لوگوی نوشتاری گالری جواهریان
به بزرگترین فروشگاه اینترنتی ساعت و نماینده بیش از هشتاد برند معتبر خوش آمدید.

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن است این امر روی ظاهر ساعت مچی، عقربه ها و گاهی روی عملکرد موتور نیز تاثیر جدی بگذارد. هدف این مقاله این است تا شما را با دلایل این مشکل آشنا کرده و روش هایی برای رفع بخار گرفتن شیشه ساعت را عنوان نمائیم.

آشنایی با دلایل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی
یکسری دلایل مشخص باعث می شوند که شیشه ساعت مچی بخار گرفته و حتی موتور آن آسیب ببیند. بیشتر این موارد را خودتان نیز می توانید به راحتی انجام دهید اما برای اینکه کار اصولی تر و تخصصی تر صورت گیرد بهتر است توسط تعمیر کاران ماهر و با تجربه انجام شود. در صورتی که ساعت شما نیز نیاز به تعمیر و سرویس تخصصی دارد می توانید با شماره تلفن 02122740121 در تماس باشید.

یکی از دلایل بخار گرفتن شیشه ساعت: از بین رفتن چسب آب بندی 

جالب است بدانید هر چه قدر هم روی ساعتتان حساس باشید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید باز هم ممکن است مقداری رطوبت در زیر صفحه ساعت مچی جمع شود اما شاید در عملکرد آن اختلالی دیده نشود که این موضوع هم طبیعی است. با از بین رفتن چسب آب بندی مخصوص شیشه ساعت مقداری بخار جمع می شود که باید دید آیا این چسب به طور کل از بین رفته یا اینکه فرسوده شده؛ پی بردن به این مسئله تقریباً نیاز به تخصص دارد و بهتر است تعمیرکار با تجربه نظر بدهد.

اگر رطوبت وارد ساعت شده است و شیشه آن بخار بگیرد، می توان احتمال این را داد که چسب آب بندی آسیب دیده. پس بهتر است واشر های ساعت تعویض شده و چسب آب بندی مجدداً زده شود. همچنین، برای اطمینان از عدم ورود رطوبت به داخل ساعت، بهتر است آن را به یک تعمیرکار ماهر نشان دهید تا تست فشار هوا بر روی آن انجام شود.

  • اگر ساعتتان ضد آب نیست و آب حتی به مقدار کم به آن نفوذ کرده باشد این انتظار می رود که زیر شیشه ساعت مچی بخار تشکیل شود که این امر کاملاً طبیعی است، برای جلوگیری از این اتفاق باید در اسرع وقت آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید
  • این اتفاق تنها برای ساعت های غیر ضد آب رخ نمی دهد. دیده شده که در ساعت ضد آب هم در صورتی که طولانی مدت در زیر آب قرار گیرند این بخار دیده می شود.
  • معمولاً در فصل های سرد با وارد شدن به یک محیط گرم و مطبوع بخار شیشه ساعت مچی ممکن است شکل گیرد.
  • شیشه ضد آب با گذشت زمان فرسوده شده یا ترک کوچکی در صفحه ی شیشه ای وجود دارد که باعث نفوذ آب شده
  • ساعت اورجینال خریداری کنید! بیشتر این موارد در ساعت های غیر اصل رخ می دهد پس به فکر نمونه اورجینال باشید. در صورتی که در تشخیص ساعت اصل از فیک دچار مشکل شده اید مقاله مربوطه را بخوانید.
روش هایی برای از بین بردن بخار شیشه ساعت مچی

در قسمت های قبل دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی را عنوان کردیم که با رعایت آن ها معمولاً این اتفاق رخ نمی دهد اما در رخ دادن این مشکل کافیست اقداماتی که در ادامه ذکر خواهند شد را انجام دهید تا از شر بخار شیشه ساعت راحت شوید!

حتی اگر گران ترین ساعت مچی دنیا را هم داشته باشید، یکسری مراقبت های اولیه وجود دارد که حتی برای ساعت های بسیار مقاوم هم باید رعایت شود، از نوع تمیزکاری گرفته تا طریقه استفاده همگی در عمر مفید ساعت تاثیر گذار هستند.

بهترین روش رفع بخار گرفتن شیشه ساعت، خشک کردن صفحه با دستمال

اگر ساعت مچی شما در معرض آب یا رطوبت قرار گرفت، باید فورا آن را با یک دستمال نرم خشک کرده و پس از آن، فورا آن را به یک جای خشک ببرید. برای این کار، ابتدا با یک دستمال خشک، بیرون ساعت را پاک کنید و سپس با دستمالی نرم و خشک، بخار داخل آن را از بین ببرید.

نور خورشید و از بین رفتن بخار شیشه ساعت

در روزهای گرمتر، ممکن است با تابش نور مستقیم خورشید بخار گرفتگی شیشه ساعت از بین برود. برای انجام این کار، ابتدا قسمت بیرونی ساعت را پاک کرده و سپس صفحه ساعت و قسمت کریستالی آن را به سمت بالا قرار دهید تا نور خورشید بتواند دمای شیشه را بالا ببرد.

کمک گرفتن از منبع گرمایی

در روزهای سردتر یا زمانی که هوا خارج از منزل نامطلوب است، بهتر است از یک منبع گرمایی جایگزین برای خشک کردن ساعت استفاده کنید.

ایده استفاده از سشوار برای خشک کردن ساعت بسیار مطلوب است. برای این کار، ساعت را بر روی یک حوله قرار دهید و در پشتی آن را با نهایت دقت باز کنید. سپس سشوار را روشن کنید و روی دمای پایین قرار دهید، سشوار را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پشت ساعت حرکت دهید اما نکته مهم اینجاست که هرگز سشوار را روی یک نقطه نگیرید و سعی کنید به طور دقیق همه ی قسمت ساعت را خشک نمائید.

روش هایی برای تست ضد آبی ساعت

تعدادی روش برای تشخیص ضدآب بودن یک ساعت مچی وجود دارد. بر اساس 3 فاکتور بسیار کلیدی و مهم ضدآب بودن یک ساعت مشخص می شود: عوامل اصلی و مهم یعنی پیچ تنظیم، قاب پشتی و واشرها تعیین می‌شود. میزان مقاومت ساعت نیز توسط تولید کننده مشخص می‌شود. اگر بخواهیم بهترین و اصولی ترین روش را معرفی کنیم، تست با دستگاه مخصوص است که ساعت را به طور دقیق آزمایش می کند، برای این کار باید آن را به یک تعمیرکار بسپارید.

اشتراک گذاری با دیگران:
فهرست مقاله
راهنمای تنظیم سری CAL.E820

راهنمای تنظیم سری CAL.E820

اردیبهشت 17, 1403

سری های سیتیزن خانواده های مختلفی دارند که هر کدام به طور کاملاً جدا تنظیمات خاص خودشان را دارند، در تنظیمات ساعت سیتیزن همه ی مدل های مختلف از سری های متفاوت را مورد بررسی

مطالعه بیشتر
دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

اردیبهشت 8, 1403

شاید در وهله اول بخار گرفتن شیشه ساعت مچی یک موضوع بسیار پیش پا افتاده و ساده به نظر برسد ولی باید گفت امکان به وجود آمدن چندین مشکل در این بین وجود دارد. ممکن

مطالعه بیشتر
راهنمای تنظیم سری CAL.E784

راهنمای تنظیم سری CAL.E784

فروردین 18, 1403

اين ساعت با نيروي خورشيدي كار مي كند. صفحه را مقابل نور بگيريد و زماني كه به ميزان كافي شارژ شد از آن استفاده نماييد. براي ديدن جزئيات زمان شارژ، مشخصات فني و عملكردها به

مطالعه بیشتر

2 دیدگاه در “دلیل بخار گرفتن شیشه ساعت مچی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *