لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

نکات مهم نگهداری ساعت مچی اورجینال

نگهداری از ساعت
برای کسانی که ساعت های با کیفیت تهیه می کنند، نکات مهم نگهداری ساعت درست از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نگهداری از ساعت برای عملکرد موثر و طول عمر هر ساعتی ضروری می باشد. ماندگاری طولانی مدت ساعت شما به نگهداری صحیح شما مربوط می شود.

بخش یک نکات نگهداری ساعت : جلوگیری از آسیب دیدگی

  1. دستبند یا زنجیر را روی مچ دیگر خود بیندازید. بستن جواهرات روی مچ دستی که ساعت خود بسته اید ممکن است باعث خراشیدن ساعت شود. فقط می توانید دستبندهای پارچه ای یا چرمی نازک را در کنار ساعت خود بیندازید. از بستن هر گونه فلز نیز روی مچ دست خودداری کنید. استفاده دستبندهای دوستی، دستبندهای بافتنی و قلاب بافی نیز بلامانع است.
نکات مهم نگهداری ساعت

2. ساعت را از دماهای شدید دور نگه دارید. به طور ویژه به طور خاص گرمتر از 140 درجه فارنهایت (60 درجه سانتی گراد) و سردتر از 32 درجه برای ساعت مناسب نیست. گرما یا سرمای زیاد ممکن است بر نحوه عملکرد روان کننده ها در داخل موتور ساعت تاثیر بگذارد.

  • درجه حرارت نباید به قدری زیاد باشد تا باعث آسیب شود. به عنوان مثال، گرمای قابل توجه ای که توسط دوش آب گرم به همراه رطوبت تولید می شود ممکن است به ساعت مچی شما آسیب بزند.
نکات مهم نگهداری ساعت

3. هنگام فعالیت زیاد ساعت را از مچ دست خود باز کنید. اگر میدانید که قصد ورزش یا صخره نوردی دارید برای جلوگیری از آسیب دیدن ساعت را از دستتان باز کنید. در حالی که اکثر ساعت ها ممکن است در برابر ضربه مقاوم باشند، تعداد زیادی از آن ها نیز دچار آسیب های جدی می شوند. به همین دلیل است که باید مراقب باشید تا ساعت از دست شما نیفتد زیرا ممکن است قطعات مکانیکی داخل آن دچار آسیب شوند.

  • به جای این کار، یک ساعت ارزان قیمت بخرید که با کثیف شدن یا خراشیده شدن آن مشکلی ندارید. همچنین اگر نمی توانید از فعالیت زیاد اجتناب کنید، ساعت های گران قیمت تری طراحی شده اند که در برابر سایش و خراشیدگی مقاوم هستند.
نگهداری از ساعت

4. در هنگام اسفاده از عطر و لوازم آرایشی ساعت خود را باز کنید. اگرچه استفاده از این مواد برای بدن انسان قابل پذیرش، اما برخی از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی ممکن است در ضدآبی یا عملکرد ساعت اختلال ایجاد کند. در هنگام آماده شدن ساعت را از خود دور نگه دارید. به عنوان یک قانون، ساعت آخرین چیزی باشد که هنگام آماده شدن استفاده می کنید.

نگهداری از ساعت

5. ساعت خود را از آهنربا دور نگه دارید. آهنربا معمولاً در تلویزیون یا لپ تاپ یافت می شود، ساعت خود را از وسایل رایج الکترومغناطیسی دور نگه دارید. هرگز ساعت خود را روی لپ تاپ نگذارید. آهن ربا ممکن است بر نحوه عملکرد اجزای داخلی ساعت تأثیر منفی بگذارد. این امر شامل ساعت های دیجیتال یا هر ساعتی که به چرخ دنده متکی باشد، نمی شود.

  • در صورتی که نمی توانید ساعت خود از آهنربا دور نگه دارید از ساعت های ضدمغناطیس استفاده کنید که از تکنولوژی بهره مند است که از آسیب ناشی از آهنربا جلوگیری می کند.
نگهداری از ساعت

نکات مهم نگهداری ساعت بخش دوم: حفظ و نگهداری از ساعت

  1. تعمیر و نگهداری مستمر. هر سه یا چهار سال یکبار ساعت خود را نزد متخصص ببرید تا سرویس شود. اطمینان حاصل کنید که پس از هربار تعویض باتری، مقاومت در برابر آب آزمایش شده است؛ زیرا عمل تعویض باتری به گونه ای است که ممکن است بر میزان ضدآبی ساعت تاثیر بگذارد. اگر ساعت شما با یک قطعه کوارتز کار میکند، در این صورت پس از هر تعویض باتری سرویس آن را به طور کامل انجام دهید.
  • همیشه تعویض باتری ساعت خود را به یک متخصص بسپارید. اگر ساعت شما دیجیتال باشد و ضدآب نیز نباشد می توانید باتری را خودتان تعویض کنید. ساعت های دیجیتالی که قطعات مکانیکی پیچیده ای ندارند در هنگام تعویض باتری آسیبی نمی بینند. اگر در برابر آب مقاوم نباشد پس از تعویض باتری نیازی به بررسی ندارد.
  • همیشه اطمینان حاصل کنید دسته کوک ساعت به جای خود بازگردانده شده باشد؛ زیرا ممکن است بیرون ماندن دسته کوک بر ضدآبی ساعت ها تاثیر بگذارد
نگهداری از ساعت

2. ساعت مکانیکی خود را کوک کنید. اگر شما یک ساعت مکانیکی دارید (نباید روی آن ها “کوارتز”، “کینتیک” یا “اکودرایو” نوشته شده باشد)

برای حفظ زمان لازم است تا هرچند وقت یکبار به عقب بازگرداند. در صورت لزوم سردسته ساعت را باز کنید و شروع به چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت کنید. این حرکت ممکن است بین 20 تا 40 دور انجام شود. تا جایی دسته کوک را بچرخانید که پیچش آن متوقف شود، سپس 5 یا 6 دور دسته کوک را در جهت مخالف بچرخانید تا روغن کاری مجددا تنظیم شود و فشار مکانیکی قطعات کم شود.

نگهداری از ساعت

3. همیشه ساعت خود را تمیز نگه دارید. ساعت خود را با آب گرم و کمی صابون تمیز کنید سپس آن را با یک پارچه نرم خشک کنید. این کار را هر دو هفته یا هر زمان یکه ساعت شما کثیف می شود انجام دهید. تمیز کردن منظم ساعت با یک مسواک نرم برای از بین بردن آلودگی های ریز یا هر چیزی که در بند ساعت گیر کرده است مفید است.

  • اگر ساعت بند چرمی شما نیاز به تمیز کردن دارد، آن را به محلول صابون آغشته کنید، و با مسواک و آب تمیز بشویید. بگذارید خشک شود، ام اطمینان حاصل کنید که چرم مرطوب را به دور از منبع گرما نگهداری می کنید.
نگهداری از ساعت

5. در جای خشک نگهداری کنید. رطوبت و گرد و خاک دو عامل مهمی هستند که باعث خراب شدن ساعت می شود. یک مکان خشک انتخاب کنید (به طور کلی دور از حمام باشد) و تلاش کنید تا بسته بندی اورجینال تمام ساعت های خود را نگه دارید تا یک مکان راحت برای نگه داری ساعت داشته باشید. هرگز ساعت خود را رو به پایین نگذارید زیرا باعث خراشیده شدن آن می شود. هر از گاهی از ساعت خود استفاده کنید تا بتوانید کارکرد آن را چک کنید؛ اجازه ندهید که روی ساعت شکسته شما گرد و غبار بنشیند.

  • اگر ساعت های خود را کنار هم نگه می دارید، سعی کنید آن ها را دور از هم نگه دارید تا از خط و خش روی شیشه آن جلوگیری شود. می توانید به عنوان یک محافظ ارزان قیمت از یک دستمال کاغذی بدون اسید استفاده کنید.
  • برای نگهداری ساعت از پلاستیک های حباب دار اسفاده نکنید. زیرا این بسته بندی می تواند روطبت را در خود نگه دارد و باعث زنگ زدگی و یا آسیب های دیگر شود.
نگهداری از ساعت
اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *