لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما

جهت یابی و تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما !

ممکن است برای شما پیش بیاید که در دریا و بیابان نیاز داشته باشید که مسیر خود را از طریق تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما تشخیص دهید، یک ساعت آنالوگ می تواند به عنوان یک قطب نما عمل کند و به شما کمک کند تا جهت مورد نظرتان را پیدا کنید. تمام چیزی که برای این ترفند نیاز دارید تنها یک ساعت آنالوگ (نه دیجیتالی) است که به درستی تنظیم شده باشد و به سمت خورشید گرفته شده باشد.

برای اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما در نیمکره شمالی

تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما
تبدیل ساعت آنالوگ به قطب نما

1.ساعت را به صورت افقی نگه دارید. این ترفند را می توان در هر ساعت از روز در نیمکره شمالی که خورشید قابل مشاهده است، استفاده کرد. ساعت را صاف و در کف دست خود قرار دهید تا صفحه آن موازی با زمین باشد.

 

بخوانید: نکات مهم نگهداری ساعت مچی اورجینال

2. عقربه ساعت را به سمت خورشید بگیرید. ساعت، عقربه و یا کل بدن خود را بچرخانید تا عقربه ساعت شما مستقیما به سمت خورشید باشد. زمان ساعت مهم نیست به شرطی که دقیق باشد. اگر به سختی می توانید ساعت را دقیقا به سمت آفتاب قرار دهید، ممکن است سایه یک شی باریک بتواند در این امر به شما کمک کند. شاخه و یا پایه باریکی را در زمین قرار دهید تا سایه ای ایجاد کند که به وضوح دیده شود. سپس سایه را با عقربه ساعت همسو کنید. سایه شی از خورشید دور می شود، پس قرار دادن عقربه ساعت همسو با سایه شی همان به سمت خورشید گرفتن ساعت است.

 

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با گران ترین ساعت مچی های سیکو

3. برای یافتن جنوب(South)، زاویه بین عقربه ساعت و عدد ساعت 12 را برش بزنید. نقطه میانی زاویه بین عقربه ساعت و عدد 12 را در ساعت خود پیدا کنید. قبل از ظهر باید در جهت عقربه های ساعت از عقربه ساعت تا عدد 12 را اندازه گیری کنید، در حالی که بعد از ظهر، باید خلاف جهت عقربه های ساعت از عقربه ساعت تا عدد 12 را اندازه بگیرید. نقطه میانی بین این دو نشانگر جنوب است، در حالی که نقطه مستقیم آن را به شمال است. به عنوان مثال، اگر دقیقا ساعت 5 بعد از ظهر است و شما پشت ساعت مچی خود را به سمت آفتاب گرفته اید، جنوب دقیقا جهتی بین ساعت های 2 و 3 است و شمال نقطه مقابل این نقطه است (دقیقا بین 8 و 9).

توجه داشته باشید که در شش ماهه اول سال، ساعت شما به احتمال زیاد یک ساعت عقب تر از زمان واقعی است. اگر اینگونه است، قبل از یافتن خط شمال-جنوب، ساعت 1 را جایگزین ساعت 12 کنید.

اگر در نیمکره جنوبی زمین قرار دارید

1.ساعت را بصورت افقی نگه دارید. همانطور که در نیمکره شمالی قرار دادید، وقتی در مکانی هستید که قادر به دیدن خورشید هستید، باید ساعت خود را برداشته و در کف دست خود قرار دهید.

2.ساعت دوازده باید در جهت خورشید قرار بگیرد. تفاوت اصلی بین نیمکره شمالی و جنوبی در هنگام استفاده از ساعت به عنوان قطب نما این است که در نیمکره جنوبی، ساعت 12 به جای عقربه ساعت با خورشید در یک راستا قرار دارد. معکوس کردن جهت ساعت شما نسب به خورشید به شما امکان می دهد تفاوت جهت گیری خورشید بین دو نیمکره را حساب کنید. اگر در گرفتن صفحه ساعت به سمت آفتاب مشکل دارید، می توانید از همان ترفند سایه نیمکره شمالی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که ساعت 12 شما به طور دقیق قرار گرفته است.

3.برای یافتن شمال، زاویه بین عقربه ساعت و عدد 12 را برش بزنید. وسط زاویه بین ساعت 12 و عقربه ساعت نشان دهنده نقطه شمال است، در حالی که نقطه مستقیم روی سر ساعت از آن جنوب است. به عنوان مثال، اگر ساعت 9 صبح است و شما ساعت 12 را به سمت خورشید گرفته اید، نقطه میانی بین عددهای 10 و 11 نقطه شمالی است و نقطه مقابل یعنی بین ساعت 4 و 5 نقطه جنوبی است.

اگر ساعت شما طبق Timelight Saving Time تنظیم شده باشد، به جای عدد 12، همانطور که در نیمکره شمالی انجام می دهید، از ساعت 1 برروی ساعت مچی خود استفاده کنید.

طریقه تعیین نیمکره

1. با استفاده از یک نقشه، نیمکره خانه خود را پیدا کنید. قطب نما ساعت موقت شرح داده شده در این مقاله از موقعیت خورشید در آسمان ابری تعیین شمال و جنوب استفاده می کند. از آنجا که خورشید در نیمکره شمالی(بخشی از زمین در شمال خط استوا)  در قسمت دیگری از آسمان قرار دارد نسبت به نیمکره جنوبی(بخشی از زمین در جنوب خط استوا)، مهم است که حساب کنید این تفاوت برای اطمینان از دقیق بودن قطب نمای شماست. تشخیص اینکه در نیمکره شمالی یا جنوبی هستید به راحتی فقط به دلیل دانستن اینکه در چه کشوری قرار دارید آسان است (به عنوان مثال، نیمکره جنوبی بیشتر مناطق آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی و استرلیا را شامل می شود). اگر در خانه هستید (یا در غیر این صورت نزدیک به شهر هستید)، از نقشه، کره زمین یا یک منبع جغرافیایی آنلاین استفاده کنید تا موقعیت خود را نسبت به خط استوا پیدا کنید.

خوب است بدانید: نکات مهم در خرید ساعت ست مناسب

2. با استفاده از ستاره شمالی نیمکره خود را در بیابان پیدا کنید. اگر واقعا راهتان را گم کرده باشید – به عنوان مثال، در یک قایق نجات در وسط اقیانوس، ممکن است به نقشه ها، دایره المعارف ها یا اینترنت دسترسی نداشته باشید.

خوشبختانه، اگر در عمق بیابان هستید و نمی دانید در کدام نیمکره قراردارید، با جستجوی قطبی، ستاره شمالی، در آسمان شب هنوز می توانید تعیین کنید که در نیمکره شمالی هستید یا جنوبی. این ستاره از نیمکره شمالی قابل مشاهده است، اما اگر حتی کمی در خط استوا در نیمکره جنوبی قرار داشته باشید، دیگر نمی توانید آن را ببینید.

توجه داشته باشید که قطب نمای ساعت که در این مقاله توضیح داده شده بهترین عملکرد را در پاییز و بهار دارد و می تواند در حوالی خط استوا نادرست باشد.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر
ساعت gmt چیست؟

ساعت gmt چیست؟

فروردین 5, 1403

حتی اگر به حوزه ساعت مچی نیز علاقه نداشته باشید برای یکبار هم که شده نام ساعت gmt یا همان ساعت گرینویچ را شنیده اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بررسی کنیم

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *