لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

آشنایی با انواع قفل ساعت مچی

قفل های ساعت مچی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع قفل ساعت مچی آشنا کنیم:

انواع قفل ساعت مچی

در گذشته ساعت مچی به عنوان یک وسیله کاربردی برای نمایش ساعت مورد استفاده قرار میگرفت. با گذشت زمان ساعت ها به عنوان یکی از ارکان اصلی مد و فشن قرار گرفته اند: به همین دلیل امروزه ساعت مچی ها در طرح و مدل های گوناگون وارد بازار می شوند. اگر قصد خرید ساعت مچی دارید باید به اجزای مختلف آن توجه کنید که از مهمترین آنها قفل می باشد. نوع قفل تاثیر به سزایی در زیبایی ، امنیت و طول عمر بند ساعت شما دارد.
انواع قفل ساعت مچی
انواع قفل ساعت مچی

انواع قفل ساعت مچی: 1-سگکی(کمربندی)

یکی از مرسوم ترین انواع قفل ساعت مچی قفل سگکی ساده یا کمربندی می باشد. استفاده آسان ، ارزان بودن و دوام بسیار زیاد آن را به پرطرفدارترین نوع قفل تبدیل کرده است. این مدل قفل عمدتا در ساعت هایی با بند چرم ، برزنت و سیلیکونی (رابر) بکار برده می شود و به سادگی می توان اندازه بند را با اندازه مچ دست تطبیق داد. استفاده از قفل سگکی در ساعت های چرمی در دراز مدت ممکن است طول عمر بند را کاهش دهد.

قفل دستبندی (تاشو)

می توان قفل دستبندی را جزء ساده ترین انواع قفل ساعت مچی قرار داد که بیشتر در زیورآلات و ساعت های فلزی زنانه ظریف استفاده می شود. اگر ساعتی با این قفل انتخاب کردید باید بدانید این نوع قفل نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به سایر قفل ها می باشد زیرا ممکن است با ضربه کوچک قفل باز شود.

قفل کلیپسی

این مدل قفل در دو مدل بند کاربرد دارد; حصیربافت و پین بند. برای باز شدن باید ضامن را بکشید. همچنین برای بستن کافی ست تا یک سمت قفل را که دارای یک میله کوچیک است را روی طرف دیگر قفل فشار دهید تا میله درون ضامن چفت شود.

قفل پروانه ای (پنهان)

از جذاب ترین و امن ترین نوع قفل ساعت مچی قفل پروانه ای می باشد که به آن قفل پنهان نیز می گویند. این قفل شامل 3 تکه است و بعد بسته شدن قفل دیده نمی شود به همین دلیل شرکت های لوکس از این قفل برای ساخت ساعت مچی استفاده می کنند. برای باز کردن قفل باید دو دکمه کناری را فشار دهید. این نوع قفل در ساعت هایی با بند استیل و سرامیکی دیده می شود.

قفل پروانه ای مخفی (کششی)

همان قفل پروانه ای است با این تفاوت که دکمه ندارد. این نوع قفل از دو طرف کششی بوده و تکه های قفل به صورتی روی هم قرار میگیرند که بند ساعت کاملا یکپارچه به نظر می رسد. این نوع قفل نیز در بیشتر ساعت های لوکس دیده می شود.

قفل دیپلویانت

این نوع قفل را می توان از جدیدترین انواع قفل ساعت مچی دانست که مخصوص ساعت های بند پلاستیکی (رابر) و چرمی است که به خود بند متصل می شود. مکانیسم این قفل این امکان را می دهد که انتهای بند در اندازه مچ دست تنظیم شود. عمر بند چرمی ساعت را به شدت افزایش می دهد. این قفل 3 تکه و شباهت بسیاری به قفل پروانه ای دارد.

قفل پیوسته دو تکه (انبساطی ساده)

این مدل قفل از متنوعترین و پرکاربردترین نوع قفل ساعت مچی می باشد. این قفل ها کارایی راحت و امنیت بالایی دارند و از دو تکه تشکیل شده اند. غالبا در ساعت های بند فلزی و در بعضی موارد روی بند سیلیکونی (رابر) و چرمی نیز استفاده می شود.

قفل پیوسته دو تکه دکمه دار (انبساطی)

همانطور که از نام این قفل پیداست تفاوتش با قفل پیوسته دو تکه داشتن دو دکمه کناری می باشند که با فشردن آن ها باز می شوند. باید به این نکته توجه کرد که قفل های انبساطی بسیار متنوع هستند. ممکن است طراحی های گوناگونی از آن را در بین ساعت های فلزی مشاهد کنید اما به طور کلی دو دسته اند.

سخن پایانی
به جز انواع قفلی که در بالا به آن اشاره کردیم می توان قفل هایی خاص نیز در بین ساعت مچی ها مشاهده کرد که مختص یک مدل ساعت یا یک برند به خصوص می باشد. اما به طور کلی شما را با مدل هایی از قفل ها که بیشترین کاربرد را دارد آشنا کردیم که به شما این امکان را می دهد که به راحتی ساعت با قفل مناسب خود را در سایت گالری جواهریان انتخاب کنید.
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن

اسفند 27, 1402

سیتیزن این برند محبوب و دوستداشتنی سری های مختلفی دارد که هر کدام در یک دسته بندی خاص با یک کد مشخص می شوند. هدف این مقاله (راهنمای تنظیم سری CAL.E660 سیتیزن) معرفی کامل و

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *