین ساعت ها تا سالیان دراز از آنها به خوبی نگه داری کنید.

جمع آوری ساعت مچی برای کلکسیونر ساعت

اگر قصد دارید تا بهترین کلکسیون ساعت را جمع آوری کنید حتما 5 مورد زیر را در نظر داشته باشید:

1- تعیین بودجه

حتما قبل از خرید ساعت بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید با توجه به هزینه ای که می کنید بهترین و مناسب ترین محصول را خریداری کنید. ساعت مچی جزو اکسسوری های لوکس بشمار می رود و بهتر است یک ساعت مچی اورجینال و باکیفیت تهیه کنید تا برای مدت طولانی و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.

اگر صرفا برای سرمایه گذاری قصد خرید ساعت دارید باید بدانید که ساعت مچی بطور کلی گزینه ی خوبی برای سرمایه گذاری نیست مگر اینکه ساعت های رده بالای سوئیسی مانند رولکس و هابلوت و… را خریداری کنید که با تغییر نرخ دلار رابطه مستقیم دارد.

2- انتخاب ساعت باکیفیت

همیشه به دنبال ساعت های باکیفیت باشید که تمیز و نو باشند. در بازار محصولات کلکسیونی، مهم ترین مسئله ای که ارزش یک کالا را مشخص می کند این است که یک کلکسیونر تا چه حد حاضر است برای آن هزینه کند. برندهایی که کیفیت ساخت بالایی دارند طبیعتا از قیمت بالاتری نیز بهره مند هستند. برندهایی که قدمت زیادی دارند و شناخته شده تر هستند عموما برای خرید آن ها باید هزینه زیادی را پرداخت کرد. توجه داشته باشید که بهتر است هر زمانی که قصد داشتید ساعت مچی تهیه کنید بهتر است بهترین ساعتی را که با موجودی شما سازگاری دارد را خریداری کنید.

تقریبا در همه موارد، ساعت مچی های نو و کارنکرده قیمت بالاتری نسبت به ساعت مچی های دست دوم و کارکرده دارند. بطور مثال یک ساعت رولکس که با الماس دیزاین شده است ممکن است بسیار ارزشمند باشد اما اغلب کلکسیونر ها عموما نمی خواهند مبلغ زیادی را برای اینگونه ساعت ها بپردازند و ترجیح میدهند این ساعت ها را بصورت دست دوم تهیه کنند.

اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی خواهید با خرید و فروش ساعت سودی بدست آورید، به ارزش ساعت مچی در موقع فروش توجی نکنید و هر چیزی که شمارا جذب کرد و مطابق سلیقه شما بود را تهیه کنید.

3- انتخاب برند مطرح

برندهای مطرح را بشناسید. نام برندهایی که بیشترین سرچ را داشته اند عموما مارک هایی هستند که کلکسیونرها بیشتر طالب آن هستند. اگر شما می خواهید کلکسیون ساعت خود را جمع آوری کنید بهتر است از یکی از این برندها شروع کنید.

نام ساعت مچی رولکس را به احتمال زیاد شنیده اید. رولکس یکی از لوکس ترین برندهای ساعت مچی می باشد و از برندهای مشابه آن می توان به پتک فیلیپ، شوپارد، اودمار پیگه و بلنک پین اشاره کرد.

برندهای لوکس با قیمت مناسب تری نیز وجود دارند که بتوانند توجه شما را به خود جلب کنند. به امار فروش برندها توجه کنید تا دریابید که کدام برند فروش بهتری دارد.

توجه داشته باشید که این برندهای شناخته شده طبیعتا قیمت های بالایی نیز دارند، پس بهتر است با توجه به بودجه خود به سراغ آنها بروید.

4- پیوستن به جمع ساعت بازهای حرفه ای

به شما پیشنهاد می کنیم برای پیشرفت در اینکار به گروه ها و انجمن های مجموعه داران ساعت بپیوندید. در اغلب اوقات، بهترین منبعی که میتوانید از آن اطلاعاتی در رابطه با سبک ها و قیمت ساعت ها بدست آورید، خود مجموعه داران هستند. انجمن های زیادی در سراسر جهان وجود دارد. شما می توانید خود را به این انجمن ها وارد کنید و به آنها بگویید که تازه کار هستید و سعی میکنید تا آنجایی که میتوانید مطالب جدید را بیاموزید. حتما دیگر گردآورنده های ساعت نیز خوشحال خواهند شد که دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.

5- پیداکردن تعمیرکار تخصصی ساعت

با یک تعمیرکار تخصصی ساعت آشنا شوید. اینگونه افراد می توانند اطلاعات جالب و مفیدی در رابطه با ساعتی که قصد خرید آن را دارید به شما بدهند. علاوه بر این می توانید برای خرید ساعت های کارکرده از آنها کمک بگیرید. اگر جزو افرادی هستید که ساعت های جدید و نو را خریداری میکنید شاید این موضوع برای شما از اهمیت کمتری برخوردار باشد. با این حال، حتی ساعت های جدید نیز به تعمیر و تنظیم نیازدارند که انجام اینکارها باید توسط یک متخصص انجام شود تا از ارزش ساعت مچی کاسته نشود.

در خرید ساعت دقت کنید.

1- سعی کنید ساعتی که قصد خرید آن را دارید را با دقت بررسی کنید و از تمام ویژگی های آن مطلع شوید. کلکسیونرهای حرفه ای معمولا ترجیح میدهند که بصورت حضوری خرید کنند، برای اینکار می توانید به شعب مختلف گالری جواهریان در استان البرز مراجعه کنید. شما می توانید از طریق فروشندگان، ساعت هایی را که به دنبال آنها هستید را سفارش دهید و یا موجودی آن ها را پیگیری کنید.

2- برای اینکه گزینه های بیشتری داشته باشید تا بتوانید به راحتی ساعت مورد نظرتان را انتخاب کنید بهتر است به سراغ فروشگاه های اینترنتی برود. در سایت گالری جواهریان مجموعه ی بزرگی از ساعت مچی ها با استایل و طرح های مختلف وجود دارد که با خیالی آسوده می توانید ساعت مناسب خودتان را پیدا کنید.

3- وضعیت ساعتتان را بطور کامل بررسی کنید. از فروشنده سوال کنید که آیا قطعات ساعت تعویض شده اند یا خیر تا مشخص شود ساعتی که میخواهید اصل است یا تقلبی.

4- به حرکت عقربه های ساعت مچی دقت کنید، حرکت آنها باید صاف و دقیق باشد. اگر عقربه ها بصورت نامنظم حرکت کنند یا تکان دهنده بنظر برسند، ممکن است ساعت در داخل آسیب دیده باشد و یا حتی تقلبی باشد.

5- یاد بگیرید که ساعت تقلبی را از اصل تشخیص دهید. این امر خیلی از کیفیت خرید شما تاثیر دارد. برخی از این ساعت های تقلبی بسیار باکیفیت هستند و حتی ممکن است یک کلکسیونر باتجربه را نیز فریب دهند. نشانه های تقلبی بودن هرساعت مچی متفاوت است، پس در رابطه با هربرند اطلاعات خود را زیاد کنید و اگر به ساعتی شک دارید آن را خریداری نکنید.

بهتر است بدانید که در صورت خرید کالای اورجینال میتوانید از فروشنده بخواهید که در فاکتور شما ذکر کند که کالا اصل است.

ساعت های تقلبی اغلب سبک تر از ساعت های اصل هستند به علت اینکه از مواد ارزانتری در ساخت آنها استفاده می شود.

6- ممکن است شما بخواهید ساعت کارکرده ای را بخرید و آن را تعمیر کنید. پس بهتر است قبل از خرید آن در مورد هزینه تعمیرش تحقیق کنید تا درست تر سرمایه گذاری کنید. ممکن است تصور کنید که ساعتی قدیمی را با مبلغ بسیار پایینی خریداری کرده اید اما هزینه تعمیر آن بسیار بالا باشد و پس از تعمیر هم به قیمت مناسبی نتوانید آن را بفروشید، بنابراین بهتر است که این ساعت را نخرید.

اما در حالتی که شما آن ساعت را دوست دارید و قیمت فروش آن پس از تعمیر برای شما اهمیتی ندارد بهتر است تا آن را خریداری کنید.

اصول نگهداری از ساعت

1- ساعت مچی خود را در محیط های خنک، خشک و تاریک نگهداری کنید. گرمای محیط و رطوبت بالا می تواند به مکانیزم های داخلی ساعت آسیب بزند، این در حالیست که نور خورشید می تواند روی سطح لکه ایجاد کند. در نتیجه با نگه داشتن ساعت ها در محیط های معتدل و دور از تابش نور مستقیم خورشید می توانید آن هارا ایمن نگه دارید. فقط در مواقعی که میخواهید از ساعت استفاده کنید آن را بیرون بیاورید تا ظاهر خود را حفظ کنند.

اغلب مجموعه داران ساعت های خود را در کشو نگهداری میکنند، در این حالت باید دقت کنید که ساعت ها باهم برخورد نداشته باشند و در کشو را همواره بسته نگه دارید.

اگر ساعت ها را در ویترین شیشه ای نگهداری می کنید باید توجه داشته باشید که ویترین را در زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

2- ساعت مچی را از میدان مغناطیسی دور نگه دارید. این مسئله می تواند باعث شود که اجزای ساعت از جای خود خارج شوند و مکانیسم ساعت بهم بریزد.

در نظر داشته باشید که هنگام پیدا کردن جای مناسب برای ساعت مچی خود، آن را دور از وسایلی آهن ربا دارند مانند بلندگوها، لوازم برقی خانگی، قفل درهای کابینت و برخی از اسباب بازی ها قرار دهید.

3- بهتر است ساعت مچی ها را در جعبه خود ساعت نگهداری کنید. جعبه های اورجینال به گونه ای طراحی شده اند که از آنها محافظت می کند. آنها بهترین گزینه برای شرایط نگهداری هستند. در صورت امکان هر ساعت مچی که تهیه می کنید جعبه ی آن را نیز تهیه کنید. ساعت های قدیمی ممکن است جعبه اصلی نداشته باشند. این جعبه ها ممکن است بصورت آنلاین و یا در حراج ها به فروش برسند.

4- برای محافظت از ساعت ها بهتر است که توسط متخصص تعمیرات تعمیر شوند. این افراد به تعمیرات تخصصی ساعت مچی مسلط هستند و به خوبی میدانند که چگونه با موتورهای ظریف و کوچک ساعت کار کنند تا آسیبی به آنها نرسد و ارزش آنها حفظ شود. حتی اگر تنها نیاز دارید که باتری ساعت را تعویض کنید هم بهتر است که اینکار را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *