لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

نحوه نگهداری ساعت مچی با روکش طلا

چه نکاتی را باید در نگهداری ساعت مچی در نظر گرفت ؟!

مهمترین نکته در نگهداری ساعت مچی و جواهرات اینست که : بیشتر جواهرات، ظریف و کاملا شکننده هستند. بنابراین در هنگام تمیز کردن یا تعمیر آنها باید دقت لازم را بکار برد زیرا همیشه خطر آسیب دیدن آنها وجود دارد. این دقت باید برای ساعت های روکش طلا بسیار بیشتر باشد زیرا این ساعت ها اگر چه بر پایه فلز هستند اما با فلز گرانبهایی به ضخامت چند میکرون پوشیده شده است. اما نمی توان به علت سخت بودن و دقت بالای آن از تمیز کردن ساعت مچی صرف نظر کرد. تمیز بودن به افزایش دوام ساعت کمک میکند و باعث میشود ساعت به درستی کار کند و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد.

ساعت خود را تمیز نگه دارید:

  1. ساعت خود را مرطوب نکنید. بهترین راه برای اینکه ساعت با روکش طلا سالم و جذاب بماند این است که از رطوبت آن را دور نگه داریم. طلا با آب واکنش نمی دهد به همین خاطر می شود آن را با مواد شوینده و آب شستشو داد اما بهتر است بدانید که آب ممکن است به فلز پایه بکار رفته در قاب و بند آسیب برساند و موتور این ساعت ها دارای ظرافت و پیچیدگی بسیاری هستند و ممکن است شستن ساعت با آب باعث شود به موتور آسیب برسد.
نگهداری ساعت مچی
نگهداری ساعت مچی
پس باید توجه داشته باشید که هنگام انجام دادن کارهای زیر از ساعت خود استفاده نکنید: دوش گرفتن یا استحمام شستن ظروف شنا کردن قدم زدن در زیر باران ورزش کردن باغبانی
  1. تا حد امکان بعد از استفاده از مواد آرایشی و اسپری از ساعت مچی خود استفاده کنید زیرا تاثیر بسیار بیشتری از آب رروی ساعت می گذارند و به مرور زمان باعث آسیب رسیدن به ساعت می شود. بهتر است از زدن عطر برروی مچ دست هنگام استفاده از ساعت خودداری کنید.
  2. با استفاده از یک توپ پنبه ای مربوط ساعت را تمیز کنید. می توانید از یک پنبه با رطوبت کم و یا پارچه نخی نرم (مانند یک تی شرت) برای تمیز کردن استفاده کنید. با پنبه خیس به آرامی و با دقت تمیز کنید. پس از آن با یک پنبه و یا پارچه روی آن بکشید این کار باعث می شود که بعد از هربار استفاده آلودگی ها به سرعت از بین بروند و دیگر نیازی به تمیزکاری عمیق نباشد.
حتما مواظب باشید که داخل ساعت را خیس نکنید، زیرا این امر می تواند به شدت آسیب به ساعت آسیب برساند و یا حتی باعث از بین رفتن آن شود.

طریقه تمیز کردن عمیق ساعت

  1. لکه ها را با خمیر دندان تمیز کنید. اگر خمیر دندان به دندان شما آسیب نمیزند پس برای فلز نیز می تواند استفاده شود. هر خمیر دندان غیر ژلی برای انجام این کار مناسب است. در صورتی که روی ساعت لکه های کثیفی مشاهده شد این روش بهترین راه برای تمیز کردن آن است.
مقداری خمیردندان را روی یک پارچه تمیز و یا یک تکه پنبه بریزید و یا حتی می توانید خمیردندان را بصورت مستقیم روی قسمت های کثیف قرار دهید و به آرامی اما محکم خمیردندان را روی لکه ها ماساژ دهید. برای تمیز کردن ساعت مچی بهتر است از قسمت داخلی آن شروع کنید و سپس قسمت خارجی را تمیز کنید. اما باید بسیار مراقب قسمت های شکننده ساعت که با طلا روکش شده است باشید. در پایان با یک پارچه یا پنبه تمیز مرطوب، خمیردندان را از روی ساعت پاک کنید و مطمئن شوید که خمیردندان ها را بطور کامل از بین رفته اند. در صورتی که خمیردندان روی ساعت بماند باعث خوردگی می شود پس باید از تمیزی آن اطمینان حاصل کنید.
  1. شیارهای قاب و بند ساعت را به کمک یک گوش پاک کن تمیز کنید. ساعت مچی ها عموما دارای قطعات بسیار کوچک و چرخدنده هایی هستند که تمیز کردن آنها بسیار مشکل است و نیازمند دقت بالایی است. پس سعی کنید با نوک تیز پنبه داخل شیارهای و قسمت هایی از ساعت که دسترسی به آنها سخت است را تمیز کنید.
  1. شما می توانید برای کثیفی های دشوارتر از آمونیاک استفاده کنید. اگر بند ساعت شما بسیار کثیف است می توانید آن را در محصول آمونیاک و آب به نسبت 6 به یک قرار دهید. دقت داشته باشید که اجازه ندهید ساعت در محصول بیشتر از 60 ثانیه بماند، پس از گذشت این زمان ساعت مچی را بلافاصله خارج کرده و خشک کنید.
  1. ساعت را بطور کامل خشک کنید. از پارچه ای نرم و ظریف که برای تمیزکردن جواهرات است استفاده کنید. آن را به آرامی روی ساعت ماساژ دهید و بعد از اینکه کاملا خشک شد از پارچه تمیز دیگری استفاده کنید تا از درخشانی آن کاسته نشود.
اکنون می توانید از ساعت تمیز خود استفاده کنید و استایلتان را تکمیل کنید!
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *