لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

11 نکته مهم در خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

راهنمای خرید ساعت مچی مردانه و زنانه

در خرید ساعت مچی مردانه و زنانه ویژگی های  زیادی از یک ساعت مچی وجود دارد که پیدا کردن و خرید آن را بسیار راحت تر می کند. با این حال، بسیار مهم است که ساعت مناسبی را پیدا کنید که با شخصیت و سبک زندگی و نوع پوشش شما مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است در نهایت از  خرید خود رضایت کافی را نداشته باشید و یا نیاز به خرید یک ساعت مچی جدید پیدا کنید.

در این مقاله، 11 نکته اساسی را که باید قبل از خرید ساعت در نظر بگیرید، بررسی می کنیم. بعضی از این نکات در انتخاب ساعت را ممکن است بدانید، اما ممکن است قبلاً به بعضی از آنها فکر نکرده باشید.

11 ویژگی مهم خرید ساعت مچی مردانه و زنانه چیست؟

استایل ساعت مچی مردانه یا زنانه

یک ساعت مچی خوب باید روی مچ دست شما عالی به نظر برسد به همین دلیل یک ساعت مچی در شکل و اندازه ی مختلف ساخته میشود. به طور کلی ساعت های مچی را می توان در یکی از سبک های زیر طبقه بندی کرد:

نکته ای که باید توجه داشته باشید اینست که سبک ساعت مچی شما که باید به دنبال آن باشید بستگی به این دارد که در چه زمانی بیشتر از همیشه از ساعت مچی خود قرار است استفاده کنید.اگر قصد دارید از ساعت مچی خود در را رویدادهای تجاری لوکس بپوشید، یک ساعت مچی لاکچری انتخاب خوبی است. از سوی دیگر، اگر به یک ساعتی احتیاج دارید که در انواع مراسمات شخصی و تجاری ظاهر خوبی داشته باشد، یک ساعت کلاسیک کافی است. در نهایت، اگر شما یک ورزشکار هستید، باید یک ساعت اسپرت که ویژگی ها و قدرت لازم مورد نظر شما را دارا باشد انتخاب کنید.

نوع صفحه ساعت (آنالوگ یا دیجیتال)

ساعت های دیجیتال مانند تلفن های همراه زمان را نشان می دهندو دارای صفحه نمایشی دیجیتالی هستند. ساعت های آنالوگ کمی قدیمی تر به نظر می رسند. در این نوع از ساعت های مچی از عقربه و اعداد رومی یا ایندکس استفاده شده است.بیشتر ساعت‌های اسپورت دارای صفحه دیجیتال هستند، در حالی که ساعت‌های لوکس یا معمولی دارای صفحه ای آنالوگ هستند. در حالی که خواندن ساعت های دیجیتال آسان تر است و معمولاً دارای ویژگی های بیشتری است، اما استفاده از آنها بسیار پیچیده تر است.

ساعت جیشاک اورجینال
ساعت مچی ویکتورینوکس مردانه 241860

ویژگیها و امکانات ساعت مچی مردانه یا زنانه

قبل از انتخاب ساعت مچی تصمیم بگیرید که از ساعت برای چه چیزی قرار است استفاده نمایید. این ویژگی به سبک و نوع ساعت خیلی مرتبط است.حتی اگر تصمیم به داشتن یک ساعت با ویژگیهای متفاوت گرفتید، باید بدانید که به چه ویژگیهایی چقدر بیشتر نیاز دارید. به عنوان مثال اکثر ساعت‌های ورزشی دارای یک تایمر و کرونومتر هستند، اما شاید شما به دنبال GPS، سرعت سنج (تاچی‌متر)، یا چند زنگ هشدار هستید لذا ممکن است داشتن تمام ویژگیها در کنار هم برای شما مورد نیاز نباشد و این ویژگیها در کنار هم قیمت ساعت را افزایش دهد.

متریال بکار رفته در ساعت مچی

در اینجا رایج ترین مواد (برای بند و قاب و کیس ساعت مچی) آمده است:

استیل، فولاد، طلا، نقف، پلاستیک و رابر، تیتانیوم، چرم (فقط برای بند)، چوب و برزنت

ساعت‌های برزنتی و پلاستیکی ارزان‌تر هستند، اما معمولاً در کارایی بادوام‌تر و مفیدتر هستند. از طرفی دیگر مواد فلزی ساعت مچی را شگفت انگیزتر میکند، اما ساعت های طلا و نقره لاکچری تر و گران هستند.

بند چرم در ساعت چرمی دوام کمتری دارد، اما سبک وزن است و ظاهری سنتی و بهتر به ساعت می بخشد.

ساعت ­های سوپر تیتانیوم

میزان ضدآبی ساعت مچی

اکثر ساعت‌های مچی کمی مقاومت در برابر آب دارند، به طوری که هنگام شستن دست نباید نگران پاشیدن آب روی آن باشید. با این حال، بسیاری از ساعت ها (عمدتاً ورزشی) ضد آب هستند و یا برای شنا و غواصی مناسب هستند. جهت دیدن مقاله ضدآبی کلیک نمایید.

ساعت مچی ویکتورینوکس مردانه 241860

برند ساعت مچی مردانه یا زنانه

اگر بنابر دلایلی برای اینکه در محل کار و یا مجلس خاصی نیازمند استفاده از ساعتی هستید که بیشتر دیده شود،، برند  آن بسیار مهم است. به عنوان مثال یک رولکس ارزان قیمت جذابیت بیشتری نسبت به ساعت‌های درجه یک تایمکس دارد. برندهایی مانند رولکس، امگا و سیکو از شهرت و شناخت برند بالایی برخوردار هستند.

اندازه و استایل ساعت مچی مردانه یا زنانه

صفحه های ساعت مچی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. صفحه معمولاً به قاب و قسمت بیرونی ساعت اشاره دارد، بنابراین اندازه صفحه راطوری انتخاب کنید که با مچ دست شما مطابقت بهتری داشته باشد. در هنگام خرید ساعت بهتر است ابتدا نکاتی که قبل تر عنوان کرده ایم را بررسی نمائید تا یک خرید مناسب و دلنشین را داشته باشید.

انواع-قطر-ساعت-min (1)
تیپ و استایل ساعت
نوع لباس و پوشش

1 . ساعت های طلایی معمولاً با رنگ های تیره و خاکی مانند قهوه ای، خاکستری و سبز عالی به نظر می رسند. آنها در طول روز بهترین ظاهر را دارند.

2 . ساعت های نقره ای و تیتانیومی در شب عالی به نظر می رسند. آنها به خوبی با رنگ های مشکی، آبی و حتی خاکستری هماهنگ می شوند.

نوع موتور و منبع تغذیه ساعت مچی مردانه یا زنانه

بی شک یکی از مهمترین نکاتی که باید در خرید ساعت مچی در نظر گرفت نوع تکنولوژی موتور ساعتی است که قصد خرید آن را دارید. انواع تکنولوژی موتور در ادامه آورده شد:
1 . ساعت های مکانیکال: در این تکنولوژی از باطری استفاده نمیشود و نیروی موتور توسط کوک کردن ساعت مچی تامین میگردد. این نوع از ساعتهای مچی نیازمند شارژ کردن روزانه ساعت مچی هستند.
2 . ساعت های اتوماتیک: موتور این نوع از ساعت های مچی هنگامی که مچ دست خود را به اطراف حرکت می دهید، بصورت خودکار شروع به حرکت میکنند.
3 . موتورهای کوارتز: اینها حاوی یک باتری هستند که هر چند سال یکبار باید تعویض شود. در این نوع از ساعت ها نیروی محرکه ساعت توسط باطری و موتور الکتریکی تامین میشود.
4 . سولار یا نوری: انرژی خود را از خورشید تامین می کند. و تا مدت طولانی نه نیاز به تعویض باطری و نه نیازی به کوک کردن دارد.

ساعت کوکی

موتور ساعت مکانیکال کوکی

موتور ساعت مچی اتوماتیک-min

موتور ساعت مکانیکال اتوماتیک

موتور ساعت مچی کوارتز-min

موتور ساعت الکتریکی کوارتز

ساعت سولار یا نوری-min

موتور ساعت الکتریکی نوری

بر اساس این 11 عامل، کمی زمان بگذارید و به آنچه در یک ساعت به دنبال آن هستید فکر کنید. سپس به مرکز خرید یا فروشگاه آنلاین گالری جواهریان مراجعه نمایید و ساعت خود را پیدا و اقدام به خرید نمایید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.U680

راهنمای تنظیم سری CAL.U680

اردیبهشت 24, 1403

این ساعت با نیروی خورشیدی کار می کند. صفحه را مقابل نور بگیرید و زمانی که به میزان کافی شارژ شد از آن استفاده نمایید.برای دیدن جزئیات زمان شارژ، مشخصات فنی و عملکردها به دستورالعمل

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E820

راهنمای تنظیم سری CAL.E820

اردیبهشت 17, 1403

سری های سیتیزن خانواده های مختلفی دارند که هر کدام به طور کاملاً جدا تنظیمات خاص خودشان را دارند، در تنظیمات ساعت سیتیزن همه ی مدل های مختلف از سری های متفاوت را مورد بررسی

مطالعه بیشتر
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights