لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

کدام ساعت مناسب من است؟

کدام ساعت مناسب من است
در این مقاله قصد داریم تا به استایل ساعت مناسب برای هر فرد اشاره کنیم:

شیوه صحیح شناختن استایل های ساعت مناسب هر فرد

به احتمال زیاد ساعت مناسب مچی یکی از گزینه های همیشگی شما برای خرید هدیه است. ساعت مچی یکی از مهمترین اکسسوری های زنانه و مردانه بشمار می رود که میتواند جذابیت ظاهری تان را تکمیل کند.

ساعت مناسب
ساعت مناسب

شناختن انواع سبک ها و مدل های ساعت مچی، باعث می شود شما مناسب ترین ساعت را برای هر فرد بشناسید. پس انتخاب یک ساعت مچی مناسب با تیپ شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این مقاله میخواهیم شما را با انواع استایل ساعت مچی مردانه و زنانه آشنا کنیم:

انواع ساعت مناسب مچی

اولین چیزی که باید شما در خرید ساعت مچی به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که مدل ساعت را متناسب با استایل تان انتخاب کنید. بطور مثال اگر تیپ شما رسمی است، ساعت شما نیز باید رسمی و فرمال باشد. اگر تیپ اسپرت را ترجیح می دهید، ساعت مچی اسپورت را باید انتخاب کنید. در اصل باید این دو با یکدیگر هماهنگ باشند.

ساعت مچی ها عموما با چند ویژگی دسته بندی می شوند که ما قصد داریم آن ها را به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید ساعت مچی به طور تقریبی با توضیحات تخصصی در رابطه با ساعت های مختلف آشنا باشید.

  • طرح صفحه
  • سبک و استایل
انواع صفحه ساعت مچی

ساعت مچی آنالوگ

یکی از قدیمی ترین انواع صفحه ساعت مچی، صفحه آنالوگ است. این مدل ساعت ها تنها شامل عقربه ساعت شمار، دقیقه شمار و گاهی ثانیه شمار هستند. ساعت های آنالوگ رایج ترین نوع ساعت مچی در جهان هستند، به همین دلیل شما در انتخاب آن ها راحت تر هستید و مدل های بیشتری در اختیار دارید.

ساعت مچی دیجیتال

همواره در بین ساعت مچی هایی که دارید، جای خالی یک ساعت مچی دیجیتال حس می شود. این نوع از ساعت مچی به راحتی می تواند با بسیاری از استایل های شما به راحتی ست شود.

برخی از برند های محبوب ساعت مچی، با طراحی های مختلفی ساعت های دیجیتالی تولید کرده اند که مناسب استایل های رسمی نیز هستند. از بهترین ساعت های دیجیتال می توان به برند ساعت تیسوت که سوئیسی می باشد، اشاره کرد.

ساعت مچی هیبریدی

این مدل از ساعت را می توان تقریبا تلفیقی از ساعت های آنالوگ و هوشمند دانست. ساعت های هیبریدی در نگاه اول شبیه به ساعت های آنالوگ با عقربه های ساعت شمار، دقیقه شمار و شاید ثانیه شمار هستند. اما ممکن است قابلیت های زیادی مثل اندازه گیری فعالیت های بدنی، اتصال به تلفن همراه و ویژگی های یک ساعت هوشمند را داشته باشد.

ساعت های هیبریدی مناسب افرادی است که هم ظاهر آنالوگ و ساده ساعت برایشان اهمیت زیادی دارد و هم به دنبال قابلیت های ساعت هوشمند هستند.

ساعت مچی لمسی

امروزه ساعت های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده و همین امر باعث شده تا برند های مطرح جهانی هرروز قابلیت های شگفت انگیزتری را به این محصولات بیافزایند. صفحه ی لمسی این نوع از ساعت ها باعث می شود راحت تر از قابلیت های متنوع آن ها بهره مند شد.

ساعت های هوشمند برند اپل می تواند مثال خوبی برای این سبک ساعت باشد. اما این ساعت ها هنوز به نیاکان خود وفادار مانده اند و در طراحی بدنه آن ها از دکمه استفاده شده است.

انواع استایل و سبک ساعت مچی

این دسته بندی بیشتر به شکل ظاهری ساعت مربوط می شود. به این صورت که ساعت انتخابی شما بیشتر مناسب استفاده ی روزانه است و یا مراسمات رسمی.

ساعت مچی کلاسیک

ساعت های رسمی و کلاسیک برای موقعیت هایی مانند جلسات کاری و محیط های رسمی مناسب هستند. این ساعت ها صفحه ی بسیار ساده ای دارند و عموما طراحی ظریفی دارند که بتوانند استایل شما را رسمی تر جلوه دهند. ساعت کلاسیک اغلب به گونه ای طراحی شده است که به راحتی زیر آستین پیراهن و یا کت پنهان شود.

ساعت کلاسیک توجه اطرافیان را به خود معطوف نمی کند، بلکه با هماهنگی زیبایی که با کیف، کمربند و کفش شما پیدا می کند قادر است که استایل بی نظیری رابرای شما به ارمغان بیاورد. این سبک ساعت بسیار مورد توجه مینیمالیست ها قرار گرفته است.

ساعت مچی اسپرت

ساعت های اسپرت عموما با رنگ هایی با کنتراست بالا و سیستم کرنوگراف هستند. سایز صفحه ی آنها از متوسط تا بزرگ است که شماره های آن خواناست اما ممکن است دارای تقویم و یا پیچدگی باشد. قاب ساعت مچی اسپرت معمولا از جنس تیتانیوم بوده و بندهای استیل، چرمی یا لاستیکی دارند.

ساعت مچی اسپرت کلاسیک ( کژوال )

مانند استایل لباس های مورد استفاده، ساعت های کژوال (Casual) نیز جزو مناسب ترین ساعت ها برای استفاده ی روزمره هستند. این سبک از ساعت ها نیاز به مراقبت زیادی ندارند به همین دلیل بسیار با دوان و مقرون بصرفه هستند. ساعت مچی اسپرت کلاسیک را می شود با استایل اسپرت و کمی رسمی تر نیز ست کرد.

ساعت مچی فشن

برای اینکه بدانیم به چه سبک هایی فشن گفته می شود تغریف های زیادی وجود دارد اما عموما میتوان ساعت هایی را فشن دانست که طراحی خاص و یونیک دارند و سازننده های آنان روی زیبایی شناسی و برندسازی تمرکز کرده اند و از مواد اولیه مقرون بصرفه برای تولید آن ها استفاده می شود.

با توجه به مطالبی که ذکر شد امیدواریم که بتوانید از خرید ساعت مچی مناسب حودتان رضایت کافی را داشته باشد.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *